Sari direct la conținut

Meciul Zapp-CNA va fi arbitrat in instanta

Evenimentul Zilei

Cat de gratuite sunt… „minutele gratuite”? Intrebarea i-a adus in fata instantei pe cei de la Zapp si de la Consiliul National al Audiovizualului (CNA). Cu Nicolae Ceausescu vorbind la congresul PCR, in rolul principal, reclama care promitea in final 1.000 de minute gratuite incalca legea, a considerat CNA.

„Din moment ce se plateste abonamentul, nu sunt gratuite”, a justificat presedintele CNA, Ralu Filip.

Zapp sustine gratuitatea minutelor

Operatorul de telefonie mobila a actionat in judecata consiliul pentru decizia luata.

„Abonamentul platit de consumator acopera costurile operationale lunare suportate de operatorul de telecomunicatii, cum ar fi costurile de activare, cele legate de sistemul de facturare si transmitere a facturii, de „subventionare” a telefonului achizitionat de abonat la un pret preferential (…), iar nicidecum cele 1.000 de minute, care sunt acordate „gratuit” in reteaua Zapp”, isi motiveaza Zapp actiunea din instanta.

Aceeasi reclama a operatorului de telefonie mobila a fost la un pas de un alt proces, dupa ce Valentin Ceausescu, fiul fostului dictator, a invocat folosirea imaginii lui Ceausescu in spot fara acordul familiei. Contactata de EVZ, Paula Iacob, avocatul lui Valentin, a declarat ca nu s-a luat inca o decizie legata de startul unui proces.

Zapp-CNA, repriza a doua

Un alt spot Zapp a fost oprit de CNA pentru ca „induce in eroare publicul” si este posibil ca si in acest caz judecatorii sa stabileasca daca decizia e corecta. In reclama respectiva, angajatii unei companii de telefonie fixa anuntau o doamna venerabila ca a fost acceptata cererea pentru telefon.

Intorcandu-se spre fotografia sotului decedat, batrana ii spune gatuita de emotie: „Au venit sa-ti monteze telefonul!”.

Decizia consiliului a fost luata dupa o reclamatie a companiei Romtelecom, care s-a simtit lezata direct de spotul in cauza. Forul a analizat reclama si a decis oprirea de la difuzare. Argumentul de baza: se creeaza impresia unui serviciu telefonic fix alternativ, dar se omite precizarea faptului ca este un serviciu mobil, care poate fi instalat imediat.

Spotul face publicitate comparativa, sustine CNA, sugerand renuntarea la telefonia fixa din cauza unei presupuse durate indelungate de instalare.

„Fiind vorba despre doua tipuri de telefonie, perioada de instalare poate induce in eroare publicul. Instalarea unui post de telefonie fix presupune conectarea la o retea terestra, termenul de cinci zile fiind unul rezonabil, astfel realitatea fiind cu totul alta decat cea care rezulta din spotul „Zapp Fix Tel””, a motivat CNA.

Zapp se apara, intr-un raspuns trimis CNA, sustinand ca „spotul exploateaza in mod metaforic o situatie de fapt reala (…), si anume ca instalarea unui telefon care foloseste tehnologie mobila, fara fir, este multe mai rapida decat instalarea unei linii fixe”.

De asemenea, operatorul sustine ca spotul nu face publicitate comparativa, pentru ca nu se face referire directa sau indirecta la serviciile Romtelecom.

Totodata, argumenteaza Zapp, „nu se sugereaza ca serviciile Romtelecom ar fi inutile sau improprii folosintei, ci pur si simplu se transmite ideea ca instalarea serviciilor de telecomunicatii fixe (iar nu in mod special cele ale Romtelecom) se face intr-un timp mai indelungat”.

Citeste articolul complet in Evenimentul Zilei

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro