[P] EA – The Entrepreneurship Academy, o facultate inovativă și internațională, în România
EA – The Entrepreneurship Academy este singura facultate antreprenorială din România, unde studenții învață practic încă din prima zi de școală cum să își construiască și să își dezvolte un business. Facultatea funcționează pe baza unui parteneriat cu Team Academy Netherlands, după un model educațional existent de peste 20 de ani în Finlanda și implementat cu succes în peste 18 țări.
La EA – The Entrepreneurship Academy, studenții învață practic încă din prima zi de școală cum să își construiască și să își dezvolte un business. Acesta devine principalul obiect de studiu și funcționează sub forma unui instrument educațional, în echipe de 12-15 studenți susținute de un coach de echipă. Facultatea este acreditată internațional de Team Academy Netherlands, împreună cu Institutul Schoolvision, prin Ministerul Educației, Culturii și Științelor din Olanda. Diploma pe care studenții o obțin la finalul celor patru ani de studii, prin dobândirea celor 240 credite ECTS, este Bachelor Degree – Business Administration in Entrepreneurship şi poate fi echivalată în România la CNRED, conform Ministerului Educaţiei.
EA – The Entrepreneurship Academy este diferită de restul universităților din România și chiar și de universitățile clasice din alte țări, fiind o facultate inovativă, adaptată mediului de lucru și trend-urilor internaționale. Cursurile conectează teoria cu multă practică și discuții libere, iar profesorii se numesc experți – pentru că ei sunt profesioniști sau oameni de afaceri români dar și internaționali, din domenii precum: drept, vânzări, legislație europeană, marketing, contabilitate, drept, chiar și dezvoltare personală și limba engleză. De asemenea, în fiecare an, studenții merg într-un learning journey (călătorie de învățare) de 4-6 săptămâni în Olanda, Statele Unite ale Americii sau țări la alegere din Asia, Africa sau America de Sud. Obiectivul acestor călătorii este învățarea prin imersarea în alte culturi și prin contactul cu mediul de business de acolo.
Curricula EA -The Entrepreneurship Academy are la bază filozofia Tiimiakatemia (Team Academy) dezvoltată în Finlanda de către Johannes Partanen acum mai bine de 20 de ani. Team Academy continuă să fie foarte inovatoare ca metodologie și să facă parte dintr-o avangardă a universităților internaționale care oferă o astfel de diplomă și specializare. În momentul de față există centre și universități având la bază metodologia Team Academy în Finlanda, Franța, Germania, Olanda, Marea Britanie, Spania, Ungaria, Argentina și Peru.
Ce înseamnă să fii student-antreprenor la EA – The Entrepreneurship Academy?
Tinerii care aleg să devină studenți la EA – The Entrepreneurship Academy sunt persoane care vor mai mult de la viața lor decât un traseu clasic, sunt tineri care vor să devină antreprenori sau să lucreze într-o companie și să înțeleagă astfel mai bine mediul de business, tineri care învață făcând și care sunt deschiși să lucreze într-o echipă, să testeze diverse idei și prototipuri și să crească constant.
Spre deosebire de alte facultăți, EA – The Entrepreneurship Academy oferă studenților săi:
– Un spațiu modern de învățare în care pot lucra și la afacerile și proiectele lor, unde chiar pot găzdui întâlniri și evenimente
– O rețea bogată de antreprenori cu care se pot conecta și cu care pot colabora
– Deschidere constantă în a-i asculta și a le face experiența de student mai valoroasă pentru ei, spațiu de conversație și dezbatere
– Sprijin din partea team coaches și a experților care predau
– Susținere în înființarea firmelor și toate cunoștințele legale și financiare de care au nevoie
– Profesori de calitate, experți în domeniile lor (antreprenori, oameni de business, persoane care au făcut și testat lucrurile pe care le predau)
– Acces la o platfomă online unde se gestionează temele, examenele, conversațiile din mediul virtual
– Conexiuni cu companii internaționale pe care le pot vizita
– Proiecte cu miză reală pentru care pot lucra și genera idei (teme de lucru de la companii mari, medii sau mici care au provocări reale). De exemplu, până acum au lucrat pe brief-uri pentru Google, ING Tech, Biodeck, Jobful, Iutta, Dacris, Revolut, Tudor Personal Tailor, Cărturești, Mama Pan, Uber și altele)
– Expunere media pentru ei și pentru afacerile lor, atât prin platformele facultății cât și prin conexiuni cu publicații media
Studenții își deschid propriile afaceri încă din facultate
Deși ideea de a testa realizarea unui business real nu vine cu presiunea de a avea neapărat succes, ci este un instrument de învățare foarte bun, sunt și afaceri pornite de studenți care au succes, primesc finanțări, cresc în număr de clienți și despre care presa publică știri și articole.
Câteva exemple sunt:
–Confidas, fondată de Eduard Burghelia, este o aplicație și platformă pentru verificarea firmelor rău-platnice. În mai puțin de patru luni de la lansarea primei versiuni de test, Confidas a ajutat peste 3.000 de antreprenori să verifice firmele cu care intenționau să colaboreze înainte de a încheia contracte. Pentru a dezvolta aplicația, Eduard a primit o investiție de 80.000 euro.
–Memoshop este un producător de kituri pentru mulaje de mâini, oferind oamenilor posibilitatea de a dărui și crea amintiri de durată. Fondatorii sunt Alex Burghelia și Cosmin Scripcariu, iar la un an de la înființare au reușit să convingă peste 1000 de clienți să le încerce produsele.
–Difrnt este o agenție de digital marketing fondată de Ciprian Dudulea și de Horia Stupu, care se concentrează pe crearea de conținut.
Cum poți deveni student la EA – The Entrepreneurship Academy?
Procesul de admitere este alcătuit din trei etape:
– Completarea în limba engleză a formularului de aplicare: Apply Now! În maxim 3 zile după expirarea termenului limită pentru trimiterea formularului de aplicare, candidații primesc răspunsul (mail și/sau telefonic) în urma evaluării acestuia. Răspunsul poate fi: Aplicația a fost de succes: caz în care ești invitat în etapa 2 (Denumită BootDay) sau Aplicația trebuie refăcută: caz în care se prelungește termenul de trimitere a formularului de aplicare cu 2-3 zile sau Aplicația a fost respinsă: caz în care nu mai este posibilă retrimiterea formularului de aplicare;
– Dacă vei trece de prima etapă vei putea participa la cea de-a doua etapă de selecţie – BootDay, eveniment de 10-12 ore, care le oferă oportunitatea aplicanţilor de a experimenta modelul educațional al EA – The Entrepreneurship Academy. Aplicanţii vor lucra în echipe pentru rezolvarea unui studiu de caz al unei companii reale. Pe parcursul zilei aplicanții interacționează cu echipa de management, coachii, experții și studenții actuali. În acelaşi timp, echipa educaţională şi de recrutare EA va putea să îi evalueze pe aplicanţi şi să vadă dacă aceştia se potrivesc profilelor studenţilor EA-The Entrepreneruship Academy. Etapa se va desfăşura în limba engleză şi în limba română.
– Într-un final, dacă ai depăşit cu brio cele două etape, te vei prezenta la un interviu. Acesta se organizează la 1-3 zile după participarea la BootDay, live sau pe skype, în limba română.
Pentru evenimentul Spot Admission din 16-17 iulie, procesul de selecție a fost ajustat astfel încât primul pas este înlocuit de completarea pe loc a unui formular în limba engleză, mai scurt, și o conversație despre motivația ta antreprenorială.
Următoarele etape rămân participarea la EA – Bootday pe 26 iulie (o zi de lucru în echipă pe un caz real de business) și participarea la un interviu în săptămâna imediat următoare.