Drumul Bucuresti-Cluj trece prin iadul soferilor si raiul incompetentei
In plin sezon turistic, unul din cele mai importante drumuri ce leaga sudul de nord-vestul Romaniei este paralizat de constructii. Sapte santiere pe drumul Bucuresti-Cluj fac drumul mai lung cu cateva zeci de minute iar in zilele de week-end, aglomeratia si cozile de la semafoare pot adauga chiar doua ore timpul normal de calatorie. Situatia e departe de a fi rezolvata.
Harta lucrarilor (click pentru zoom) |
foto: rovt.ro |
Primul obstacol al soferului ce merge la Cluj e faimosul kilometru 36 de pe autostrada Bucuresti-Pitesti. La doar un an dupa ce acel tronson a fost reabilitat si garantat de constructor pentru trei ani de zile, o noua lucrare se afla in plina desfasurare in acea zona.
Podul ce traverseaza raul Arges este acum suspus unui proces de reparatii.
Absurdul situatiei consta in faptul ca oficialii de la Compania Nationala de Autostrazi si Drumuri Nationale din Romania(CNADNR) stiau inca din 2005 de necesitatea consolidarii podului.
Intr-un raspuns formulat la o solicitare inaintata de HotNews.ro, oficialii CNADNR precizeaza ca “lucrarea Reparatii pod pe A1 km 36+266 peste raul Arges la Podereni, este cuprinsa in lista de obiective calamitate in anul 2005. Acesta pozitie, respectiv kilometrul 36+266 NU a fost prinsa in reabilitarea executata in anul 2006”.
Bucuretsi-Pitetsi, un santier etern/Rompres |
La lucrarile de anul trecut, traficul pe autostrada a fost paralizat timp de cateva luni. Acum, oficialii de la CNADNR declara ca situatia va dura patru luni de zile.
„Lucrarile vor dura patru luni, doua luni va fi inchis sensul de mers de la Pitesti la Bucuresti si doua luni va fi inchis celalalt sens“.
Reabilitarea de anul trecut a costat Guvernul romaniei 31 de milioane de euro si a fost executata de consortiul PA&CO International SRL , Euroconstruct Trading 98 SRL si Search Corporation SRL.
Anul acesta, costul reabilitarii podului este tinut secret.
“Conform legislatiei in vigoare si a prevederilor contractuale, Clauza 8, punctul 8.1 si 8.2 aceste valori sunt confidentiale”, se mai arata in raspunsul CNADNR
[c:1:d]Pe o distanta de cateva sute de metri circulatia se desfasoara pe doar 2 benzi, timpul de asteptare, in special in zilele de week-end, depsind o jumatate de ora.
Daca iesi cu bine din Pitesti, urmatoarea oprire neprogramata va avea loc in comuna Zamfiresti, unde circulatia, pe un tronson de cateva sute de metri, se desfasoara pe un singur fir. Nu iesi bine din Zamfiresti si dai de Cotmeana.
Si aici, drumul national se afla in lucru din cauza unor alunecari de teren ce au avut loc la inceputul lunii iulie.
Contactati de HotNews, dispecerii de la CNADNR au declarat ca nu se stie cat vor mai dura lucrarile si nici stadiul in care se afla acestea.
Dupa Cotmeana drumul e liber insa numai pana la intrarea in Ramnicu Valcea, unde lucrarile intinse pe cateva sute de metri obliga soferii sa circule doar pe un singur sens de mers.
Treci de Valcea, intri pe Valea Oltului, unde se efectueaza lucrari de reabilitare a unui pod. Se circula pe un singur sens, prioritatea fiind stabilita prin semafor. Incepute in luna aprilie 2007, lucrarile vor fi finalizata in martie anul viitor.
Al saselea obstacol e intalnit langa localitatea Miraslau, judetul Alba. Podul rutier ce traverseaza paraul Valea Miraslaului a fost rupt tot la inceputul lunii iulie insa lucrarile de reparare vor incepe abia in luna septembrie.
Timpul indelungat este justificat prin procedurile de selectare a constructorului precum si prin dificultatea sporita a interventiilor necesare.
La scurta distanta, apare ultimul jalon. La intrarea in localitatea Unirea se asfalteaza, intr-un ritm destul de rapid. Pama la finalizarea lucrarilor soferii trebuie sa se lupte pentru cucerirea unui singur sens.
Mesaje primite de la cititori:
Onesti-Adjud |
Mihai Iancovici |
1. Traficul se desfasoara cu greutate pe tronsonul „Brasov- Sercaia” din cauza lucrarilor de reabilitare a DN 1. Circulati cu atentie pentru a evita vreun defect al automobilului,din cauza diferentelor de nivel al asfaltului. Reduceti viteza,respectati semnele de circulatie provizorii. O zi buna !!!!!!
RAFFY…..
2. Si soseaua Onesti-Adjud arata groaznic!
Mihai Iancovici
3. Pe drumul european E 81 Zalau – Cluj Napoca se efectueaza lucrari de reparatii la covorul asfaltic (pe sensul de mers dinspre Zalau spre Cluj) in localitatile Mera si Mihaesti ( jud. Cluj). Circulatia se desfasoara pe un singur sens; intre localitatile Topa Mica si Sanpaul, acelasi drum E 81 se consolideaza cu griblura;