Dinamovistul Iordache, suspect de ucidere din culpa
Dupa antrenamentul efectuat miercuri seara, fotbalistii dinamovisti au primit liber pina ieri dupa-amiaza. Fundasul Adrian Iordache a dat o fuga pina acasa, la Pitesti. Ghinioanele avute in ultimul timp in teren l-au urmarit si in afara stadionului pe fotbalist.
Ceasul rau s-a produs joi dimineata, in jurul orei 5:00, pe drumul de intoarcere spre Capitala, cind Adrian Iordache a fost implicat intr-un accident rutier pe autostrada Bucuresti-Pitesti, in dreptul Combinatului Chimic Arpechim. La locul accidentului a fost gasit si un cadavru, pe care Iordache si pasagerii care-l insoteau sustin ca nu l-a lovit cu masina si ca s-ar fi aflat deja mort in sant.
Ipoteza e acreditata mai mult sau mai putin voalat si de politie.
Purtatorul de cuvint al IPJ Arges, comisarul Pauna Sorin, a refacut pentru Gazeta Sporturilor filmul accidentului: „In jurul orelor 5:00 dimineata, pe DN 65B, in raza comunei Bradu, Iordache George Adrian, in timp ce conducea un autoturism Cielo, pe directia Pitesti-Bucuresti, a intrat in derapaj, a pierdut controlul volanului, a parasit carosabilul si a intrat in santul din dreapta drumului.
Masina s-a rasucit de citeva ori in jurul propriei axe inainte sa cada in sant”.
Surse neoficiale din IPJ Arges sustin ca Iordache avea 0,2 la mie alcool in singe. Comisarul a mai precizat: „Iordache a anuntat imediat politia pentru a face constatarea avariilor suferite de masina, in vederea repararii.
La fata locului s-a deplasat un echipaj rutier, care a gasit insa la citiva metri de locul accidentului cadavrul unui barbat cu identitate necunoscuta, cu virsta aproximativa de 40 de ani. In zona a venit apoi o echipa operativa formata din criminalist, ofiter de cercetare penala si medic legist.
Acestia sustin ca individul prezenta citeva leziuni in zona capului, care puteau fi provocate prin caderea in santul de beton”.
Avea antrenament dupa-amiaza
Dinamo a avut programat ieri un singur antrenament, programat la ora 18:00. Reiese astfel ca fotbalistul ar fi avut destula vreme sa ajunga in timp util la Bucuresti, motiv pentru care e cel putin ciudat de ce a ales Iordache sa plece cu noaptea-n cap spre Capitala.
Ar exista, in afara altui motiv bine intemeiat, posibilitatea ca jucatorul sa fi vrut sa ajunga in Bucuresti pentru a se odihni inainte de antrenament dupa noaptea „grea” petrecuta la Duet.
____________________________________________________________________
„Am pierdut controlul volanului fiindca ma uitam la telefonul mobil. Am derapat, am tras stinga, am tras dreapta si m-am trezit in sant. Nu am simtit ca as fi lovit pe cineva”
Adrian Iordache
____________________________________________________________________
Matusa e sefa de cabinet a comandantului IPJ Arges
Adrian Iordache are mari sanse sa iasa basma curata din acest accident cu implicatii majore. Surse din IPJ Arges sustin ca fotbalistul dinamovist are sprijinul matusii sale, Felicia Grigoriu, care este seful Serviciului Cabinet al inspectorului sef, Stoica Ion, comandantul IPJ Arges. In Pitesti se vorbeste ca, de fapt, Felicia Grigoriu l-a ajutat pe nepotul ei sa se transfere la Dinamo.
A petrecut noaptea la un club de striptease
Surse apropiate lui Adrian Iordache sustin ca jucatorul dinamovist a fost vazut miercuri noapte in clubul de stripteasse Duet in compania citorva prieteni, printre care s-ar fi aflat si coechipierul sau Margaritescu.
„Au baut bere si sprit pina spre dimineata. E posibil sa fi fost foarte obosit cind s-a produs accidentul”. Ieri la prinz, clubul Duet era inchis, doar la restaurantul de la parter existau clienti. Ar mai fi de spus ca Cielo-ul B 62 MIH apartinuse lui Iulian Mihaescu, antrenorul secund al lui Dinamo.
Fotbalistul bause
Surse din politia argeseana au confirmat in urma testului facut la locul accidentului ca Iordache consumase bauturi alcoolice. Desi neoficial, alcoolemia acestuia ar fi de 0,2 la mie. Fapta devine penala daca se va stabili ca alcoolemia ar fi fost cel putin 0,8 la mie.
Azi e programata autopsia
Medicul legist Dan Manu, din cadrul Serviciului Medico-Legal Pitesti, a declarat pentru Gazeta Sporturilor ca individul gasit mort in santul unde a cazut Adrian Iordache cu masina a decedat in dimineata accidentului.
„Toate expertizele medico-legale vor fi efectuate vineri dimineata, deoarece semnele decesului se instaleaza de regula in 24 de ore de la consemnarea acestuia. Cert este ca omul a murit joi dimineata. Barbatul era de o conditie modesta, cu barba neglijenta”, a precizat medicul Dan Manu.
Ando: „E iandmisibil”
Aseara, antrenamentul dinamovistilor a inceput la ora 18:10 si s-a desfasurat intr-o situatie tensionata. Adrian Iordache nici macar nu s-a prezentat. Semeghin si Goian au aparut insotiti de medicul echipei, n-au facut antrenament si au refuzat orice declaratie.
Andone a fost singurul care a vorbit. „E inadmisibil ce au facut. Au demonstrat ca nu sint profesionisti. Poate ca escapadele astea sint o explicatie a evolutiilor din ultima vreme. O sa-i sanctionam drastic”, a spus Ando.
Potrivit Regulamentului de Ordine Interioara, cei trei risca o amenda de pina la 5.000 de dolari sau chiar excluderea din lot pentru consum de bauturi alcoolice si pentru ca au plecat la mai mult de 50 de kilometri de Bucuresti fara sa anunte conducerea. (Valentin Damian)
Precedente in lumea fotbalului
Mai multe personaje din fotbal au fost implicate in ultimii ani in accidente de circulatie in urma carora oameni si-au pierdut viata. Desi accidentele comise de cei implicati in fotbal au indoliat familii si au fost amplu mediatizate, dosarele au fost date uitarii sau rezolvate prin prezentarea unor probe favorabile celor vinovati
februarie 1998 – Vasile Mironas, fotbalistul Gloriei Bistrita, a ucis un tinar si a ranit grav un altul intr-un accident petrecut in judetul Bistrita-Nasaud. Initial, alcoolemia jucatorului era de 2 la mie, ulterior fiind trecuta o cifra sub 1 la mie. Mironas si-a ispasit condamnarea de un an la locul de munca la divizionara C Progresul Somcuta Mare.
august 2000 – Marian Albu, atunci trezorerierul Federatiei Romane de Fotbal, in prezent director economic la FC Dinamo, a provocat un grav accident in judetul Brasov la traversarea unei cai ferate, cind Volkswagenul Polo condus de Albu a fost lovit de acceleratul Bucuresti – Timisoara. Socrul lui Marian Albu, Stefan Olaianos, 78 de ani, si-a pierdut viata.
Desi acuzat de ucidere din culpa, Albu a prezentat acte potrivit carora a suferit o comotie cerebrala inainte de accident, iar cazul s-a clasat.
august 2001 – Catalin Danilescu, antrenor la Centrul de copii si juniori din cadrul FC Dinamo si fiul directorului sportiv dinamovist Constantin Danilescu, a lovit mortal un pieton care traversa regulamentar pe o trecere de pietoni de la Piata Moghioros. Dupa 48 de ore de arest, Danilescu a fost eliberat, iar cazul „dat uitarii”.
primavara 2001 – observatorul FRF Mircea Salomir l-a accidentat pe Nicolae Radut in afara localitatii sibiene Avrig. Ultimul a murit dupa trei zile in spital, iar cazul a fost clasat.
februarie 2003 – Ionut Botezatu, fotbalist al divizionarei B Unirea Focsani, a intrat cu masina in peretele unui supermarket. Cezar Dinu, colegul lui Botezatu la Focsani, 27 de ani, a suferit un traumatism cranian sever, in urma caruia a si decedat.
iulie 2004 – Fundasul Universitatii Craiova, Marius Iordache, aflat la volanul unui automobil Toyota Land Cruiser, a agatat un biciclist la intrarea in localitatea doljeana Badosi. Marinel Popa de 29 de ani a murit pe loc, iar fotbalistul a fost absolvit de orice vina. (Anamaria Neagu)
Pericolul dinamovist
Reprezentantii echipei Ministerului de Interne au provocat in ultimii ani mai multe accidente rutiere soldate cu pagube materiale sau umane, majoritatea cazurilor fiind rezolvate fara probleme pentru dinamovisti
Ionel Danciulescu – in primavara lui 2002, atacantul „ciinilor”, aflat la volanul unui jeep Mitsubishi Pajero, a derapat din cauza carosabilului umed si a vitezei si a aterizat direct in riul Dimbovita. Fotbalistul a fost ranit usor, iar masina serios avariata
Dorin Semeghin – pe 16 mai 2004, fundasul dinamovist a pierdut controlul masinii si s-a izbit frontal de Hotelul Erbas. Initial, alcoolemia jucatorului a fost de 1,65 la mie, ulterior ea scazind, surprinzator, pina la 0,75.
Nicolae Badea – presedintele dinamovist a fost implicat in doua accidente rutiere, ultimul petrecut la inceputul lunii septembrie 2004, cind a avut loc un impact intre Mercedesul lui Badea si Fordul condus de Ovidiu Lipan „Tandarica”, bateristul trupei Phoenix.
In urma cu patru ani, autoturismul boss-ului din Stefan cel Mare a fost lovit usor in Piata Charles de Gaulle de un Cielo din care au coborit patru indivizi care l-au agresat pe Nicolae Badea si i-au furat masina.
Jean Grama – organizator de competitii la FC Dinamo, Grama a fost implicat intr-un accident la sfirsitul lui august 2004, el distrugind aproape complet masina de serviciu intr-un incident petrecut pe Calea Floreasca (Anamaria Neagu)