Litoralul romanesc nu reprezinta o atractie pentru turistii cehi. Carpatii – da
Romania pare sa fi pierdut lupta pentru atragerea turistilor pe plajele de la Marea Neagra insa poate compensa prin statiunile montane, se arata intr-un material publicat luni de Czech Business Weekly.
Principalele probleme ale litoralului romanesc, notate de saptamanalul citat, sunt lipsa unei infrastucturi de transport adecvate, promovarea deficitara in exterior, precum si slaba calitate a locurilor de cazare si a serviciilor.
In tot acest timp, Bulgaria a marsat foarte bine pe exploatarea turismului la Marea Neagra, scrie CBW.
Carpatii, asul din maneca Romaniei
Numarul turistilor cehi ce au vizitat Romania in 2006 a fost de 52 de mii, in crestere cu 4% fata de anul precedent. Pentru acest an se estimeaza o crestere de 30% a turistilor cehi, care aleg in special zona montana a tarii.
Natura nealterata de civilizatie in anumite zone si berea ieftina par principalele atuuri ale tarii noastre pentru atragerea cehilor.
Pe timp de iarna, “cehii sunt foarte interesati de statiunile romanesti in care se poate schia. Motivele sunt preturile mai scazute decat in statiunile din Cehia, precum si posibilitatea de a calatori cu avionul”, spune Petr Stanek, director de marketing al agentiei de turism Net Travel.
Acesta a mai spus ca pachetul de vacanta complet, incluzand bilet de avion, cazare si cartela de acces pe partii, este de 320 de euro, un pret foarte scazut comparativ cu Austria, Italia sau Franta.
O parere similara impartaseste si Tomio Okamura, purtatorul de cuvant al Asociatiei Tour Operatorilor si Agentiilor de Turism din Cehia, care considera ca peisajele nealterate din Muntii Carpati sunt o atractie majora.
Daca muntii Romaniei au atras atentia, litoralul Marii Negre a pierdut lupta cu vecinii.
“Litoralul romanesc nu ofera turistilor straini servicii de calitate, cazare adecavata si nici metode de distractie”, este citat Traian Badulescu, purtatorul de cuvant al Asociatiei Nationale a Agentiilor de Turism.
Acesta a mai declarat ca nu are sens sa incercam sa intram intr-o competitie cu Bulgaria pe acest segement, aceasta tara realizand investitii masive in infrastructura si promovare.
“Trebuie sa ne axam pe nise precum statiuni pentru tineri sau organizarea de congrese de afaceri”, a mai spus Badulescu. Una dintre problemele idfentificate de el este ca hotelurile si restaurantele de la Marea Neagra au patroni diferiti si, astfel, nu exista o strategie comuna.
“In alte locuri aceste facilitati sunt conectate, ceea ce face ca organizarea sa fie mult mai usoara, serviciile fiind astfel mai consistente. Situatia se imbunatateste, insa foarte lent”, spune Badulescu.
Nici Dan Plovajko, oficial in cadrul agentiei Cestovny kancelar Fischer nu considera litoralul romanesc un loc de vizitat.
“Ceea ce are de oferit Romania nu indeplineste standardele de calitate pe care si le doresc clientii nostri”, spune Plovajko.
Numarul turistilor este in crestere
Numarul total al turistilor veniti sa viziteze Romania a crescut in ultimul an, pentru anul in curs fiind estimata o crestere de 25%.
In primele luni ale anului, Romania a fost vizitata de 535 de mii de turisti, aproape 95% fiind cetateni ai Uniunii Eurpene.
Badulescu pune aceasta crestere pe seama aderarii Romaniei la UE, fapt ce a atras recunoastrea tarii noastre ca o destinsatie sigura. Un alt motiv ar fi, in opinia oficialului ANAT, orasul Sibiu, desemnat Capitala Europeana a anului 2007.