Sari direct la conținut

Ministrul Educației anunță un proiect-pilot care folosește IA în școli și universități: „Avem deja angajat un proces masiv de digitalizare”

HotNews.ro
Daniel David, ministrul Educației și Cercetării. Foto: Inquam Photos / Octav Ganea
Daniel David, ministrul Educației și Cercetării. Foto: Inquam Photos / Octav Ganea

Ministrul Educației, Daniel David, anunță lansarea unui proiect-pilot de utilizare a Inteligenței Artificiale (IA) în școlile și universitățile din România. El susține că proiectul va ajuta profesorii, dar și elevii și studenții, scrie Agerpres.

Decizia de implementare a proiectului-pilot a venit după ce ministrul a avut o întâlnire cu conducerea Microsoft România.

„După o întâlnire cu conducerea Microsoft România, ministrul Educației și Cercetării, prof. univ. dr. psih. Daniel David, a decis să implementeze un proiect-pilot de utilizare a Inteligenței Artificiale în unități educaționale, pentru a optimiza activitatea cadrelor didactice, procesul de învățare al elevilor/studenților și procesul educațional”, conform unui comunicat de presă al Ministerului Educației.

Ministerul va stabili unitatea-pilot inițială, iar Microsoft România, împreună cu conducerea școlii, își vor asuma implementarea proiectului.

„Inteligența Artificială este o dezvoltare tehnologică care, în sine, nu este bună sau rea, dar care poate deveni astfel, în funcție de cum o utilizăm. Pentru a o putea utiliza bine, în avantajul sistemului educațional, vom pilota un astfel de demers, iar apoi, în funcție de rezultate, vom extinde procesul. Noi avem deja angajat un proces masiv de digitalizare în unitățile educaționale din țară, iar planurile-cadru includ discipline obligatorii și opționale asociate revoluției tehnologice prin care trecem”, a afirmat Daniel David, citat în comunicat.

Potrivit acestuia, inteligența artificială este un instrument al cadrului didactic, dar și al elevului sau studentului, nu o metodă care să îi înlocuiască.

„În viziunea mea, inteligența artificială este un instrument al cadrului didactic și al elevului sau studentului, nu o alternativă la cadrul didactic sau un instrument care «lenevește» elevul sau studentul. Și foarte important de înțeles, este un instrument care trebuie să fie mereu monitorizat etic-moral”, a adăugat ministrul.

INTERVIURILE HotNews.ro