Sari direct la conținut

Oficial CE: Contractorul va remedia defectele aparute la Podul Calafat-Vidin, insa Comisia va lua in calcul corectii financiare, daca vor fi probleme grave persistente dupa lichidarea proiectului

HotNews.ro
Pod peste Dunare, Foto: DanubeBridge2.com
Pod peste Dunare, Foto: DanubeBridge2.com

Contractorul va remedia in urmatoarele doua saptamani defectele minore aparute la Podul Calafat-Vidin, insa Comisia Europeana va lua in calcul aplicarea unor corectii financiare, daca vor aparea probleme majore si persistente dupa lichidarea proiectului, a declarat sambata Shirin Wheeler, purtatoarea de cuvant a comisarului european pentru politici regionale, Johannes Hahn.

„Intelegem ca exista unele defecte minore care au fost descoperite la pod imedit dupa intrarea sa in functiune. Reparatiile ar trebui sa fie finalizate in urmatoarele doua saptamani, de catre contractor, pentru ca defectele au fost descoperite devreme”, a declarat Wheeler, pentru HotNews.ro.

„In procesul de lichidare a proiectului, atunci cand se incheie toate actele finale si soldul ramas al fondului de coeziune UE este platit, Comisia va evalua informatiile furnizate de autoritatile bulgare si romane pentru a permite inchiderea proiectelor. Aceasta este practica normala. Daca exista probleme de calitate grave si persistente in constructia podului, Comisia va lua in considerare posibilitatea de a propune o corectie financiara asupra proiectului. Totusi, in aceasta etapa, intelegem ca sunt defecte minore”, a adaugat purtatoarea de cuvant a comisarului Hahn, pentru HotNews.ro.

Inaugurat in urma cu 5 luni, Podul de la Calafat-Vidin, al doilea peste Dunare intre Romania si Bulgaria, are peste 20 de defecte serioase, identificate de oficialii bulgari in urma unei inspectii, a declarat ministrul bulgar al Transporturilor, Daniel Papazov, citat de Independent Balkan News. Printre defectele identificate se numara gauri in asfalt, probleme de drenaj, de iluminat si defectiuni ale semafoarelor. „Daca va ajuta cu ceva, partea romaneasca e intr-o stare mai proasta”, sustine ministrul bulgar.

Cotidianul bulgar 24 Chassa (24 de ore) informa la data de 13 octombrie ca o groapa mare a aparut in carosabil pe podul care face legatura peste Dunare intre Bulgaria si Romania. Podul a fost asfaltat in luna aprilie si dat in folosinta la mijlocul lui iunie, informeaza Novinite. Groapa a fost acoperita temporar cu ciment, in loc de asfalt. Comentand subiectul, ministrul Papazov a declarat luni: „Nu inteleg de ce vorbiti depre o groapa in Podul peste Dunare 2 pentru ca sunt mai multe gauri si o serie intreaga de probleme.”

Potrivit ministrului, o problema cruciala o reprezinta cea a canalizarii, apa acumulandu-se sub asfalt. Exista ingrijorarea ca, odata cu venirea iernii, problemele s-ar putea inrautati in conditiile in care apa scursa prin crapaturile din afalt ar urma sa inghete si, astfel, sa se dilate. Podul Calafat-Vidin, al doilea”pod al Prieteniei”, a fost inaugurat de pe data de 14 iunie 2013, in prezenta premierului Victor Ponta, a omologului sau bulgar, Plamen Oresarski, si a comisarul european pentru Politica Regionala, Johannes Hahn.

Contractorul principal al lucrarii este compania spaniola Fomento de Construcciones y Contratas.

Costurile constructiei, care pana in anul 2011 erau estimate la circa 225 de milioane de euro, au depasit cel mai probabil 250 milioane de euro.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro