Jocurile mobile – in schimbare la nivel global
Conform unui studiu realizat recent de Nielsen Entertainment pentru Nokia, jucatorii „mobili” isi doresc ca urmatoarea generatie de solutii de gaming mobil sa permita accesul facil la jocuri stimulante si de inalta calitate, precum si impartasirea si utilizarea facila a acestora.
Studiul a constat in interviuri cu durata de o ora cu 1.800 de respondenti din China, Germania, India, Spania, Tailanda si Statele Unite. Rezultatele studiului arata ca media pe sesiune este in mod frecvent de 28 de minute de joc.
Utilizatorii considera importanta calitatea grafica a jocurilor, prefera sa testeze produsele inainte de a le cumpara si considera comunitatile de jucatori ca fiind din ce in ce mai semnificative pentru experienta de joc de ansamblu.
Jucatorii chestionati acceseaza in mod frecvent jocurile mobile: majoritatea (80%) se joaca cel putin o data pe saptamana, iar 34% se joaca in fiecare zi. Durata medie a unei sesiuni de joc este de 28 de minute. Jucatorii care depasesc aceasta medie se afla in India (39 de minute), Statele Unite (31 de minute) si Tailanda (29 de minute).
Jocurile mobile sunt accesate in miscare (61%) aproape la fel de mult ca si acasa (62%). De asemenea, jucatorii profita la maximum de timpii morti, 56% dintre ei preferand sa se joace in timp ce asteapta.
Aproape doua treimi din respondenti (63%) prefera experienta imbogatita oferita de urmatoarea generatie de jocuri mobile de la Nokia fata de oferta existenta de jocuri Java 2D si Java 3D – in special dupa testarea jocurilor.
Experienta placuta de joc (84%), interesul de a relua jocul dupa ce a fost deja castigat (79%) si tipul de joc (78%) sunt principalele beneficii luate in calcul inainte de a achizitiona un joc mobil.
Calitatea elementelor grafice (84%) si posibilitatea de a utiliza telefonul mobil si pentru alte functii in timpul descarcarii (78%) sunt, de asemenea, printre factorii care motiveaza alegerea jocurilor Nokia din generatia urmatoare.
Daca exista posibilitatea testarii pre-achizitionare, majoritatea jucatorilor (43%) prefera sa testeze doua/trei jocuri pe saptamana, 21% preferand sa testeze unul singur. Dupa testare, majoritatea respondentilor (65%) prefera sa plateasca integral jocul decat sa faca un abonament (27%).
In ceea ce priveste metoda de descarcare a jocurilor, over-the-internet (OTI) (34%) este aproape la fel de utilizata ca si over-the-air (OTA) (45%).
Tendintele manifestate la nivel mondial in ceea ce priveste jocurile arata ca punerea in contact a jucatorilor, fie ca membri ai aceleiasi echipe, fie ca adversari, devine o parte din ce in ce mai importanta a experientei de joc in mediul mobil. La nivel global, 45% din respondenti joaca in modul multiplayer (de pe telefon) cel putin o data pe luna.
India se afla pe primul loc, peste jumatate din jucatori (56%) accesand o data pe saptamana jocuri in modul multiplayer, iar unul din patru jucatori, in fiecare zi.
Jucatorii nu vor doar sa isi invinga adversarii, ci si sa impartaseasca cu prietenii versiuni demo ale jocurilor (62%). In plus, marea majoritate (79%) sunt dispusi sa testeze jocurile trimise de prieteni.
„Rezultatele acestui studiu confirma inca o data faptul ca utilizatorii se asteapta ca urmatoarea generatie de jocuri mobile sa le poata satisface cerintele legate de jocurile mobile,” a declarat Jaakko Kaidesoja, Director, Games, Multimedia, Nokia. „Utilizatorii cauta grafica exceptionala, continut exceptional si experiente exceptionale de joc.
Anul viitor, Nokia intentioneaza sa ofere noi experiente superioare de joc mobil – jocuri extrem de atractive din punct de vedere vizual, captivante, cu functii de conectivitate, usor de gasit, gestionat si jucat.”
„Web 2.0 a marcat nasterea unui nou mod de utilizare a Internetului, utilizatorul obtinand un grad sporit de control. Prin introducerea urmatoarei generatii de jocuri mobile, suntem in pragul unei evolutii similare,” a adaugat Jaakko Kaidesoja.