Prima greva din istoria Deutsche Telekom
Muncitorii din cadrul sindicatului Ver.di, au acordat un vot covarsitor pentru declansarea grevei astfel incat sa apere dreturile a peste 36 de mii de angajati ce vor fi afectati de planurile companiei.
Protestul a fost declansat in aceeasi zi in care Deutsche Telekom a anuntat ca a pierdut in primul trimestru peste 560 de mii de clienti, dupa ce in cursul anului trecut mai pierduse doua milioane in favoare unor competitori precum Vodafone, care opereaza atat servicii de telefonie mobila cat si de telefonie fixa.
Profitul companiei a scazut de asemenea cu 58% in primul trimestru, fata de perioada similara a anului trecut.
Deutsche Telekom, cea mai mare companie de telefonie din Europa, s-a desprins in anul 1996 de Ministerul Telecomunicatiilor si Postei din Germania. Dupa ce a fost vandut, operatorul a pierdut constant clienti, in special pentru serviciile de telefonie fixa.
Guvernul Germaniei detine in continuare o participatie de 31,7% in cadrul companiei.
Un purtator de cuvant al companiei a declarat ca operatorul de telefonie a luat toate masurile pentru a reduce efectele grevei. Analistii citati de IHT au precizat ca Deutsche Telekom a actionat deja pentru a facilita clientilor utilizarea serviciilor companiei pe perioada grevei.
Rene Obermann, director executiv in cadrul companiei, a declarat ca o greva ar afecta atat imginea companiei cat si interesele angajatilor.
“Grevele nu aduc nimic bun pentru nimeni. In loc sa insiste sa-si protejeze interesele pe care le au pe termnen scurt, ar trebui sa se intoarca la masa negocierilor pentru a gasi o solutie benefica pe termen lung.
Deutsche Telekom solicita angajatilor sa accepte reduceri salariale de aproximativ 6-7% pe perioada anului 2007, precum si prelungirea programului de lucru de la 34 de ore saptamanal la 38 sau 40 de ore. In schimb, operatorul promite ca nu ca face reduceri de personal pana in 2011.