Sari direct la conținut

Ministerul Educației ia în calcul salarizarea cadrelor didactice în funcție de performanță. Cîmpeanu: "Există posibilitatea să introducem o componentă salarială de motivare"

HotNews.ro
Protest profesori, Foto: Hotnews
Protest profesori, Foto: Hotnews

Ministerul Educației analizează varianta salarizării cadrelor didactice în funcție de performanță. Ministrul Sorin Cîmpeanu a anunţat, miercuri, că există posibilitatea introducerii unei „componente salariale de motivare”, în funcţie de performanţă, prin Programul Naţional de Redresare şi Rezilienţă. „Există merite deosebite care trebuie recunoscute şi trebuie să existe şi motivaţie”, a spus Cîmpeanu.

El a făcut aceste declarații la finalul ședinței de Guvern, întrebat despre nemulțumirile cadrelor didactice legate de amânarea majorărilor salariale.

  • „Cadrele didactice din România merită cu siguranţă un regim motivant de salarizare”, a afirmat ministrul Educației.

El a explicat că în costul standard per elev componenta destinată salariilor s-a dublat în ultimii patru ani, din 2016 până în 2020, de la 3.024 de lei la 6.111 lei.

În acelaşi timp, componenta destinată tuturor cheltuielilor de funcţionare a şcolilor, cheltuieli materiale, de la energie electrică, alimentare cu apă curentă, acolo unde există, încălzire, cheltuieli cu substanţe de igienă, cheltuieli cu substanţe de protecţie anti-COVID, mai nou, cheltuieli de pregătire profesională, în 2016 erau 321 de lei per elev, iar acum sunt 386 de lei per elev.

  • „Deci, din punctul meu de vedere, asum această declaraţie, urgenţa este o creştere semnificativă a costului standard per elev pentru ca şcolile din România să poată funcţiona, fără să neglijăm componenta de creşteri salariale”, a spus ministrul Educaţiei.

El a spus că există posibilitatea introducerii unei „componente salariale de motivare” pentru cadrele didactice: „Există posibilitatea, o să discutăm cu miniştrii de resort şi cu premierul, să introducem, poate, o componentă salarială de motivare, în funcţie de performanţă, prin Programul Naţional de Redresare şi Rezilienţă, spre exemplu”.

Potrivit acestuia, sunt analizate „multiple variante” întrucât cadrele didactice din România au făcut eforturi pentru ca procesul de învăţământ să continue.

  • „Profesorii din România au făcut faţă cât se poate de bine, în condiţiile în care sisteme de educaţie recunoscute ca fiind mai avansate ca cel din România au avut dificultăţi în a convinge cadrele didactice să se implice în predarea online fără echipamente, fără o instruire specifică. În România cadrele didactice au făcut eforturi fiecare cum s-a priceput mai bine pentru ca procesul de învăţământ să continue.
  • Deci există merite deosebite care trebuie recunoscute şi trebuie să existe şi motivaţie”, a adăăugat Cîmpeanu.

Cîmpeanu a precizat că joi vor exista consultări cu sindicatele din educaţie, cu asociaţiile de studenți, cu Consiliul Naţional al Elevilor, cu Consiliul Naţional al Rectorilor, cu reprezentanții părinților, urmând să se discute inclusiv despre salarizarea cadrelor didactice.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro