Industria romaneasca de lux, luata la bani marunti
In data de 14 septembrie va avea loc evenimentul Luxury day, la Hotelul Ramada Bucharest North. Cu acesta ocazie organizatorul va prezenta datele celui mai recent studiu de piata realizat pe industria de lux din Romania, prezentand in acelasi timp tendinte si oportunitati pentru fiecare dintre segmentele: moda, accesorii, hotelarie, SPA, auto, tech, selective retailing, vinuri si bauturi fine.
Potrivit studiului, cele mai multe afaceri in industria de lux sunt concentrate in Bucuresti si in cele mai cinci orase. In prezent, una din cele mai importante domenii este retailul, reprezentat prin mari centre comerciale si mall-uri.
In ceea ce priveste hotelurile de 5*, in prezent in Bucuresti sunt sapte astfel de hoteluri: JW Marriott, Athenee Palace Hilton, InterContinental, Crowne Plaza, Howard Johnson, Casa Capsa si Carol Parc Hotel, iar pana la finele anului se va deschide si Radisson Sas. De asemenea, se asteapta intrarea pe piata romaneasca si a altor companii precum Four Seasons si Mandarin Oriental.
Capitala a facut progrese in ceea ce priveste prezentarea brandurilor internationale de lux, multe dintre acestea gasindu-se in noi magazine multi-brand. Numarul magazinelor mono-brand a ramas insa acelasi ca in 2006.
Piata accesoriilor de lux a inregistrat o expansiune rapida in 2007, atat in ceea ce priveste brandurile, cat si in privinta locatiilor si conceptiei.
De asemenea, in cadrul evenimentului vor fi comunicate rezultatele anchetelor realizate de CPP Management Consultants asupra problemei produselor contrafactue.
Organizatorii, impreuna cu specialistii prezenti la eveniment, vor dezbate subiecte de interes pentru industria de lux, precum impactul falsurilor asupra pietei, franciza vs multibrad, marci internationale de lux interesate de piata locala, evolutia pietei imobiliare, cele mai potrivite marci pentru piata romaneasca, care este potentialul Romaniei din punct de vedere al industriei de lux, marcile interesate sa intre pe piata romaneasca.
Speakerii din cadrul evenimentului vor reprezenta fiecare segment al industriei de lux si vor expune perspectivele lor in ceea ce priveste piata de lux locala, insistand asupra problemelor cu care se confrunta si incercand sa gaseasca solutii.