Jérôme Olive: Dacia este o orchestra
„Daca ne gandim la intreg procesul de constructie a unei masini Dacia, trecand prin design, inginerie, fabricatie, logistica, vanzare si post vanzare, atunci putem spune ca avem de-a face cu o intreaga orchestra. Fiecare trebuie sa-si cunoasca si sa-si joace rolul, astfel incat produsul final sa fie perfect si sa satisfaca asteptarile clientilor. Intr-o orchestra, armonia trebuie sa fie perfecta. La noi e la fel.” a declarat Jérôme Olive intr-un interviu despre parteneriatul Dacia – Festivalul International George Enescu.
De ce v-ati asociat cu Enescu?
Acum doi ani, cand ne-am asociat cu festivalul „George Enescu”, am marcat debutul unui parteneriat valoros, intre doua marci puternice. Astazi, Dacia si Enescu si-au dat intalnire pentru a doua oara pe scenele unui festival cu care Romania trebuie sa se mandreasca, asa cum noi, la Dacia, suntem mandri de produsele pe care le construim.
Ce flota de masini puneti la dispozitie festivalului Enescu?
Pentru editia din acest an a festivalului, toate modelele din noua gama Dacia participa: personalitati ale muzicii clasice din intreaga lume, dar si presedintele festivalului, Ioan Holender, se vor deplasa fie in Logan, Logan MCV, Sandero, Sandero Stepway, Duster, Lodgy sau Dokker, pe toata durata festivalului, intre 1 si 28 septembrie. In total, punem la dispozitie organizatorului o flota de 11 masini. Si pentru ca ne mandrim in mod deosebit cu acest parteneriat, am ales ca si o parte dintre masinile care compun parcul companiei si sunt utilizate zilnic de catre angajatii nostri sa poarte aceeasi identitate: Dacia, masina oficiala a festivalului „George Enescu”.
Daca ati asocia Dacia cu un instrument muzical, care ar fi acesta?
Poate n-ar fi doar unul. Daca ne gandim la intreg procesul de constructie a unei masini Dacia, trecand prin design, inginerie, fabricatie, logistica, vanzare si post vanzare, atunci putem spune ca avem de-a face cu o intreaga orchestra. Fiecare trebuie sa-si cunoasca si sa-si joace rolul, astfel incat produsul final sa fie perfect si sa satisfaca asteptarile clientilor. Intr-o orchestra, armonia trebuie sa fie perfecta. La noi e la fel.
Cand l-ati auzit prima data pe Enescu?
Compozitorul George Enescu face parte din patrimoniul universal al muzicii clasice romanesti. Stiu insa ca a trait si compus nu doar in Romania, ci si in Franta, ceea ce l-a facut cunoscut si publicului francez. Compozitiile „Poema romana”, „Rapsodiile romane” sau „Oedip”, pentru teatrul de opera, sunt cateva dintre creatiile marelui artist care sunt foarte cunoscute la nivel international. Odata cu asocierea Dacia cu festivalul, am descoperit si alte creatii, pe unele le-am ascultat chiar la concertele din cadrul editiei de acum doi ani.
De ce se implica Dacia in evenimente culturale si care ar fi acestea?
Ne place sa credem ca daca suntem acolo, am contribuit macar un pic la ceea ce ne desavarseste ca indivizi, de la mic, la mare. Pentru ca orice forma de cultura, fie ca vorbim de carte, film sau muzica, nu face decat sa contribuie la educatia noastra. La targul de carte Gaudeamus, de sapte ani, descoperim titluri noi, le oferim iubitorilor de carte buna „permis” pentru citit intr-un stand special amenajat de Dacia. La „Gala Premiilor Gopo” sustinem, de 6 ani, filmul romanesc, unde din ce in ce mai multe productii cinematografice sunt premiate. Pentru multe dintre acestea, echipele de filmare sau cele de promovare s-au deplasat in masinile noastre, fie ca vorbim de „4 luni, 3 saptamani si 2 zile”, „Undeva la Palilula”, „Despre oameni si melci”, „Tinerete fara batranete” sau de „Domestic”. N-am lipsit nici de la unele dintre festivalurile industriei de film, cum ar fi cel al Filmului Francez, al Filmului Experimental sau la Kinodiseea. Daca vorbim de muzica, cred ca suntem intr-o calatorie permanenta. De altfel, asa am si imaginat mesajul parteneriatului nostru cu festivalul „George Enescu” al editiei din acest an: pentru Dacia, muzica e o calatorie. Daca ne intoarcem in timp, am fost in turnee cu „Flautul de Aur”, cu „Duelul Viorilor”, cu „Vioara lui George Enescu la sate” si cu „Flautul de Aur”. In plus, in pauza de festival Enescu, am mers la festivalul orchestrelor radio, RadiRo. Si sa nu-i uitam pe cei foarte mici pe care-i intalnim in sala Ateneului Roman, luna de luna, la „Clasic e fantastic. Cum sa intelegem muzica”, un proiect educational destinat copiilor cu varste peste 5 ani, dar si tinerilor. Anul trecut, peste 8.000 de copii au venit sa invete despre muzica clasica si compozitorii ei la scoala „Clasic e fantastic”, iar peste 100 au fost felicitati de Dacia pe scena Filarmonicii, cu ocazia zilelor de nastere. In ultimii ani, am pus la dispozitia organizatorilor de evenimente cu care ne-am asociat, 120 de masini Dacia.
Ce spectacole intentionati sa vedeti in cadrul Festivalului George Enescu?
Sunt multe concerte la care mi-as dori sa pot ajung, dar n-am sa pot asista la toate, deoarece agenda imi este destul de incarcata dupa perioada de vacanta. Profit sa adresez, la randul meu, o invitatie tuturor iubitorilor de muzica clasica: la Ziua Dacia, duminica, 15 septembrie, in Piata Festivalului. Am pregatit un program divers, pentru toate varstele, cu spectacole de muzica clasica pentru copii si nu numai, jazz si opereta.