Sari direct la conținut

Livrările de mașini electrice din China au crescut puternic în țările UE, înainte de intrarea în vigoare a noilor taxe vamale

HotNews.ro
Livrările de mașini electrice din China au crescut puternic în țările UE, înainte de intrarea în vigoare a noilor taxe vamale
Europa si taxele impuse masinilor electrice din China (foto Tomasragina, Dreamstime.com)

Luna trecută au ajuns în UE peste 60.000 de mașini electrice produse în China, companiile încercând să aducă un număr mare de mașini înainte ca noile taxe vamale impuse de UE să intre în vigoare. Taxele suplimentare variază între 8% și 35%, pe lângă taxa de 10% aflată de mult timp în vigoare.

Au ajuns în țările UE luna trecută 60.500 de mașini electrice asamblate în China, cu 61% mai multe decât în septembrie 2023. A fost al doilea cel mai mare total lunar, după cel din octombrie 2023, când s-a trecut de 67.000 de unități, arată datele citate de Automotive News și Bloomberg.

MG, Geely, BYD, Chery, Xpeng și Leapmotor sunt câteva dintre cele mai cunoscute mărci chineze. În China sunt asamblate și modele ale unor constructori europeni, inclusiv electrica Dacia Spring.

Compania BYD va deschide uzine în Ungaria și Turcia, mașini ale Leapmotor sunt asamblate în Polonia, iar companii precum Geely, Chery și Xpeng ar vrea să aibă, în anii următori, producție în UE, pentru a evita taxele mari.

Este de așteptat ca numărul de mașini chinezești care ajung în UE să scadă în următoarele luni, însă nu cu procente foarte mari.

Decizia privind noile taxe vamale a fost luată după votul de la 4 octombrie, iar ele ar trebui să intre în vigoare la 31 octombrie.

Sursa foto: Dreamstime.com

INTERVIURILE HotNews.ro