Sari direct la conținut

Inspectia Judiciara: 33 de controale in 2017 privind managementul instantelor si parchetelor. Au fost identificate unele vulnerabilitati si deficiente, care necesitau masuri ferme si coerente

HotNews.ro

Inspectia Judiciara a transmis, miercuri, raportul de activitate pentru anul 2017, precizand ca au fost efectuate 33 de controale privind managementul instantelor si parchetelor constatand, in general, organizarea corespunzatoare si asigurarea bunei functionari a justitiei ca serviciu public. Totusi, au fost identificate unele vulnerabilitati si deficiente care necesitau „masuri ferme si coerente pentru inlaturare”, potrivit News.ro.

In plus, s-a stabilit ca parchetele se confrunta ca probleme cauzate de comunicare deficitara intre membrii conducerii, dar si intre cei din conducerea unitatii si personalul din subordine, monitorizarea formala si nerespectarea unor prevederi regulamentare.

Inspectia Judiciara precizeaza, in raportul de activitate, ca si in 2017, s-a avut in vedere identificarea si diseminarea bunelor practici existente la nivelul instantelor si parchetelor, precum si identificarea vulnerabilitatilor, deficientelor sau riscurilor pentru diminuarea ori inlaturarea carora au fost formulat propunerile adecvate.

S-au facut 33 de controale dintre care: 22 controale la Directia de inspectie judiciara pentru judecatori, din care 12 controale manageriale, 7 controale tematice, 3 controale de remediere deficiente si 11 controale la Directia de inspectie judiciara pentru procurori, din care 4 controale manageriale, 3 controale tematice, 4 controale de remediere deficiente.

Directia de inspectie judiciara pentru judecatori a verificat managementul a 12 instante si anume: Judecatoriile Bolintin Vale, Piatra Neamt, Nasaud, Bals, Bailesti, Iasi; Tribunalele Brasov, Harghita, Neamt, Botosani; Curtile de apel Suceava, Targu Mures.

Directia de inspectie judiciara pentru procurori a efectuat verificari privind eficienta manageriala la 15 unitati de parchet si anume: PICCJ; DNA ¬ SC: PCA Targu Mures; PT Harghita si Mures; PJ Gheorgheni, Miercurea Ciuc, Odorheiul Secuiesc, Toplita, Ludus, Reghin, Sighisoara, Targu Mures, Tarnaveni si Galati.

„In 2017, prin cele 16 controale efectuate, 12 de inspectorii judecatori si 4 de inspectorii procurori, Inspectia Judiciara a verificat eficienta manageriala si modul de indeplinire a atributiilor ce decurg din legi si regulamente pentru asigurarea bunei functionari a instantelor si parchetelor, precum si a calitatii corespunzatoare a serviciului la 12 instante si 15 parchete. Toate rapoartele de control au fost aprobate, fie si partial, de sectiile corespunzatoare ale Consiliului Superior al Magistraturii” anunta Inspectia Judiciara.

Potrivit raportului, „in general, controalele au evidentiat organizarea corespunzatoare a cvasitotalitatii instantelor si parchetelor verificate, precum si asigurarea bunei functionari a justitiei ca serviciu public”.

„Au fost identificate totodata unele vulnerabilitati si deficiente, in special privind organizarea eficienta a activitatii, celeritatea in solutionarea cauzelor, precum si comunicarea, care fara a fi de natura sistemica, necesitau pentru inlaturarea lor masuri ferme si coerente; ca atare, au fost formulate propuneri pe care sectiile corespunzatoare ale Consiliului Superior al Magistraturii le-au aprobat in cvasitotalitate adaugand si alte masuri apreciate ca oportune”, se mai arata in document.

Inspectia Judiciara precizeaza ca, desi numarul instantelor si parchetelor verificate s-a diminuat fata de anul 2016, a crescut fata de acelasi an numarul controalelor, fiind verificate doua unitati de parchet cu o organizare complexa, un volum de activitate ridicat si o problematica specifica.

„La nivelul Directiei de inspectie judiciara pentru judecatori s-a hotarat efectuarea de verificari punctuale privind managementul instantelor renuntandu-se astfel la controalele vizand o intreaga curte de apel intrucat s-a apreciat ca astfel s-ar fi consumat resurse importante de timp intrucat multe din instantele din circumscriptia unei curti de apel nu ridicau probleme deosebite. Toate rapoartele de control au fost aprobate, fie si partial, de sectiile corespunzatoare ale Consiliului Superior al Magistraturii”, se mai arata in raport.

Potrivit documentului, s-au constatat probleme si la parchete, printre care comunicare deficitara intre membrii conducerii, dar si intre cei din conducerea unitatii si personalul din subordine, monitorizare formala, fara luarea unor masuri organizatorice efective pentru impulsionare solutionarii cauzelor mai vechi, nerespectarea unor prevederi regulamentare care, fara sa constituie abateri disciplinare, afecteaza bunul mers al activitatii parchetului si realizarea in parte a obiectivelor propuse prin programele de activitate.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro