Presa Romaneasca, la Prima Conferinta Nationala
Pe 11 Octombrie 2007, Bucurestiul gazduieste Prima Conferinta Nationala a Presei din Romania – inovatia in media. Organizatorii evenimentului – Media Management Institute si Freedom House – lanseaza provocarea – Ziarele si New Media in Dialog cu Viitorul – intr-un exercitiu de inovatie in premiera pentru media din Romania.
Evenimentul este organizat in parteneriat cu World Association of Newspapers (WAN) – cea mai prestigioasa institutie de presa din lume, reprezentand peste 18.000 de publicatii si IFRA – cea mai mare organizatie din industria publishingului cu birouri si sucursale in peste 70 de tari.
De asemenea, partenere vor fi organizatiile profesionale, patronale si non-guvernamentale din Romania, implicate in procesul de dezvoltare a presei libere si impunerii standardelor de profesionalism in domeniu: Clubul Roman de Presa, Centrul pentru Jurnalism Independent, Asociatia Patronala a Editorilor Locali.
Conferinta va aduce in prim plan aspecte cruciale ce revolutionalizeaza piata de presa in Romania si in lume: amenintarea Internetului, ziarele gratuite, blogurile, publicitatea moderna, fenomenele multimedia.
Personalitati de exceptie din industria presei din Romania si din lume vor sustine prezentari:
Jim Chisholm are peste 30 de ani de experienta in publishing si a lucrat pentru organizatii precum Finacial Times, The Guardian, The Daily Telagraph, Le Monde, The Irish Times, Hurriyet, Komsomolskaya Pravda, The Globe and Mail, The Star (Malaezia) dar si Comisia Europeana si UK Newspaper Society. Este recunoscut ca cel mai mare expert in strategie si dezvoltare de presa din lume. Jim Chisholm va vorbi despre strategie si succes in industria ziarelor.
Cristian Tudor Popescu, Presedinte al Clubului Roman de Presa, Director la ziarul Gandul va vorbi, ca chairman al conferintei, despre necesitatea inovatiei si schimbarii in presa traditionala.
Alexander Theobald, CEO Ringier Romania si Ungaria are o experienta impresionanta in cele mai importante grupuri de presa din Europa: Bertelsman, Axel Springer, Tamedia, Ringier. El va dezbate in cadrul conferintei un fenomen global – cotidienele gratuite – cu un studiu de caz pe Compact, ziarul gratuit al bucurestenilor si un mare succes de piata.
Dragos Stanca, Director General Publishing, Print & Online Realitatea-Catavencu va aborda tema convergentei, a brandurilor transmedia si multimedia si a presei scrise intr-un conglomerat media, in conditiile in care presa nu mai inseamna doar “hartie”.