Sari direct la conținut

Primăria Capitalei a atribuit contractul pentru reabilitarea ultimilor 3 km de linie de tramvai, din pachetul de 50 km, în stare avansată de degradare

HotNews.ro
Linia de tramvai de pe bd. Basarabia, Foto: HotNews/Catiusa Ivanov
Linia de tramvai de pe bd. Basarabia, Foto: HotNews/Catiusa Ivanov

Primăria Capitalei a atribuit contractul pentru reabilitarea ultimilor 3 km de linie de tramvai în stare avansată de degradare, din pachetul de 50 de km pe care îl va moderniza în următorii ani. Este vorba despre un tronson de aproximativ 3 km, cale dublă de rulare, de pe bulevardele Pache Protopopescu, Ferdinand, strada Traian și strada Dristorului (între bd Camil Ressu și Baba Novac), a anunțat primarul general, Nicușor Dan, pe pagina de Facebook. Pe acolo circulă liniile 55 și 14.

Lucrările costă circa 105 milioane lei, fără TVA, iar contractul a fost atribuit asocierii SWIETELSKY CONSTRUCT (lider asociere) – URBAN PROFILE GRELE (asociat).

Durata de executie este de 18 luni, din care maxim 6 luni pentru prestarea serviciilor de proiectare, obtinerea tuturor avizelor, acordurilor și avizarea proiectului și maxim 12 luni pentru execuția lucrărilor.

Primăria Capitalei a atribuit toate contractele pentru proiectare și execuție pentru reabilitarea celor 50 km de linie de tramvai în stare avansată de degradare.

Săptămâna trecută a atribuit contractul pentru 18 km de linie de tramvai de pe Bd. Th. Pallady, Bd. 1 Decembrie 1918, Bd. Basarabia, Calea Călărașilor, Bd. Corneliu Coposu, inclusiv Bucla Complex Titan, a anunțat primarul general, Nicușor Dan, pe pagina de Facebook.

Licitația a fost câștigată de firma PORR CONSTRUCT, valoarea contractului fiind de 715.580.351 lei (fără TVA).

Durata de execuţie a lucrărilor este de 33 de luni, din care maxim 9 luni pentru proiectare și obținerea avizelor.

În luna noiembrie 2023, Primăria Capitalei a semnat contractele pentru reabilitarea a circa 25 de km de linie de tramvai din cei 50 km, fiind deja date ordinele de începere a lucrărilor. Proiectarea și execuția durează între 9 și 18 luni, în funcție de lungimea fiecărui lot, iar valoarea lucrărilor este de circa 830 milioane lei.

Cele 12 loturi atribuite – 25 km – pentru care s-au semnat contractele sunt:

  • Linia tramvai 5 – pe str. Barbu Văcărescu și str. Căpitan Av. Alexandru Șerbănescu, de la Șos. Ștefan cel Mare la Podul Băneasa – lungime traseu 4.250 km cale dublă linie curentă – constructor: Asocierea MARI VILA COM – LUXTEN LIGHTING COMPANY SA – ELECTROMONTAJ SA (BAICONS IMPEX SRL – subcontractant-0,5%). – valoare contract: 134 milioane lei;
  • Linia tramvai 16 – Str. Paleologu, Str. Armand Călinescu, Str. Vasile Lascăr, Str. Lizeanu și Intrarea Vagonului – lungime traseu 1,800 km cale dublă linie curentă – constructor: Asocierea BEDAMIRO HOLDING PARCARI CONSTRUCT (Lider) – PROIECT CONSULT SRL (asociat) – ROTARY CONSTRUCTII MENTENANTA (asociat) – EURO CONSTRUCT TRADING 98 (asociat) – valoare contract – 65.7 milioane lei;
  • Liniiile 16 și 36 – Bulevadul Dimitrie Pompeiu, Șoseaua Petricani, Bulevardul Lacul Tei, Strada Maica Domnului, Strada Reînvierii și Strada Turmelor – lungime traseu 5,300 km cale dublă linie curentă – constructor Asocierea TANCRAD (Lider) – CONSTRUCTII ERBASU (asociat) – valoare contract – 217,3 milioane lei;
  • Liniile 44, 45, 46 – B-dul Gheorghe Duca, str. Alexandru Ioan Cuza, Calea Griviței și B-dul Dinicu Golescu – lungime traseu 1,810 km cale dublă linie curentă – constructor Asocierea CONSTRUCTII ERBASU (Lider) – TANCRAD (asociat) – valoare contract – 98,8 milioane lei;
  • Liniile 23 și 27 – Bulevardul Marășești între Bulevardul Dimitrie Cantemir și Strada 11 Iunie – lungime traseu 0,700 km cale dublă linie curentă – constructor: Mari-Vila COM SRL – valoare contract 22,5 milioane lei;
  • Linia 14, 36 si 46 – Bulevardul Chișinău – lungime traseu 0,825 km cale dublă linie curentă – constructor Mari-Vila COM SRL – valoare contract 24,8 milioane lei;
  • Linia 46 – Bulevardul Basarabia de la intersecția cu B-dul 1 Decembrie 1918 până la capăt terminal Republica – lungime traseu 1,200 km cale dublă linie curentă – constructor Mari-Vila COM SRL – valoare contract 39,8 milioane lei;
  • Linia 3 – Bulevardul Expoziției, Strada Aviator Popișteanu, Strada Puțul lui Crăciun, Strada Dornei și Strada Clăbucet – lungime traseu 2,000 km cale dublă linie curentă – constructor PORR CONSTRUCT SRL – valoare contract – 63,9 milioane lei;
  • Liniile 14 și 36 – bucla Gara de Est pe arterele B-dul Gării Obor, B-dul Ferdinand I (între Gara Obor și Șoseaua Pantelimon), Șoseaua Pantelimon, Strada Baicului – lungime traseu 1,885 km cale dublă linie curentă – constructor asocierea CONSTRUCTII ERBASU (Lider) – TANCRAD (asociat) – valoare contract – 112 milioane lei;
  • Modernizare linia acces depou Titan pe strada Nicolae Teclu – lungime traseu 0,400 km cale dublă linie curentă – constructor URBAN PROFILE GRELE SRL – valoare contract – 12 milioane lei;
  • Linia 27 – Bulevardul Timișoara între Str. Valea Cascadelor și terminal CET Vest – lungime traseu 1,380 km cale dublă linie curentă – constructor PORR CONSTRUCT SRL – valoare contract 39,4 milioane lei;
  • În evaluare se mai află tronsonul de pe arterele str. Sfântul Constantin – Ionel Perlea – Cobălcescu și Mihalache – Griviței – Bucureștii Noi” – lungime traseu de 6,7 km, cale dublă linie curentă – se așteaptă avizul ANAP.

Pentru hartă la o rezoluție mai bună – click aici.

Contractul pentru reabilitarea liniei 5 de tramvai a fost atribuit în noiembrie 2023 asocierii Mari Vila Com – Electromontaj – Luxten pentru suma de 130 de milioane de lei, potrivit datelor din SEAP. Termenul de execuţie a lucrărilor este de 12 luni. Lucrările au început pe 19 februarie și sunt șanse destul de bune să fie finalizate anul acesta, potrivit declarațiilor constructorului.

INTERVIURILE HotNews.ro