Sari direct la conținut

Pepsi și Carrefour nu se înțeleg cu privire la cine a renunțat la cine. Pepsi: Carrefour a prezentat greșit lanțul evenimentelor / Carrefour: Decizia e luată!

HotNews.ro
Pepsi si 7Up sunt doua dintre brandurile PepsiCo, Foto: SYSPEO / Sipa Press / Profimedia
Pepsi si 7Up sunt doua dintre brandurile PepsiCo, Foto: SYSPEO / Sipa Press / Profimedia

Pepsi spune că el a decis să nu mai vândă snacksuri și băuturi răcoritoare către Carrefour după o dispută legată de prețuri. Lanțul de supermarketuri spune că de fapt decizia aparține Carrefour.

Un „divorț” a survenit zilele trecute între Pepsi și Carrefour din cauza prețurilor produselor, producătorul de snacksuri declarând că a decis să înceteze aprovizionarea magazinelor europene ale lanțului Carrefour deoarece cele două părți nu au ajuns la un acord privind prelungirea contractului.

Impasul a devenit public joi, când Carrefour a declarat că va înceta să mai vândă Pepsi, Lay’s, Doritos, Cheetos, Quaker Oats și alte produse PepsiCo în Franța, Italia, Spania și Belgia. Carrefour a postat note pe rafturile magazinelor, spunând că nu se va mai aproviziona cu produse Pepsi din cauza creșterilor „inacceptabile” de preț.

Magazinele Carrefour din aceste patru țări reprezintă aproximativ 0,25% din veniturile globale ale PepsiCo, potrivit Wall Street Journal.

„Din păcate, Carrefour a prezentat greșit lanțul evenimentelor”, a declarat luni un purtător de cuvânt al PepsiCo. „Având în vedere lipsa unui acord asupra unui nou contract, am încetat să furnizăm Carrefour la sfârșitul anului, ceea ce ei deja știau că se va întâmpla. Sperăm să cădem de acord în curând asupra termenilor, astfel încât produsele noastre să poată fi din nou pe rafturile lor”. Ca răspuns, Carrefour a spus luni: „Noi, la Grupul Carrefour, noi am luat deja decizia”.

PepsiCo și Carrefour sunt în negocieri de câteva luni cu privire la noile liste de prețuri, deoarece guvernul francez a făcut presiuni pe furnizori să ajungă la înțelegeri cu retailerii la prețuri mai mici. Inflația prețurilor la alimente în Franța a crescut la două cifre în 2022 și a ajuns la aproape 16% în martie 2023.

În august, ministrul francez de finanțe, Bruno Le Maire spunea că Unilever, Nestlé și PepsiCo nu cooperau în privința acordului încheiat de ministerul său cu comercianții cu amănuntul și producătorii pentru a îngheța sau reduce prețurile la mii de produse.

Le Maire a spus că guvernul va forța producătorii de alimente să înceapă negocierile anuale privind prețurile cu luni mai devreme decât de obicei, cu scopul de a aplica reducerile de preț în ianuarie.

Carrefour a chemat din vara trecută furnizorii și a crescut presiunea asupra acestora pentru a scădea prețurile. În august, directorul executiv al Carrefour, Alexandre Bompard, i-a acuzat pe furnizori de creșterea prețurilor. „Realitatea este că acești jucători din industrie au refuzat să renegocieze prețurile, în ciuda scăderii inflației și în ciuda presiunilor din partea autorităților”, a declarat Bompard pentru Franceinfo.

În septembrie, Carrefour a atașat etichete produselor avertizând cumpărătorii cu privire la ceea ce a descris ca fiind „shrikflation”- o cantitate mai mică de produs într-un pachet la același preț cu amănuntul. Produsele au inclus chipsurile Lay’s și ceaiul cu gheață Lipton, ambele produse de PepsiCo. Bompard a numit-o o „practică inacceptabilă”.

Carrefour și PepsiCo au negociat intens în ultimele șase luni, potrivit unei persoane familiarizate cu problema. PepsiCo a avertizat Carrefour că, dacă cele două părți nu încheie un contract până la sfârșitul anului 2023, PepsiCo va înceta furnizarea Carrefour.

Negocierile PepsiCo cu Carrefour nu implică doar stabilirea prețurilor, a spus purtătorul de cuvânt al PepsiCo. „Prețurile de consum și loialitatea consumatorilor sunt lucruri la care ne gândim în mod constant”, a spus el. „Cu toate acestea, nu putem vinde în pierdere”.

Aceasta nu ar fi prima dată când PepsiCo oprește livrările către un lanț de hypermarketuri; PepsiCo a suspendat livrările către Loblaw în Canada pentru mai mult de o lună în 2022. Dar și alte dispute au avut aceeași finalitate: în 2022, Kraft Heinz a oprit temporar livrările către Tesco, unul din cei mai mari retaileri din lume. De asemenea, Mars a suspendat livrările de hrană pentru pisici (Whiskas și Pedigree) tot către Tesco.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro