Sari direct la conținut

Industriile de telefonie mobila si de muzica lanseaza un serviciu concurent pentru iPhone

HotNews.ro

Companii apartinand industriei de telefonie mobila si celei de editare de muzica vor lansa astazi, 14 iunie 2007, serviciul MusicStation, care va putea fi accesat de pe majoritatea terminalelor mobile in Europa si Asia, in incercarea de a face fata facilitatilor oferite de iPhone, relateaza Financial Times.

Serviciul dispune de sprijinul unor producatori ca Nokia, Sony Ericsson, Motorola, Samsung si alti 30 de operatori de telefonie mobila, precum si de sustinerea companiilor de editare de muzica Universal Music Group, Sony BMG, EMI Music si Warner Music International si a altor operatori independenti.

Serviciul este scos pe piata chiar inainte de lansarea iPhone in Statele Unite ale Americii, anuntata pentru data de 29 iunie a anului in curs. Telefonul iPhone de la Apple va permite utilizatorilor accesul la iTunes, magazinul de muzica on-line al companiei, mergand astfel pe urmele succesului inregistrat de playerul portabil iPod.

„Toti utilizatorii europeni si asiatici vor avea acces la MusicStation cu mult inainte ca iPhone sa ajunga in acele regiuni”, a declarat Rob Lewis, director executiv la Omnifone, companie britanica privata aflata in spatele aparitiei MusicStation.

Companiile de muzica spera ca MusicStation sa contribuie la intensificarea consumului de muzica, prin intermediul telefoanelor mobile.

Potrivit Financial Times, producatorii vor incepe sa comercializeze telefoane care vor avea preinstalat software-ul necesar accesarii acestui serviciu, multe dintre aceste terminale avand si un pret mediu comparativ cu iPhone, care va ajunge sa coste circa 499 de dolari.

Serviciul MusicStation va fi lansat pentru prima data in Suedia, de catre operatorul scandinav Telenor, dar se asteapta ca in urmatoarele luni serviciul sa fie lansat si in restul Europei, in Asia si in Africa.

Se estimeaza ca, in urmatoarele 12 luni, vor fi vandute 100 de milioane de telefoane cu acces la MusicStation, cu mult peste previziunile celor de la Apple, care pentru aceeasi perioada se asteapta sa vanda doar 10 milioane de dispozitive.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro