EvZ: Marcile de lux se vand ca painea calda
Romanii sunt printre primii, in sud-estul Europei, intr-un top al sumelor cheltuite pe produse de lux. Vanzarile de imbracaminte si accesorii de lux s-au dublat in 2008 fata de 2007, iar marcile se inghesuie sa-si anunte intrarea in Romania. Explicatia pentru acest fenomen este simpla: punem pret pe eticheta. „Pentru romani, conteaza mai mult un produs branduit decat utilitatea sau calitatea acestuia“, sustin specialistii. Luxul nu se mai traduce numai prin haine si masini. Accesoriile au devenit ultima moda printre bogati.
Vanzarile de imbracaminte si accesorii de lux s-au dublat in 2008 fata de 2007, potrivit analistilor din piata. Daca pana anii trecuti hainele de fite faceau diferenta intre bogatii Romaniei, mai nou, firmele care aduc bijuterii, ceasuri si accesorii de lux au inceput sa vanda din ce in ce mai bine. „Ponderea vanzarilor pe segmente este aproximativ 55% accesorii, 45% moda“, sustine Oliver Petcu, managing partner al CPP Management Consultants. Chiar daca pe piata din Romania nu au ajuns inca marci importante din industrie, iar vedetele se lauda ca-si fac cumparaturile la Milano sau Paris, magazine care in alte tari aproape ca se pregatesc sa se retraga merg foarte bine in Capitala. „Surprinzator este insa succesul unor marci de lux aflate de ani buni in dificultati financiare si restructurari ale retelelor de distributie. Ne referim la Guy Laroche (aflat in zona Magheru) sau Cacharel (Baneasa Shopping City)“, au mai spus reprezentantii CPP Management Consultants.