Elevii din Brasov invata de la o fundatie sa respecte animalele
Copiii din clasele a III-a si a IV-a, din zece scoli din Brasov, merg la cursuri de protectia animalelor in urma unui protocol semnat intre Fundatia pentru protectia animalelor Vier Pfoten Romania si Inspectoratul Scolar Brasov. Proiectul numit “Copiii invata sa protejeze animalele” aduce in educatia copiilor notiuni precum respectul fata de alte fiinte.
In cadrul cursului „Copiii invata sa protejeze aniamalele”, cei mici au ocazia sa cunoasca aspecte din viata animalelor si sa se implice in dezbateri si activitati pe marginea unor teme interactive precum ”Si animalele au casa”, „Animalele au puteri magice”, „Daca as fi pasare”, „Animalele de companie” etc.
Suportul de studiu, este cartea „Aproape de animale” distribuita gratuit elevilor si cadrelor didactice de catre Vier Pfoten. Cartea este organizata in 9 capitole ilustrate prin desene si fotografii care atrag atentia asupra problemelor din viata animalelor si asupra necesitatii ocrotirii acestora, accentuând faptul ca prin dezvoltarea sensibilitatii si responsabilitatii copiilor fata de animale, acestia vor fi capabili ca adulti, sa-si inteleaga mai bine semenii.
“Copiii invata sa protejeze animalele”
Programul are ca scop educarea copiilor in sensul promovarii respectului fata de animale si a unor modele potrivite de comportament fata de acestea, ca unica solutie de a imbunatati interactiunea viitorilor adulti cu animalele.
Proiectul „Copiii invata sa protejeze animalele” a fost demarat in 2005 si este prima initiativa prin care a fost introdus un curs extracurilcular de protectie a animalelor in scolile din Romania. Proiectul pleaca de la premisa ca prin neglijenta familiei si a societatii, copiii sunt ,cu regularitate, martorii suferintei animalelor in viata de zi cu zi: animale fara stapan si chiar de companie chinuite, animale sacrificate in public, animalele salbatice folosite drept „fotomodele”, animale private de libertate si tinute captive in gradinile zoologice, vanatoarea, animalele de circ.