Sari direct la conținut

Ford vrea Daewoo Craiova pentru a face fata cererii de pe piata europeana

HotNews.ro

Fleming a spus ca Ford face fata tot mai greu cererii din Europa si are nevoie cat mai rapid de o capacitate suplimentara de productie, de 150.000 de unitati pe an, capacitate care va fi extinsa la 200.000 de automobile anual.

Ford a produs anul trecut 1,8 milioane de vehicule in Europa, cu 10% peste capacitatea fabricilor sale. „Acest lucru nu poate continua mult timp”, a spus oficialul Ford.

Compania americana estimeaza ca in acest an va vinde doua milioane de automobile in Europa.

Istoria Daewoo Automobile Romania

Compania Daewoo Automobile Romania a fost infiintata in 1994, ca societate mixta intre grupul Daewoo, reprezentat prin Daewoo Heavy Industry – care detinea 51% din actiuni, si statul roman, reprezentat prin Automobile Craiova, cu 49% din actiuni.

General Motors si alti parteneri au preluat in anul 2002 o parte a activelor companiei coreene Daewoo Motor, aflata in faliment, insa printre aceste active nu s-a numarat si compania de la Craiova.

In anul 2004, Daewoo Motor a propus Guvernului Romaniei vanzarea pachetului de actiuni pe care il detinea la Daewoo Automobile Romania, conversia datoriilor pe care compania romana le avea la societati din grupul Daewoo si vanzarea pachetului rezultat din conversie.

Anul trecut, autoritatile romane au anuntat ca doresc sa vanda Daewoo Automobile Craiova pana in iunie 2007, dupa ce statul a preluat pachetul de actiuni detinut de grupul sud-coreean la compania romaneasca.

Tranzactia a fost evaluata la 60 milioane dolari, din care 50 milioane de dolari reprezinta cumpararea pachetului majoritar de actiuni, iar 10 milioane dolari reprezinta datoriile uzinei din Craiova catre firme din grupul Daewoo.

Investitorii care isi anuntasera initial intentia de a prelua Daewoo Romania sunt Ford Motor, General Motors, Renault SA-Nissan Motor, grupul chinez Chery Automobile si compania indiana Tata.

Totusi, pana la termenul limita care a fost la finele lunii aprilie, producatorii auto care au transmis AVAS oferte au fost americanii de la Ford si General Motors si firma rusa JSC Russian Machines.

Ofertele finale pentru pachetul de actiuni scos la vanzare de AVAS din Automobile Craiova pot fi depuse pana pe 5 iulie

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro