Sari direct la conținut

Germanii, berea și un divorț lung și lent: vânzările au continuat să scadă în 2023

HotNews.ro
Bere la draft, Foto: Thiago Santos / Alamy / Profimedia Images
Bere la draft, Foto: Thiago Santos / Alamy / Profimedia Images

Berarii germani nu sunt prea fericiți după ce datele publicate de Oficiul federal de statistică (Destatis) arată că în 2023 consumul cunoscutei băuturi alcoolice continuă tendinţa descendentă, transmite DPA.

O cantitate de 8,4 miliarde de litri de bere a fost vândută anul trecut de berarii şi distribuitorii de bere din Germania, în scădere cu 4,5% faţă de 2022, conform Agerpres.

Berarii germani se luptă cu un trend descrescător de mai mult timp (din anii 1990), pe fondul evoluţiilor demografice şi al îngrijorărilor cu privire la efectele alcoolului asupra sănătăţii şi trecerii la băuturile nealcoolice, chiar dacă în 2022 s-au bucurat de o uşoară relansare a vânzărilor, după ce restaurantele şi barurile au fost închise pentru lungi perioade de timp în 2020 şi 2021.

Din 1993, cifra de afaceri în industria berii a scăzut cu mai mult de un sfert, în pofida popularităţii berii în Germania.

Anul trecut, exporturile au scăzut cu 5,9%, în timp ce consumul intern cu 4,2%.

Federaţia berarilor germani susţine că producătorii sunt prinşi la mijloc între costurile ridicate, scăderea cererii consumatorilor şi presiunile asupra preţurilor din partea vânzătorilor de bere.

Berea este un produs sezonier, pentru care vânzările cresc exploziv în timpul lunilor de vară şi scad toamna şi iarna.

Marile evenimente organizate în timpul verii, precum Cupa Mondială la fotbal, tind să stimuleze consumul de bere.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro