Paul&Shark, de la tricotaje taranesti la fesul prezidential
Compania Paul&Shark, intrata recent in constiinta romanilor printr-o mica si involuntara lovitura de imagine, a pornit aventura de la un mic atelier de tricotaje satesc, infiintat in 1921, in catunul Masnago, Varese, in apropiere de Milano.
Pana in 1977, atelierul nu a cunoscut vreo mare evolutie si nici nu promitea sa aiba vreodata renume international. Abia in acest an firma avea sa infiinteze o divizie insarcinata cu producerea de echipamente sportive, divizie care a purtat prima oara numele de Paul&Shark.
De la sat, in toate capitalele
Ceea ce a urmat a fost de-a dreptul exploziv: increderea oarba a consumatorilor de pretutindeni in calitatea produselor italiene, la care se adauga o linie deosebita a hainelor produse de nou-infiintata firma, dar si de o serie de patente ce scoteau aceste haine din randul echipamentelor obisnuite – toate acestea au facut ca, in mai putin de un deceniu, Paul&Shark sa intre pe toate listele cu elitele creatorilor de moda.
Alaturi de aceste circumstante, Paul&Shark a mai avut si inspiratia sa investeasca masiv, imediat ce fondurile au permis-o, intr-un Centru de Cercetare-Dezvoltare, care actualmente a devenit „inima” companiei.
In cadrul acestui centru, o echipa de navigatori profesionisti sunt angajati permanent pentru a se achita de o datorie aparent simpla: aceea de a-si scoate vasul in larg, pe soare sau pe furtuna, imbracati in noile inventii de la Paul&Shark.
La intoarcere, o echipa de stilisti si una de tehnicieni analizeaza felul in care s-au comportat hainele, spre a dezvolta in permanenta noi linii care sa combine un maxim de confort cu o cat mai completa aplicare a noilor tehnologii.
Brevet dupa brevet
Dupa succesul inregistrat cu hainele sport, Paul&Shark a devenit des-tul de repede una dintre firmele bine reprezentate in capitalele modei – Milano, New York, Roma, Paris, Moscova, Venetia, Viena, Berlin. Sunt doar cateva dintre locatiile unde buticurile firmei ocupa spatii centrale, pe bulevardele dedicate luxului.
Alaturi de acestea, Paul&Shark a mai deschis reprezentante si in incinta unor hoteluri de lux, de obicei in zone cu un turism intens – Portofino, Positano, Bahamas etc.
Unul dintre secretele mentinerii pozitiei de lider pe piata echipamentelor sportive a fost si ramane permanenta aplicare a descoperirilor hi-tech in producerea hainelor.
Numele liniilor lansate in ultimii ani spun tot despre ce fel de haine este vorba: Sunshield – haine cu o deosebita rezistenta la ultraviolete -, Typhoon 20000 – haine rezistente la presiunea a 20.000 de milimetri de apa, Watershed – haine impermeabile atat in fata apei, cat si a grasimilor – sau Con-troltemp – haine „inteligente”, cu reglare dinamica a temperaturii, ideale in cazul in care temperatura exterioara inregistreaza variatii bruste.
Testate in cele mai violente furtuni de zapada si sub apa marilor, hainele de la Paul&Shark au stabilit un nou standard de calitate, iar proprietarii spun mai in gluma, mai in serios ca, in cazul in care ar fi nevoie, aceeasi companie ar fi prima capabila sa produca haine pentru o incursiune pe Marte.