Guvernul, amenintat cu tribunalul de compania Vinci
Compania Vinci ar putea actiona in instanta statul roman, dupa ce Ministerul Transporturilor a decis sa sisteze negocierile cu societatea franceza pentru constructia in parteneriat public-privat a tronsonului Comarnic-Predeal, din cadrul autostrazii Bucuresti-Brasov.
„Ca urmare a deciziei Ministerului Transporturilor, despre care a luat act prin intermediul presei, compania austriaca Strabag (cu care ministerul a semnat in 2004 un acord pentru tronsonul Bucuresti-Ploiesti – n.r.) se pregateste sa dea in judecata statul roman.
Aceeasi masura ar putea fi intreprinsa si de Vinci, in urma unei decizii care va fi luata saptamina viitoare, cu ocazia intrunirii conducerii grupului la nivel mondial”, a declarat responsabilul pentru proiecte mari in Europa de est din cadrul Vinci, Joel Petit.
Oficialii Vinci se declara surprinsi de intentia Ministerului Transporturilor, Constructiilor si Turismului (MTCT) privind sistarea negocierilor pentru contractele de parteneriat public-privat, in general, si pentru autostrada Bucuresti-Brasov, in particular.
Compania franceza arata, intr-un comunicat remis Mediafax, ca a solicitat ministrului de resort, Gheorghe Dobre, in mai multe rinduri, o intilnire pentru reluarea negocierilor, sistate „unilateral si fara nici un avertisment”.
„Desi am negociat timp de aproape un an cu reprezentantii Ministerului Transporturilor pentru a ne finaliza contractul, de atunci nu am mai fost informati cu privire la situatia acestuia, scrisorile noastre au ramas fara raspuns, iar acum aflam stirile rele din ziare”, afirma Petit in comunicat.
In octombrie 2004, Vinci si MTCT au incheiat un protocol privind finalizarea negocierilor pentru constructia tronsonului de autostrada Comarnic-Predeal, in lungime de 37 kilometri.
Proiectul, cu o valoare de 480 milioane euro, era prevazut sa inceapa in primavara acestui an si sa fie realizat prin parteneriat public-privat, ca si alte doua portiuni ale soselei Bucuresti-Ploiesti (cu Strabag) si Predeal-Brasov (cu un consortiu israelian format din firmele Ashtrom si Roichman).
Luna trecuta, MTCT a anuntat ca a sistat toate negocierile purtate pentru incheierea parteneriatelor public-privat pentru proiectele de infrastructura, urmind ca normele de specialitate sa fie revizuite pentru respectarea reglementarilor europene in domeniu. Una dintre problemele ridicate de parteneriatele public-privat este reprezentata de finantarea proiectelor.