Nou Formular 112 pentru firme, în curs de aprobare

Finanțele și ANAF au în curs de aprobare un nou model de formular 112, pentru declararea obligațiilor fiscale aferente lunii aprilie 2020, cu termen legal de depunere 25 mai 2020, în care vor fi evidențiate reglementãrile legale aprobate în perioada stãrii de urgențã, reiese dintr-un comunicat de presă.
Conform Ministerului Finanțelor Publice (MFP), pentru asigurarea continuității stagiului de cotizare s-a identificat soluția ca, în declarația 112 aferentã perioadei de raportare, să se completeze în anexa Asigurat, pentru fiecare persoană care beneficiazã de indemnizație, informațiile necesare stabilirii stagiului de cotizare pentru perioada de somaj tehnic, pentru fiecare lună în care persoana a beneficiat de indemnizație.
- De ex: un angajator a încasat în luna aprilie indemnizațiile pentru luna martie – în D112 aferentã lunii aprilie, care se depune în mai, în anexa Asigurat pe care o completeazã pentru persoana aflată în somaj tehnic va putea înscrie distinct de obligațiile lunii aprilie, CAS și CASS aferent lunii martie.
Ce spune MFP:
Obligațiile fiscale reprezentând impozitul pe venit și contribuțiile sociale aferente lunii martie, cu termen legal de depunere 25 aprilie 2020, vor fi declarate pânã la data de 27 aprilie 2020 inclusiv, prin completarea și depunerea formularului 112 aprobat prin Ordinul ministrul finanþelor publice, ministrul muncii și justiției sociale și ministrul sănătății nr. 3063/1376/1430/2019.
Formularul se depune prin mijloace electronice de transmitere la distanță și se poate descãrca de pe site-ul Agenției Naționale de Administrare Fiscală.
Pentru declararea obligațiilor fiscale aferente lunii aprilie 2020, cu termen legal de depunere 25 mai 2020, este în curs de aprobare un nou model de formular 112, în care vor fi evidențiate reglementãrile legale aprobate în perioada stãrii de urgențã.
Precizãm cã, potrivit art.XI alin.(7) din OUG nr.30/2020 cu modificãrile și completãrile ulterioare, termenul de plată și declarare a obligațiilor fiscale prevăzute conform alin. (5) este data de 25, inclusiv, a lunii următoare celei în care se face plata din bugetul asigurărilor de șomaj.
Ca urmare, obligațiile fiscale aferente indemnizațiilor de somaj tehnic acordate din bugetul asigurări pentru șomaj sau după caz din bugetul de stat în baza OUG nr. 30/2020, cu modificările și completările ulterioare, plãtite prin intermediul angajatorilor/plãtitorilor de venit, se declarã și se plãtesc prin declarația – formular 112 în conformitate cu aceste prevederi legale, respectiv, pentru sumele încasate de angajatori în luna aprilie – până la data de 25 mai.
Astfel, la modificarea declarației 112, s-au avut în vedere prevederile din Legea pensiilor și Legea privind reforma în domeniul sănătății, în ceea ce privește asigurarea continuitãții calității de asigurat în cele douã sisteme.