Oferta FORD pentru Automobile Craiova: 57 de milioane euro
In oferta initiala, in valoare de 55 milioane de euro, Ford specificase ca vrea sa renunte la activele ce nu tin de activitatea principala a Uzinei.
„Aceasta prima oferta se refera la ceea ce s-a definit activitatea principala de productie de automobile, respectiv terenuri, cladiri, hale industriale din Craiova”, a spus Vladescu.
Potrivit secretarului de stat, oferta finala prevede faptul ca Ford a agreat restructurarea companiilor Automobile Craiova, Daewoo Automobile si Mecatim Craiova, prin transferul activelor conexe intr-o entitate nou creata.
Vladescu a precizat ca atat contractul de privatizare, cat si legea de privatizare vor fi prezentate in urmatoarea sedinta de Guvern, astfel incat intelegerea sa fie semnata saptamana viitoare.
„Ar fi bine daca putem da evenimentului o dimensiune care sa iasa din spatiul european. Ar fi bine daca am putea semna contractul la Salonul Auto de la Frankfurt”, a spus presedintele comisiei de privatizare.
Vladescu a afirmat ca negocierile cu reprezentantii constructorului american vor continua si zilele urmatoare.
La prezentarea de la sediul AVAS au participat Sebastian Vladescu – din partea Comisiei de Privatizare, iar din partea Ford – vicepresedintele pentru dezvoltare Len Meany si PR-ul Nadia Crisan.
In data de 17 iulie, premierul Calin Popescu Tariceanu a declarat ca pretul obtinut pe uzina de la Craiova nu este principalul obiectiv al acestei privatizari, sustinand ca „cerinta principala este cea a realizarii unui proiect industrial de anvergura. Prin aceasta privatizare urmarim, in principal, efectele economice pe care le poate genera o astfel de intreprindere”.
Compania Automobile Craiova are un capital social de 39.783.166,5 lei. Actionarii companiei sunt AVAS, care detine 72,40% din actinile companiei, SIF Oltenia, cu 22,0620% si alti actionari, cu 5,5348% din capitalul social.
Ford Motor Company a depus singura oferta pentru preluarea pachetului de 72,40% din capitalul social al Automobile Craiova.
Pentru fabrica de la Craiova au mai depus oferte neangajante General Motors Corporation si compania Russian Machines, care au renuntat sa se mai inscrie in cursa pentru privatizare.
Privatizarea companiei Automobile Craiova se va realiza in baza unei legi speciale, intrucat pretentiile reprezentantilor constructorului american nu se incadreaza in cadrul legislative actual.
Reprezentantii Ford nu au cerut facilitati fiscale, insa vor sa fie clarificate toate problemele legate de societatea Automobile Craiova, de la cele referitoare la datoriile catre stat pana la cele legate de raspunderea pentru masinile produse de fostul proprietar, Daewoo, si aflate inca in circulatie.
UPDATE: Ionut Popescu, fost ministru de Finante: „Este un pret corect, chiar daca va starni, probabil, o mare emotie. Trebuie pus in balanta cu investitiile promise de 700 de milioane de euro. Toata regiunea va avea de castigat de pe urma intrarii Ford”.
UPDATE: Constantin Stroe, vicepresedinte Dacia: „Nu pretul este important, ci punerea cat mai rapida a uzinei in lucru. Intrarea Ford este benefica din doua motive: furnizorii vor veni aici sa produca, iar Romania va deveni un pol important pe piata europeana a productiei de masini”.