Sari direct la conținut

"Piața coronavirus": Cine câștigă de pe urma epidemiei izbucnite în China

HotNews.ro
Masca medicala, Foto: Hotnews
Masca medicala, Foto: Hotnews

Multiple companii de produse de protecție și sanitare, dar și furnizori de servicii și aplicații, precum și vânzători de kituri concepute să exploateze „fenomenul coronavirus” sunt printre cei care câștigă ca urmare a epidemiei izbucnite la Wuhan, China și care a atins mai multe țări ale lumii, potrivit unei analize MarketWatch.

Potrivit sursei citate, principalele companii care și-au crescut substanțial producția și înregistrează vânzări masive, cel puțin în China, sunt cele care furnizează produse de protecție și sanitare, de la măști la mănuși chirurgicale. Acestea sunt cele mai accesibile instrumente de protecție împotriva bolilor virale.

Drept urmare, măștile sanitare dispar de pe rafturi cu viteză maximă, iar producătorii din China au redeschis fabricile în pofida vacanței Noului An Chinezesc. Managerul unei astfel de fabrici, citat de Reuters și preluat de MarketWatch, sugerează că la nivel național s-ar simți o lipsă acută de măști, cererea totală fiind de 200 de milioane de măști pe zi, mult mai mare decât producția normală a acelei fabrici, de 400.000 de bucăți zilnic.

Prin intermediul unui singur distribuitor, Taobao, s-au vândut la începutul săptămânii trecute, circa 80 de milioane de măști în două zile.

O creștere a cererii de măști faciale se simte și în America de Nord, Europa sau China, după cum a spus pentru MarketWatch un reprezentant al companiei Honeywell.

În China se simte și o creștere a produselor de protecție respiratorie, potrivit producătorului 3M, iar prețul acțiunilor producătorilor de mănuși chirurgicale sau mănuși de cauciuc, precum Top Glove, Spuermax sau Kossan din Malaysia, a crescut rapid săptămâna trecută, potrivit Financial Times, citat de MarketWatch.

Alte fenomene notabile:

  • Pe platforma eBay s-au înmulțit vânzătorii de produse declarate a fi special concepute pentru „coronavirus”, de la măști chirurgicale la purificatoare de aer, jachete speciale și chiar un „kit de protecție contra coronavirusului”, la prețul de 21.99 de dolari.
  • Miercurea trecută, aplicația de mobil cu cele mai mari vânzări în China a fost jocul Plague Inc., un simulator ce prezintă sfârșitul lumii din cauza unei pandemii. Dezvoltatorul jocului a atras atenția că, în cei opt ani de când a fost lansat, Plague Inc. a cunoscut vânzări în creștere în timpul unor epidemii, jocul fiind unul informativ, dar e doar un joc, nefiind o resursă potrivită de informare în privința coronavirusului.
  • Pe platforma Etsy a apărut deja un tricou pe care e imprimat „I survived Coronavirus 2020″ – am supraviețuit coronavirusului 2020”, la prețul de 16,49 de dolari, dar pe piață mai există și tricouri ce prezintă, între altele, brandul de bere Corona, asociat virusului din China (tricou eliminat din oferta platformei Redbubble).
  • Netflix a lansat seria de documentare „Pandemic”, ce prezintă profesioniști din domeniul medical care luptă pentru a preveni sau a pune capăt unor epidemii.
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro