Sari direct la conținut

IKEA cere guvernului chinez să arunce mai mulți bani pe piață pentru a stimula „ușor” cumpărăturile

HotNews.ro
IKEA cere guvernului chinez să arunce mai mulți bani pe piață pentru a stimula „ușor” cumpărăturile
Magazin IKEA din orașul chinezesc Xi'an, FOTO: Costfoto / ddp USA / Profimedia

Retailerul suedez de mobilier IKEA a îndemnat joi China să ofere populației mai multe stimulente financiare pentru a încuraja consumul, chiar dacă guvernul de la Beijing a anunțat recent un pachet de măsuri menite să revigoreze economia afectată puternică de o criză imobiliară și alte probleme structurale, relatează Reuters.

Vânzările IKEA, care au scăzut cu 5% în anul fiscal care s-a încheiat pe 31 august, sunt foarte sensibile față de evoluțiile de pe piețele imobiliare și nivelul dobânzilor de referință întrucât oamenii cheltuie mai mult pe mobilier când se mută într-o locuință nouă.

Evident, când piața imobiliară trece printr-o perioadă nefastă, acest lucru se vede în vânzările IKEA.

„Încă vedem încrederea consumatorilor din China ușor mai mică decât media globală, dar suntem optimiști că pachetul de stimulente va avea un impact pozitiv”, a declarat Jesper Brodin, CEO-ul Ingka Group, holdingul care operează majoritatea magazinelor IKEA din jurul lumii, inclusiv cele din China.

„Am dori să încurajăm o stimulare chiar mai mare pe piață deoarece piața încă are nevoie de o încurajare suplimentară ușoară”, a adăugat acesta.

În anul fiscal 2023-2024 Ingka Group și-a realizat 3,5% din vânzările totale în China, în ușoară scădere față de anul anterior, când vânzările pe piața din China s-au ridicat la 3,6% din totalul mondial.

IKEA are aproape 40 de magazine în China

În septembrie Ingka și-a deschis un nou magazin în Districtul Changning din Shanghai, al patrulea din orașul considerat hubul financiar al țării asiatice.

IKEA are acum 39 de magazine în China, cu patru mai multe decât în anul fiscal 2022-2023, și spune că numărul de persoane care au intrat în magazinele sale din această țară a crescut cu 11%.

IKEA s-a extins agresiv în China după ce a intrat pe piața sa în 1998 și timp de câțiva ani țara asiatică a reprezentat una dintre cele mai importante 5 piețe ale sale. Însă în anii care au urmat ponderea vânzărilor din China în totalul IKEA a scăzut.

Guvernul de la Beijing a prezentat cu două săptămâni în urmă cel mai agresiv pachet de stimulare economică de la încheierea pandemiei de COVID-19, acesta incluzând și măsuri ample de susținere a pieței imobiliare.

După încheierea pandemiei de COVID-19 China a avut dificultăți în a-și relansa creșterea economică la nivelurile de dinainte, situația fiind exacerbată de o criză imobiliară profundă care a dus la prăbușirea celor mai mari dezvoltatori imobiliari ai săi.

INTERVIURILE HotNews.ro