Sari direct la conținut

Permisul de conducere categoria B va fi valabil şi în cazul anumitor tipuri de motociclete – lege adoptată din nou de deputați, după ce a fost întoarsă de Iohannis în parlament

HotNews.ro
Permis de conducere, Foto: Hotnews
Permis de conducere, Foto: Hotnews

Permisul de conducere categoria B va fi valabil şi în cazul anumitor tipuri de motociclete, dacă deţinătorul permisului are vârsta de 24 de ani împliniţi, iar permisul eliberat pentru categoria B a fost obţinut cu cel puţin trei ani în urmă, conform unei legi adoptate marți de deputați și care merge la promulgare. Legea a mai fost votată de Parlament și în iunie, dar a fost întoarsă la reexaminare de preşedintele Klaus Iohannis.

Camera Deputaţilor este for decizional în cazul acestei legi.

Ce prevede actul normativ, adoptat cu 281 de voturi „pentru” și 1 contra:

  • „Permisele de conducere eliberate pentru categoria B sunt valabile şi pentru motocicletele cu transmisie automată cu cilindree maximă de 125 cm3, cu puterea maximă de 11 kW şi cu un raport putere/greutate de cel mult 0,1 kW/kg, categoria A1.
  • Deţinătorii permiselor trebuie să aibă vârsta minimă de 24 de ani împliniţi, permisul pentru categoria B obţinut de minimum trei ani şi să facă dovada absolvirii a 10 ore de pregătire practică în cadrul unei unităţi autorizate de pregătire a conducătorilor de autovehicule”, prevede proiectul de lege reexaminat
  • Adeverinţa obţinută se înscrie în Registrul naţional al cursanţilor gestionat de către Autoritatea Rutieră Română, iar informaţia deţinerii acesteia se transmite pe cale electronică Direcţiei Generale Permise de Conducere şi Înmatriculări în vederea introducerii menţiunilor corespunzătoare în Registrul naţional de evidenţă a permiselor de conducere şi a vehiculelor înmatriculate”.

Actul normativ poate fi consultat aici

Legea – care a fost reexaminată – merge la promulgare, scrie Agerpres.

Legea a fost adoptată de Parlament și în luna iunie, dar a fost întoarsă de Klaus Iohannis la reexaminare, pentru a fi corelată cu ansamblul reglementărilor existente.

Câteva dintre argumentele din cererea de reexaminare a președintelui:

  • „Prin nesocotirea normelor de tehnică legislativă, normele adoptate contravin jurisprudenței constituționale, generând totodată un impact semnificativ în derularea unor raporturi sociale, cu implicații asupra siguranței circulației pe drumurile publice și, implicit, a protejării drepturilor fundamentale la viață și integritate fizică prevăzute de art. 22 din Constituție (…)
  • De asemenea, potrivit normei introduse de legea supusă reexaminării, conducătorul auto trebuie să „facă dovada absolvirii a 10 ore de pregătire practică în cadrul unei unități autorizate de pregătire a conducătorilor de autovehicule”.
  • Dat fiind că, potrivit reglementărilor în vigoare, categoriile de vehicule care pot fi conduse pe drumurile publice rezultă în mod clar din tipul de permis eliberat și categoriile de vehicule înscrise în acesta, este neclar cum anume se va face dovada absolvirii celor 10 ore de pregătire practică și dacă această dovadă trebuie deținută fizic și prezentată în cazul unui control, de fiecare conducător de vehicule, alături de permisul de conducere.
  • (…) Astfel, fără a pune în discuție oportunitatea adoptării soluției legislative, apreciem că, pentru eficienta aplicare a normelor ce țin de siguranța circulației pe drumurilor publice, se impune clarificarea intenţiei legiuitorului de a acorda dreptul posesorilor permiselor de conducere eliberate pentru categoria B de a conduce doar motociclete cu transmisie automată din categoria A1.
  • Nu în ultimul rând, dată fiind importanța siguranței circulației pe drumurile publice şi nevoia de stabilitate și previzibilitate legislativă, care să dea posibilitatea atât destinatarilor legii, cât și celor care o aplică să își ajusteze în mod corespunzător conduita, considerăm că intervențiile legislative în acest domeniu trebuie să fie coerente, unitare și cât mai puțin fragmentate. Spre exemplu, în cursul anului curent, O.U.G. nr. 195/2002 a fost modificată și/sau completată prin mai multe legi, iar în prezent, în procedură parlamentară, există numeroase alte inițiative legislative ce vizează acest act normativ”.
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro