„Pipigate”. Cum a fost sancționată compania Air India după incidentul cu bărbatul care a urinat pe o pasageră
Compania indiană Air India a fost amendată cu 34.000 de euro pentru gestionarea unui incident în care a fost implicat un pasager beat care a urinat pe o femeie în timpul unui zbor de la New York la New Delhi, potrivit presei indiene, relatează AFP.
În timpul zborului pe ruta New York-New Delhi din 26 noiembrie, bărbatul, în prezent încarcerat pentru acest incident şi care a negat faptele, ar fi urinat pe o femeie în vârstă de 72 de ani care zbura la clasa Business, potrivit presei indiene care a numit acest caz „pipigate”.
Autoritatea indiană de reglementare în domeniul aviaţiei l-a amendat, de asemenea, pe directorul serviciilor de zbor al Air India cu 300.000 de rupii (circa 3.400 de euro), potrivit mass-mediei indiene.
Pilotului avionului i-a fost suspendată licenţa pentru trei luni pentru că „nu şi-a făcut datoria” de a menţine siguranţa şi ordinea în aeronavă.
Bărbatul, un cetăţean indian pe nume Shankar Mishra, angajat al băncii americane Wells Fargo, a fost autorizat să plece imediat după aterizarea avionului, fără a primi nicio sancţiune.
Victima s-a plâns apoi de incident şi, după ce povestea a fost relatată pe larg în mass-media, poliţia l-a arestat pe bărbat câteva săptămâni mai târziu.
Banca americană Wells Fargo l-a concediat ulterior pe Shankar Mishra din funcţia de vicepreşedinte al filialei sale din India în urma acestor acuzaţii „profund tulburătoare”.
Directorul general al Air India, Campbell Wilson, a fost nevoit să-şi ceara scuze ca urmare a valului de critici în legătură cu gestionarea incidentului de către compania aeriană. (Sursă Agerpres)