Sari direct la conținut

Primăria Capitalei a început recepția parcării park&ride din Pantelimon

HotNews.ro
Parcare park&ride Pantelimon, Foto: PMB
Parcare park&ride Pantelimon, Foto: PMB

Primăria Capitalei a început recepția parcării park&ride din Pantelimon, a anunțat primarul general al Capitalei, Nicușor Dan, pe pagina de Facebook. După aproape 7 ani de blocaje și amânări, proiectul a fost finalizat.

”Parcarea are 500 de locuri, precum și un terminal destinat transportului public în comun – autobuze, tramvaie, stații/peroane pentru microbuze și un culoar până la viitoarea stație de metrou. Terminalul permite accesul facil la liniile urbane și metropolitane de transport în comun”, a scris Nicușor Dan.

Parcarea pe care Primăria Capitalei a construit-o la capătul Șoselei Pantelimon este gata de câteva luni, dar a stat închisă. Potrivit unui răspuns transmis săptămâna trecută de municipalitate, la solicitarea HotNews.ro, aceasta nu este deschisă deoarece nu are recepția făcută.

Municipalitatea are și datorii de circa 55 milioane de lei către constructor, dar asta nu împiedică recepția, spun reprezentanții municipalității.

În cadrul recepției se verifică dacă proiectul autorizat a fost respectat și dacă cerințele privind rezistența la foc, trecute în avizul ISU, sunt respectate. Dacă totul este în regulă, parcarea se poate deschide.

Parcarea are 500 de locuri, dispuse pe 3 etaje, iar la parter este amenajat un terminal STB unde să întoarcă tramvaiul, să vină microbuzele și autobuzele.

Parcarea park&ride și terminalul de transport public de la capătulul Șoselei Pantelimon sunt gata de toamna trecută, dar nu au fost deschise deoarece construcția trebuia racordată la rețeaua electrică, lucrările fiind finalizate la finalul lui 2021.

Parcarea de la capătul Șoselei Pantelimon a fost promisă de fostul primar general al Capitalei Sorin Oprescu încă din 2011. Aceasta făcea parte din proiectul de modernizare a șoselelor Iancului și Pantelimon, cu termen de finalizare în 2014.

Inițial, primăria a vrut să facă parcarea subteran, iar apoi s-a răzgândit și a decis să o facă suprateran, fiindcă este mai ieftin și încap mai multe locuri de parcare.

În plus, șantierul a fost blocat din cauza intrării în insolvență a constructorului, apoi au fost probleme cu consultantul. Apoi, s-a ajuns la concluzia că este nevoie de un plan urbanistic zonal pentru edificarea parcării și nu se poate autoriza direct. Acesta a fost aprobat abia în 2018.

În 2017, primarul Capitalei de la acea vreme Gabriela Firea promitea că lucrările vor începe în 2018, însă acest lucru nu s-a întâmplat. Abia în iulie 2019, Gabriela Firea a semnat contractul pentru finalizarea lucrărilor la parcare, până atunci fiind făcută doar o groapă pentru fundație, în rest proiectul a fost blocat. Termenul de finalizare era de 12 luni. Apoi, în campania electorală, Gabriela Firea promitea că lucrările se vor finaliza în toamna lui 2020, însă toamna a trecut, a venit o altă toamnă și tot nu este gata.

Potrivit contractului, parcarea are 500 de locuri, dispuse pe 3 etaje, iar la parter este amenajat un terminal STB unde să întoarcă tramvaiul, să vină microbuzele și autobuzele.

Lucrările de execuție sunt realizate de Asocierea S.C. TIAB S.A. – S.C. TEHNOLOGICA RADION SRL – S.C. VIA PROIECT S.R.L

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro