Sari direct la conținut

Oficial: Netflix interzice „password sharing” în România și pe aproape toate piețele sale / Opțiunile puse la dispoziția clienților

HotNews.ro
Netflix, Foto: Oleksandr Lutsenko / Dreamstime
Netflix, Foto: Oleksandr Lutsenko / Dreamstime

Netflix a anunțat oficial marți că va lua măsuri pe aproape toate piețele sale, inclusiv pe cea din România, împotriva folosirii la comun a conturilor de către mai multe gospodării, practică știută și sub denumirea de „partajarea parolei” sau „password sharing”.

„Un cont Netflix este destinat folosirii de către o singură locuință. Toate persoanele care locuiesc acolo pot folosi Netflix oriunde s-ar afla (acasă, în deplasare, în vacanță) și pot beneficia de funcțiile noi, cum ar fi Transfer de profil și Gestionarea accesului și a dispozitivelor”, afirmă compania într-un comunicat publicat marți seara pe site-ul său, anunțând că toți utilizatorii săi vor fi informați despre acest lucru de astăzi.

Potrivit sursei citate, funcția „Transferă un profil” permite oricărei persoane care utilizează un cont existent să își mute profilul pe un abonament nou, în timp ce „Achiziționează un extra abonat” permite folosirea contului Netflix la comun cu cineva care nu locuiește cu titularul abonamentului pentru încă 2,90 EUR/lună.

Această măsură cu taxă suplimentară a fost deja introdusă, inițial ca test, în Canada, Noua Zeelandă, Portugalia și Spania. Clienții din aceste țări pot adăuga un cont pentru cei din afara locuinței pentru un cost suplimentar de 7,99 dolari canadieni pe lună de persoană în Canada, 7,99 dolari neozeelandezi în Noua Zeelandă, 3,99 euro în Portugalia și 5,99 euro în Spania.

Netflix elimină „password sharing” la nivel global, nu doar în România

În Spania, spre exemplu, unde a fost testată noua măsură, Netflix a pierdut utilizatori în primele trei luni ale anului 2023, însă compania spune că scăderea este temporară, înainte ca utilizatorii să obțină conturi proprii.

În România prețul e mai mic, la fel ca în cazul prețului pentru abonamentul de bază, pe care Netflix l-a scăzut la 4,99 de euro în luna februarie.

Netflix estimează că la nivel global peste 100 de milioane de persoane folosesc un cont pentru care nu plătesc însă compania nu a a prezentat cifrele defalcate în funcție de țară.

Compania a anunțat însă marți că aceste noi politici vor viza clienții săi din întreaga lume.

Cum stabilește Netflix unde locuiește clientul principal al contului

Potrivit companiei, Netflix stabilește locuința celui care plătește abonamentul ca fiind locul în care el se uită pe platformă la un TV și pe baza IP-ului folosit de dispozitivul folosit.

Adresa poate fi resetată folosind aplicația Netflix pe un TV sau un dispozitiv conectat la un TV prin folosirea unui link de verificare trimis la adresa de e-mail sau numărul de telefon asociat contului.

„Folosim informații precum adrese IP, ID-uri ale dispozitivelor și activitatea contului pentru a stabili dacă un dispozitiv logat în contul tău face parte din gospodăria ta Netflix. Nu colectăm date GPS pentru a încerca să stabilim locul fizic exact în care se află dispozitivele tale”, explică platforma americană de streaming.

„În cazul în care o gospodărie Netflix nu a fost stabilită, vom încerca să stabilim una automat pe baza adreselor IP, ID-urilor dispozitivelor și activității contului”, mai afirmă Netflix.

Schimbare de strategie pentru Netflix în ceea ce privește partajarea parolei

În trecut Netflix a fost o platformă foarte deschisă la ideea partajării parolei, notând în mod faimos pe Twitter în martie 2017 că „dragostea înseamnă partajarea unei parole”, mesaj ce încă era pe pagina companiei în momentul publicării acestui articol.

Compania a început să testeze modalități de a pune capăt practicii în primele luni ale anului trecut în contextul în care se confruntă cu o concurență tot mai mare din partea Disney, Amazon și Apple, companii cu venituri uriașe din domeniile lor de activitate principale și care au decis să intre pe piața de streaming.

Apoi, în aprilie 2022, Netflix a anunțat că a pierdut abonați pentru prima oară în istoria sa în contextul în care numeroase persoane din întreaga lume au decis să renunțe la conturi după ridicarea măsurilor de lockdown care au ținut sute de milioane de oameni în locuințe.

Noua măsură privind partajarea parolelor vine după ce Netflix a încercat și alte modalități de a atrage noi clienți plătitori, introducând în unele țări o opțiune de abonament cu reclame și investind puternic în segmentul de jocuri video.

FOTO Articol: Oleksandr Lutsenko / Dreamstime.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro