Sari direct la conținut

Infrastructură de transport, nu taxare aberantă!

Contributors.ro
Gabriel Rău, Foto: Arhiva personala
Gabriel Rău, Foto: Arhiva personala

Ce vină au bucureștenii că locurile de parcare nu au fost construite în ultimii 30 de ani? Actuala politică de parcare în București o să chinuie niște oameni nevinovați dacă nu se realizează investiții în infrastructura de mobilitate urbană.

Între 800 de lei și 8.640 de lei pe an va trebui să plătiți pentru parcare în jurul locuinței dumneavoastră în funcție de unde locuiți. Dacă nu, veți plăti 200 de lei pe zi și vi se va bloca mașina până plătiți amenda. Dacă nu aveți bani, fiecare zi în plus, înseamnă încă 200 de lei. Și tot așa. Adică 13% dintr-un salariu minim pe o lună, iar asta în fiecare zi.

Asta e o taxare aberantă a parcării într-un oraș care duce lipsă tocmai de parcări din cauza incompetenței autorităților care nu le-au construit până acum. Cuantumul tarifului de parcare dintr-un oraș trebuie să țină cont atât de cerere și ofertă, dar și de calitatea serviciului taxat și alternativele pe care administrația le oferă oamenilor la mersul cu mașina personală.

5 lei / oră este un tarif decent pentru parcare în centrul Bucureștiului, un tarif care încurajează transportul public, alternativ sau pietonal, însă actualele tarife pentru permisele de rezident trebuie reduse. Apropo, toate agențiile și autoritățile statului au parcarea complet gratuită. Nu dau un ban pentru ele la primărie. După principiul “cine împarte, parte își face”.

Și unde se vor duce banii? Ați crede că la bugetul primăriei pentru investiții sau ceva servicii publice. Deloc. Doar 1% din banii pe care îi veți plăti va merge la primărie. 99% din bani se duc la o companie municipală făcută de doamna Firea, condusă de un domn care are un salariu lunar de peste 30.000 de lei pe lună. Fix acolo se vor duce banii dumneavoastră. USR București a solicitat ca această companie să se închidă.

Mai mult, dacă ne uităm pe istoricul companiei, vedem că salariile au reprezentat, țineți-vă bine, aproape 90% din cheltuieli (87% să fim preciși).

Aceste tarife au fost propuse chiar de doamna Firea încă din mandatul anterior.

Toate astea nu ne încălzesc. Mai ales într-o perioadă de criză economică, în care sărăcim văzând cu ochii din cauza prețurilor care nu se mai opresc din creștere.

Ce e de făcut?

Voi încerca să conving colegii de la PNL care controlează zona aceasta a parcărilor să facem multiple modificări:

1. Scăderea tarifelor pentru riverani. Tarifele pentru riverani trebuie sa fie mai mici față de cât sunt acum. Concret, pentru permisul de rezident, cel care oferă posibilitatea de a parca acolo unde este găsit un loc liber, în cartierul în care locuim, tariful trebuie să fie mai mic decât serviciul similar oferit de primăriile de sector;

2. Desființarea Companiei Municipale de Parking și transferul serviciului sub umbrela directă a PMB sau delegarea serviciului public din care Primăria să primească grosul banilor;

3. Eliminarea categoriei “Riverani cu rezervare” și a tarifelor aferente, astfel încât capacitatea locurilor publice de parcare să fie maximală și timpul petrecut de un șofer în căutarea unui loc de parcare să scadă;

4. Extinderea zonei în care se poate parca în baza permisului de rezident de la nivel de stradă, la nivel de cartier;Citeste continuarea pe contributors.ro

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro