Echipa Adobe Romania, în finala Super Bowl: Cum e să joci din culise finala celui mai important eveniment sportiv din SUA

Este unul dintre cele mai așteptate evenimente sportive din fiecare an. E meciul în care se decide campioana din National Football League (NFL), divizia de fotbal american din SUA. Desigur că majoritatea dintre noi, atunci când auzim de Super Bowl, ne gândim la reclamele care costă milioane de dolari să fie create și apoi difuzate în timpul meciului. Pentru că, dincolo de meciul în sine, Super Bowl este foarte atractiv și datorită celorlalte evenimente incluse, iar audiența este, în fiecare an, uriașă. Din acest motiv, evenimentele de o asemenea anvergură presupun un mecanism extrem de complex în spatele organizării și a transmisiunilor live.
Anul acesta Super Bowl s-a întâmplat pe 12 februarie. Și chiar dacă în România sunt puțini, probabil, cei care și-au petrecut noaptea de duminică spre luni vizionând în direct finala din NFL, în Adobe Romania, Super Bowl a devenit o tradiție pentru o mare parte din ingineri, și asta pentru că echipele Adobe Romania au asigurat din culise succesul transmisiunii evenimentului sportiv.
Cum e să lucrezi la un produs făcut de la zero în România care ajută principalul eveniment sportiv dintr-un an, din Statele Unite?
Pentru echipa de Streaming Media este cel mai important eveniment al anului. E momentul în care recordurile de trafic sunt cu mult depășite. Anul acesta, recordul de depășit a fost cel de la finala Campionatului Mondial de fotbal, unde Adobe a pus la dispoziție cele două soluții ale sale, Adobe Analytics for Streaming Media și Adobe Primetime, ambele produse create în exclusivitate local, în sediul și de către echipele Adobe România.
Cele două produse le oferă clienților – companiile media care difuzează evenimentul – o cât mai bună înțelegere a modului în care utilizatorii lor interacționează cu conținutul media, video sau audio, pentru a putea să-l optimizeze ca să-i țină mai conectați. Cea mai mare provocare pe care o aduc evenimentele foarte vizibile precum Super Bowl este aceea a scalabilității ultra rapide. Traficul pe dispozitivele pe care este urmărit evenimentul se poate multiplica de câteva ori în termen de secunde. Un tweet al unei vedete sau o evoluție neașteptată a meciului pot influența semnificativ traficul, iar soluția pusă la dispoziție de Adobe trebuie să scaleze instant.
Pentru ca soluția să performeze chiar si pentru cel mai improbabil scenariu, echipa din România a realizat arhitectura, implementarea și testarea unui sistem end to end de măsurare a consumului video capabil să scaleze până la 20 de milioane de request-uri pe secundă.
Ce înseamnă asta din punct de vedere tehnic?
Crearea unui sistem elastic, care să împrumute în timp real resurse neutilizate în acel moment de alte soluții ale Adobe. În felul acesta, costurile sunt controlabile, iar resursele sunt alocate dinamic, în funcție de evoluția interesului față de eveniment.
Pregătirile pentru SuperBowl încep cu câteva luni înainte de eveniment și constau în discuții detaliate cu marile companii partenere pentru a stabili estimările de trafic.
În continuare, echipele tehnice realizează mai multe analize și planificări detaliate a evenimentului propriu zis și identifică soluțiile pentru setarea infrastructurii necesare tipului și cantității de trafic estimat, testarea riguroasă end to end a acestei infrastructuri pentru a asigura buna funcționare, urmând ca pe parcursul evenimentului să se desfășoare monitorizarea atentă a parametrilor.
SuperBowl 2023, din culise
Pentru această ediție, Adobe s-a pregătit pentru un trafic estimat cu 25% mai mare fata de anii trecuți.
După o pauză de trei ani, echipa s-a întors la birou pentru a monitoriza în timp real modul în care se comportă sistemul dar și pentru a se bucura de meci, reclame și concertul Rihannei. Echipa s-a împărțit în grupuri de 2-3 ingineri care au fost activi in War Rooms (locuri în care inginerii comunica direct cu clienții și alte echipe implicate).
Datorită pregătirii dinaintea evenimentului, echipele au avut timp ca, printre grafice și numere record, să facă și un mini turneu de biliard și tenis de masă.
Meciul de fotbal s-a terminat la ora cinci dimineață cu victoria celor de la Kansas City în fața celor de la Philadelphia Eagles, în ultimele 10 secunde, în cel mai vizionat Super Bowl online.
Articol susținut de Adobe România