Ne permitem sa castigam Eurovision-ul?
6-7 milioane USD ne-ar costa daca Luminita Anghel si Sistem s-ar intoarce cu trofeul Eurovision de la Kiev.
Organizarea unui concurs de asemenea amploare ar insemna o desfasurare de forte impresionata, dar si un castig important pentru turismul romanesc.
Interesul pentru Eurovision a crescut in ultimii ani, mai ales in randul populatiei din tarile vestice.
Un comunicat publicat pe site-ul oficial al competitiei anunta ca editia din 2004, de la Istanbul, a fost urmarita de 11,11 milioane de germani, iar postul ce a transmis finala, ARD, a inregistart in timpul acestei editiii un market share de 43,8%, cea mai mare cota de piata din ultimii sase ani a postului.
In Marea Britanie BBC 1 a retransmis finala care a fost urmarita de 8,3 milioane telespectatori, obtinand o cota de piata de 42%, iar postul spaniol TV 1 a avut o audienta de 6,8 milioane telespectatori, atingand o cota de piata de 50,1%, ceea ce inseamna ca 15% din populatia Spaniei s-a uitat la finala Eurovision.
Sistemul concursului international de muzica Eurovision este simplu: tara castigatoare organizeaza editia din anul urmator. Asa a ajuns concursul la Tallin, Riga sau Kiev, capitale mici, din tari mici. Daca ei au putut, noi de ce n-am putea. Fiecare editie are specificul si particularitatile ei, in functie de tara care il organizeaza.
Editia de anul trecut a fost una dintre cele mai spectaculoase, cu o desfasurare impresionanta, care ar costa 13 milioane de dolari. Nu-i o suma care sa ne sperie si pe care sa nu o putem suporta si noi, spune Dan Manoliu, seful delegatiei romane la Eurovision.
Jumatate din suma necesara organizarii o suporta EBU, Europen Broadcasting Union. Pentru cealalta am gasi cu siguranta sponsori si fonduri spune Manoliu. Este vorba de 6-7 milioane de dolari.
Dar ce inseamna organizarea Eurovision-ului? Sali de spectacole, spatii de cazare, firme de catering, restaurante, companii de transport, echipe de productie, personal implicat in organizare, promovare, solutii tehnice. Anul trecut, au fost necesare 125 de calculatoare numai in centrul de presa.
Pentru alte probleme legate de tehnica, de sonorizare, amenajari, transmisiuni si organizarea spectacolului, nu-i nici o rusine, si nici o practica noua, sa ceri ajutorul de afara, spune Dan Manoliu. Echipa TVR s-ar putea ocupa de organizare, iar pentru alte probleme legate de transmisiune, Digame, compania nemteasca, si-a oferit deja solutiile in Turcia.
Avem sali, chiar doua
Un concurs de asemenea anvergura ridica in primul rand problema salilor. Nu doar a salii in care se organizeaza finala, dar si a tuturor sptiilor adiacente necesare. In primul rand fiecare delegatie trebuie sa aiba vestiarul propriu pentru ca, spune Dan Manoliu, trebuie sa le oferi o oarecare intimitate.
Apoi mai sunt salile pentru conferintele de presa pe care le organizeaza fiecare delegatie si organizatorii. Oficial, o delegatie este formata din aproximativ 25 de membri. Cum sunt 42 de tari participante anul acesta, doar delegatiile insemana peste 1.000 de persoane.
Sala de spectacole trebuie sa aiba o capacitate cat mai mare. Anul trecut, sala Abdi Ipekci Sports Hall din Istanbul a gazduit 7.500 de spectatori.
Pentru toate aceste probleme, solutiile lui Manoliu sunt Sala Polivalenta din Bucuresti sau Complexul Expozitional Romexpo. Sala Polivalenta are o capacitate de 5.000 de locuri pe scaune, ofera solutii pentru cabine, sali de conferinta si tot ce mai trebuie organizat. In plus, arhitectura salii permite amplasarea unei scene cat mai impresionante.
La Romexpo este inca si mai mult loc pentru spectatori, insa complexul nu aduna in aceeasi cladire toate celelalte spatii necesare.
Bucurestiul beneficiaza si de multe alte spatii pentru organizarea evenimentelor mai mici, de tip receptii, conferinte, dineuri, bufete, dar, potrivit sefului delegatiei romane, este mult mai greu sa organizezi evenimentele in locatii separate si mult mai eficient sa le concentrezi pe toate in acelasi loc.
Este vorba si despre transportarea participantilor de la o locatie la alta, dar si de bufetul organizat dupa conferinta, care trebuie sa se desfasoare intr-o sala suficienta de mare pentru a-i cuprinde pe toti cei prezenti la eveniment. Anul trecut, in Turcia, s-au acreditat cam 1.500 de ziaristi pentru a participa la eveniment.
Organizarea finalei in afara Bucurestiului este exclusa, pentru ca in orice alta locatie lipseste infrastructura din Bucuresti, iar acolo ar trebui construit totul de la zero, pe cand aici trebuie doar amenajat.
Spatii de cazare suficiente
Indiferent de dimensiunile salii in care se organizeaza, un astfel de spectacol atrage intre 5 si 7 mii de spectatori. Bucurestiul, crede, din nou, Dan Manoliu, are capacitatea de a caza un numar atat de mare de turisti. De la hotelurile de 3, 4 si 5 stele, necesare delegatiilor, juriului si oficialilor, pana la hotelurile in care se cazeaza turistii veniti ca simpli spectatori.
Cine are de castigat
Capitalul de imagine, spune Manoliu, este cel mai important castig pe care l-ar avea Romania din organizarea festivalului. Apoi sunt companiile de turism care ar vinde mult mai bine bilete in acea perioada a anului, nu doar pentru festival, ci un circuit prin tara, care sa includa si finala concursului. In avantajul nostru este si perioada.
Finala Eurovisionului se organizeaza in luna mai, iar vremea este prielnica turismului. „Participantii s-au cam saturat de frig, de Riga, de Finlanda. Cred ca si felul in care arata Bucurestiul in mai ar atrage multi turisti”, spune Manoliu.
Mai sunt companiile de transport, atat cele care aduc delegatiile in tara, cat si cele care ii „plimba” prin oras, asigurand transportul de la hoteluri spre sala unde se organizeaza spectacolul si evenimentele.
De castigat au si firmele de catering, hotelurile, firmele de PR sau cele de transport.
Piata TV intra in fierberile de primavara
In urma cu un an, cand relansa OTV, Dan Diaconescu mai promitea un post de televiziune. Este vorba despre Direct Digital TV, post pentru care a obtinut licenta audiovizuala pe 4 noiembrie 2003 si decizia de autorizare pe 24 februarie 2005. Dupa cum ii spune numele, este un post tv al carui principal format este transmisiunea in direct.
Televiziunea transmite deja pe satelit de cateva zile, iar Dan Diaconescu spune ca preluarea de catre operatorii de televiziune prin cablu este libera. Si ca cine preia OTV, probabil va prelua si DDTV. Programul va fi compus din transmisiunile in direct ale lucrarilor Parlamentului, fie ca este vorba de sedinte in plen, sau lucrarile celor doua Camere.
Tot in direct, sau formula re-live, daca evenimentele se suprapun, vor fi transmise si conferintele de presa ale ministerelor, partidelor politice sau institutiile importante din tara. Seara, tot in direct, pe rand, principalelor partide politice si institutii din tara li se va da cuvantul in cadrul unor talk-show-uri interactive.
In fiecare seara va fi un alt invitat, dar fiecare institutie va avea seara ei, astfel incat telespectatorii sa stie in fiecare seara cine le va raspunde problemelor si pe ce tema.
Tot in aceasta perioada, Silviu Prigoana promite patru posturi tv noi. Piata a mai fost amenintata cu un canal de cumparaturi – Market tv – si in urma cu un an. Pana acum, promisiunea nu s-a concretizat. Intre promisiunile neonorate inca, mai este si Universul TV, postul lui Gigi Becali cu Aristide Buhoiu carma.
Licenta audiovizuala eliberata pe 2 octombrie 2003 a fost prelungita cu putin inainte de a expira pana la data de 2 aprilie anul curent.
Apar, insa, noi promisiuni: Cosmos TV, postul in care Corneliu Vadim Tudor va modera o emisiune chiar si indirect, pentru ca statutul sau de parlamentar nu ii permite sa modereze emisiuni, pentru care licenta audiovizuala a fost emisa pe 10 februarie 2005.
Pro FM da un Ignis ascultatorilor
„I-ai da un numar?” cea mai noua campanie Pro FM. Un Suzuki Ignis, aranjat, colorat si tunat va fi dat ca premiu ascultatorilor cu conditia sa ii ghiceasca numarul de inmatriculare. Sugestiile pentru numarul corect sunt date in fiecare zi in emisiunile postului de radio. Ascultatorii trebuie sa trimita prin SMS literele care cred ei ca formeaza numarul de inmatriculare.
Un alt pas al campaniei este fidelizarea ascultatorilor. Cei care sunt pe frecventa pot castiga aparatura audio pentru masina. Cursa pentru un Suzuki Ignis de la B&S Motors a inceput pe 15 martie si va rula pana pe 25 aprilie. Pentru a face campania vizibila, o caravana Pro FM se va plimba pe strazile Bucurestiului si prin orasele in care emit statiile locale Pro FM.
Satchi & Satchi imparte campania Primola
Pentru ca ciocolata Primola este atat de buna, incat nu o imparti cu nimeni, Saatchi & Saatchi a ridicat-o la rangul de „placere personala”. Pornind de la titlul cartii care spune ca Femeile sunt de pe Venus si barbatii de pe Marte, au fost concepute doua spoturi, spotul ei si spotul lui, in variante de 35″, respectiv 30″.
Publicul urmareste de fapt un serial in doua episoade care ne prezinta viata unui cuplu simpatic si normal. Cei doi protagonisti sunt impreuna, impart totul, mai putin Primola. Noua campanie vine ca o continuare a celor precedente, pastrandu-se aceeasi pozitionare: Pentru ca Primola este atat de buna, nu o imparti cu nimeni. Momentul in care savurezi Primola este momentul tau personal.
Echipa Saatchi & Saatchi care a lucrat la aceasta campanie a fost formata din Cristina Iordanescu – Copywriter, Dinu Gojan – Art Director, Alina Fischetti – Account Director, Alina Nisipeanu – Senior Account Executive, Razvan Angelescu – Audio Video Production Manager. Spoturile au fost produse de Multimedia Est iar „momentele personale Primola” au fost surprinse de regizorul Alexis Sweet.
Premiul CEFTAC pentru Grafitti BBDO
Graffiti BBDO a castigat marele premiu la sectiunea Media/PR din cadrul Seminarului European. Agentia a primit trofeul Platformei CEFTAC pentru „Cea mai credibila campanie in favoarea cresterii competitivitatii pentru un produs”. Dubla recunoastere a vizat doua campanii ale agentiei: Dacia Logan si Guinness.
Seminarul s-a desfasurat sub inaltul patronaj al Presedintiei Uniunii Europene si al Presedintiei Romaniei, obiectivul principal fiind consolidarea rezultatelor Conferintei Europene asupra Concurentei si Competitivitatii. Dacia Logan a beneficiat de o campanie integrata de comunicare, incluzand presa scrisa si audiovizuala, outdoor, PR si BTL.
Implementarea strategiei de comunicare a implicat colaborarea agentiei cu parteneri din retea – Tiempo BBDO Madrid si cu casa de productie The Family (Spania). Campania Guinness „Positive” a fost realizata de Graffiti BBDO in 2003, incluzand presa scrisa si outdoor.
O bere pentru tineri
Skol incepe sezonul cu o noua imagine. Marca de bere se pozitioneaza ca fiind berea care te racoreste, o bere adresata persoanelor dinamice, tinere, cu umor, carora le place distractia.
„Din cercetarile efectuate anul trecut pe acest brand a reiesit faptul ca Skol este o bere care se bea usor si care poate fi consumata in orice moment al zilei de catre persoane dinamice si care asteapta ca aceasta marca sa le aduca un element de noutate in viata. De aceea, noua promotie vine ca o continuare fireasca a campaniei de imagine”, a declarat Catalin Ignat, director de marketing URBB.
O data cu noua pozitionare, marca de bere Skol lanseaza campania promotionala „Skol umple buzunare dintr-o alunecare” prin intermediul careia consumatorii care gasesc capacele norocoase au sansa sa castige pana la 30.000 de dolari fiecare sau doze de bere Skol. Valoarea totala a premiilor puse in joc prin aceasta campanie este de 600.000 $.
Promotia a inceput la 1 martie, se desfasoara la nivel national si dureaza pana pe 31 mai. Promotia este dezvoltata impreuna cu agentia Tempo Advertising si este sustinuta prin spoturi TV si prin promotii la punctele de vanzare.