Nokia, in ofensiva contra Apple
Nokia, cel mai important producator de telefoane mobile, cu peste 30% cota de piata, a crescut la cel mai ridicat nivel din ultimii 5 ani ca urmare a anuntului lansarii unei serii de servicii noi in vederea contracararii impactului produs de Apple, prin iPhone si iPod.
Un magazin de muzica online, un serviciu de jocuri si 4 modele noi de telefoane vor fi la dispozitia clientilor, oficialii Nokia declarand ca vor reuni noile servicii de internet sub marca “Ovi”.
In plus, tintind si mai direct catre iPhone, Nokia va lansa modelul N81, destinat atat muzicii cat si jocurilor, precum si o noua versiune a lui N95, considerat a fi rivalul lui iPhone. Restul de modele noi, 5310 si 5610, se vor inscrie in gama telefoanelor destinate muzicii.
Oficialii au mai declarat ca vor lansa magazinul de muzica online pana la finele anului, in Anglia, Germania, Franta, Italia si Spania, cu un cost de 1 euro pentru fiecare melodie descarcata.
Daca toata aceasta schimbare de strategie si imagine a Nokia, de la un producator de telefoane la o companie care ofera si servicii software, va reusi sau nu sa duca la o crestere substantiala a veniturilor sau nu, ramane de vazut.
Este foarte posibil insa ca schimbarea de atitudine sa fi fost generata de viitoarea lansare a iPhone in Europa si de conservare a cotei de piata pe care o are Nokia in prezent.
Mai ramane de vazut si impactul noilor aparate asupra consumatorului, cat si asupra marilor operatori de retele GSM care, in mare parte, ofera servicii similare si ar putea sa nu fie tentate sa le subventioneze consistent.
Totusi, piata a interpretat ca pozitive noile initiative, actiunile Nokia crescand in aceasta saptamana 7,42% la 24,17 euro, cea mai mare cotatie inregistrata in ultimii 5 ani.