Sari direct la conținut

Expozitie de grup la galeria AnnArt: EFLORESCENTE – de la ceramica la polimer 3D

HotNews.ro
Expozitia de grup- Eflorescente , Foto: AnnArt Gallery
Expozitia de grup- Eflorescente , Foto: AnnArt Gallery

Luni 20 februarie, ora 18, galeria AnnArt vernisează salonul de primăvară cu expoziția de grup Eflorescențe. Sunt reunite lucrări de ceramică, grafică şi instalaţie 3D, semnate de patru artiste din generații și arii stilistice diferite: de la mecanismele conceptuale ale Ioanei Pioaru către figurativul realist al Ioanei Șetran și expresionist, fragmentar, al Danielei Făiniș și Arinei Ailincăi. Diversele materiale utilizate – de la porţelan de limoges, la print 3D şi linogravură – creează un dialog unitar între obiectele-instalații şi lucrările tridimensionale. Eflorescențe compoziționale și stilistice sunt configurate împreună ca într-un “muzeu imaginar” al lui André Malraux.

Expoziţia este însoțită de un text critic semnat de istoricul de artă Raluca Băloiu, într-un proiect ce reprezintă a doua sa colaborare cu galeria AnnArt, după personala Stivuire a Maiei Ştefana Oprea, din septembrie 2016.

“Fiecare din cele patru artiste își alege un modul ca unitate de măsură, fără caracter programatic: dacă pentru Ioana Pioaru modulul este reprezentat de mecanismul cinetic, Daniela Făiniș își configurează compozițiile în jurul mugurilor; Arina Ailincăi se raportează la figura umană iar Ioana Șetran îsi alege ca unitate de măsură simbolistica merelor.

Lucrare Ioana Pioaru

Lucrare Ioana Pioaru

Foto: AnnArt Gallery

Obiectele-instalații ale Ioanei Pioaru sunt spații destinate mecanismelor, ritmicității matematice, metaforei mecanicizate. Imaginile au fost surprinse cu un ochi cinematic (kino-glaz/film-eye), dacă ne-am raporta la „Man with a Movie Camera”, filmul experimental datat 1929, creație a regizorului rus Dziga Vertov. Accentuarea dinamicii mecanismelor și eludarea modelelor ficționale trimit către acest gen de imagine cinematografică din anii `20, cu un rol important în dezvoltarea documentarelor și cinematografiei realiste.

Daniela Făiniș expune reliefuri din porțelan cu amprente florale și intervenții grafice gestualiste. Daniela este preocupată de procesul fiziologic, de trecere, de la starea de repaos, de sămânță, la viața activă, la etapa eflorescenței. Sunt redați muguri, inflorescențe, mănunchiuri de plante. Artista aduce în atenția publicului reprezentări organice, de plante stilizate redate fragmentar, pentru a reconstitui în final un areal

Lucrare Daniela Fainis

Lucrare Daniela Fainis

Foto: AnnArt Gallery

floral. Încrengături de fructe redate în tridimensional angajează spațiul într-o instalație.

Lucrările Ioanei Șetran sunt adevărate studii renascentiste care amintesc de ceramica lui Bernard Palissy, dacă ne-am raporta la maniera naturalistă de modelare a formei, în porțelan. Ioana optează pentru albul imaculat al fructelor, plantelor sau insectelor, intervenind de puține ori cu pigmenți colorați, tocmai pentru a păstra puritatea materialului.

Portretele semnate Arina Ailincăi sunt asemenea unor ronde-bosse-uri cu intervenții de formă, culoare, materialitate. Conturul negru al ochilor, pigmentul roșu al buzelor pe fondul alb al feței, toate aceste elemente apar ca citat din teatrul expresionist japonez, de secol XVII. Chipurile, mai degrabă măști, inspiră serenitate și armonie, dar și starea de meditație prin care energia primordială, QI, este readusă în interiorul minții și

Lucrare Ioana Setran

Lucrare Ioana Setran

Foto: AnnArt Gallery

corpului. La nivel formal, portretele de factură expresionistă sunt completate de scriitura grafică a inciziilor și de intervențiile colorate, gestualiste, cu albastru cobalt, brunuri și ocruri”. – Raluca Băloiu, istoric de artă

Eflorescente va fi prezentată la AnnArt în perioada 20 februarie – 23 martie 2017. Accesul public la expoziţie este gratuit, de luni până sâmbătă, în intervalul orar 11- 19. Fondul de lucrări este disponibil pentru vânzare prin galeria AnnArt.

Lucrare Arina Ailincai

Lucrare Arina Ailincai

Foto: AnnArt Gallery

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro