Sari direct la conținut

Injectie SBS de zece milioane euro

Capital

Dupa cum a anuntat saptamana trecuta revista Capital, Scandinavian Broadcasting System (SBS) a semnat contractul de preluare a posturilor Prima TV, Kiss FM si Radio Star FM. Valoarea tranzactiei: 30,3 milioane euro. Markus Tellenbach, presedintele SBS, explica pentru Capital intentiile in ceea ce priveste posturile cumparate.

Capital: SBS a mai fost actionar majoritar Prima TV acum cativa ani. De ce v-ati implicat acum cu investitii?

Markus Tellenbach: Am preluat SBS acum patru ani, cand era o companie care crestea rapid, dar avea si multe pierderi. Resursele financiare erau astfel limitate. In ultimii ani, am facut progrese in ceea ce priveste punctele tari ale operatiunilor noastre. Am considerat ca este momentul sa investim in Prima TV, pentru ca asteptam cresteri substantiale si continue.

Pe de o parte, a fost investitia in achititie, pe de alta parte, vom investi in infrastructura, in programe, in oameni. Vom investi cat este nevoie si consideram necesar sa modernizam postul din punct de vedere tehnic, cu noi studiouri. Avem nevoie de facilitati de productie. Credem ca situatia de astazi, cu mai multe locatii de filmare, are nevoie neaparat de o imbunatatire.

Acestea vor fi investitiile initiale.

Capital: De cat are nevoie Prima TV pentru a fi un post eficient?

Markus Tellenbach: Compania are pierderi de 2,4 milioane de euro. In 2005, ne asteptam sa reducem pierderile. In acelasi timp, investitiile nu vor fi numai in bani, ci si in programare, in noi talente. Capitalul de care este nevoie pe termen scurt este de zece milioane de euro, pentru a pune operatiunile intr-un cadru modern si profesionist. Acesti bani nu au fost inclusi in tranzactie.

Schimbarea actualelor locatii, existenta unor facilitati moderne ale studiourilor, infrastructura IT vor fi facute, probabil, intr-o prima etapa.

Capital: Ce fel de statie va fi Prima TV?

Markus Tellenbach: Vrem sa fim o statie de top in randul celor care se adreseaza tinerelor familii, cu un program generalist, de divertisment, care evident va include programe de stiri si productii locale. Lumea se asteapta sa facem o lansare cu mare pompa, in forta. Dar exista riscul ca a doua zi sa te intorci de unde ai plecat.

Poti face o astfel de lansare, dar comportamentul telespectatorilor nu va fi schimbat dupa o relansare spectaculoasa. Asa ca investim in oameni, in dezvoltarea continutului programelor, abia apoi putem vorbi de o crestere sustinuta.

Capital: Cand vom vedea primele schimbari la Prima TV?

Markus Tellenbach: Am recrutat un nou management. Avem un expert in programe si unul financiar-administrativ. Vor lucra si in timpul verii, iar primii pasi vor fi vizibili in al patrulea trimestru. Dezvoltarea se va face pas cu pas.

Capital: Care este audienta pe care o vizati?

Markus Tellenbach: Cred ca Prima TV este capabila sa ajunga la 15-20% cota de piata. Dar nu e neaparat sa fie lider de piata. Trebuie sa ne asiguram ca o crestere a audientei merge mana in mana cu o crestere a veniturilor din publicitate. In Ungaria, detinem 30% din audienta, la fel in Polonia. Cu Prima TV pornim de la o cota de piata de 6-7% in prezent.

Asa ca, pe termen mediu, ne gandim la 15-20% din piata. Cred ca e un target pe care il vom atinge in trei ani.

Capital: Ce se va intampla cu posturile de radio?

Markus Tellenbach: Este o afacere excelenta, cu o crestere si o rata a profitului foarte bune. Inca exista potential de crestere. Credem ca cei de la Kiss au facut o treaba excelenta, pe care noi doar o vom continua. Actualul management va trebui sa accenteze profilul posturilor. Nu putem spune, din afara, care este cel mai bun profil de audienta si care ar fi nisa cea mai buna de dezvoltare.

Cheia SBS sta in managementul local.

Cine conduce SBS si Prima TV

Markus Tellenbach este Chief Executive Officer al SBS din august 2002 si presedinte al companiei din septembrie 2001. In anii de la numirea lui in top-managementul companiei, actiunile SBS pe NASDAQ au crescut de la noua dolari (septembrie 2002) la peste 40 in prezent.

Pentru operatiunile SBS din Romania, au fost desemnati ca manageri Cristoph Buerge, fost membru al echipei manageriale a postului de televizune TV2 detinut de SBS in Ungaria, pe pozitia de Chief Operating Officer, si Peter W. Thrane, fost CFO (Chief Financial Officer) al operatiunilor SBS pe piata daneza pe pozitia CFO al SBS in Romania. Cristian Burci, fostul partener roman al SBS, s-a retras.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro