Sari direct la conținut

FOTO Cum arată cel mai nou concurent pentru Dacia Spring și ce este special la mașina electrică de 20.000 de euro

HotNews.ro
FOTO Cum arată cel mai nou concurent pentru Dacia Spring și ce este special la mașina electrică de 20.000 de euro
Leapmotor T03 (foto Vlad Barza)

O nouă marcă din China s-a lansat pe piața auto românească și elementul cu totul deosebit este că modelul de oraș va fi asamblat în Europa. Leapmotor se numește marca și este parte a grupului Stellantis. Modelul de oraș lansat acum în România costă sub 20.000 de euro și este concurent pentru Dacia Spring.

În gama Leapmotor sunt două modele pentru început (o mașină de clasă A și una de clasă D), dar planul este ca în 2025 să fie aduse alte două-trei modele, spun reprezentanții importatorului AutoItalia.

Leapmotor International este deținută în proporție de 51% de grupul Stellantis și a început să comercializeze vehicule electrice în nouă țări europene, inclusiv în România. Primul model lansat se numește T03, iar luna viitoare va ajunge și modelul mai mare C10.

Leapmotor T03 este o mașină de oraș cu cinci uși, de segment A și autonomie promisă de 265 km. Modelul are 3,63 metri lungime. În primele luni vor sosi mașini produse în China, dar de la început de 2025 modelele T03 vor veni din Polonia, de la fabrica Tychy unde a început producția de pre-serie.

Versiunea de bază a T03 va costa de 19.900 euro, iar cu maxime dotări prețul mașinii de oraș va fi de aproximativ 23.000 de euro.

Grupul AutoItalia reprezintă marca pe teritoriul României, printr-o nouă companie denumită Autogreen Motors.

Reprezentanții importatorului spun că vor să aibă în total 17 puncte de vânzare până la final de an și 25 anul viitor pentru noul brand. Până la final de 2024 vor ajunge în țară câteva sute de mașini T03, iar pentru anul viitor se dorește ca vânzările să treacă de 1.000 de unități, stimulate și de programul Rabla Plus.

Modelul Leapmotor T03 (foto Vlad Barza)

Fabrica poloneză a grupului Stellantis este cunoscută pentru producția de modele Fiat, iar Leapmotor, asamblând acolo, este mai aproape de piețele de desfacere din UE și va evita taxele mari pe care UE vrea să le aplice mașinilor produse în China. Mașinile vor ajunge mai repede la clienți, iar costurile de transport vor fi mai reduse, însă vor fi mai mari costurile cu forța de muncă.

Leapmotor C10 este un SUV de segment D, cu autonomie promisă de 420 km. Mașina ar trebui să ajungă în România în octombrie.

Grupul auto Stellantis este al patrulea cel mai mare grup din lume, după Toyota, Volkswagen Group și Hyundai-Kia. Stellantis a investit 1,6 miliarde dolari în marca Leapmotor care se extinde în Europa ajutată de rețeaua de dealeri Stellantis, dar și de fabricile grupului din care fac parte mărci precum Fiat, Opel sau Peugeot.

AutoItalia este importator oficial local al mărcilor Fiat, Fiat Professional, Jeep, Alfa Romeo, Abarth și Maserati, deținute de Stellantis.

Leapmotor are sediul în Hangzhou, provincia Zhejiang, China și a fost fondată în 2015.

INTERVIURILE HotNews.ro