Sari direct la conținut

Prosoapele, furtunul de stins incendiul si ghivecele cu flori, printre obiectele furate de catre turistii romani din pensiuni si hoteluri

HotNews.ro
Camera de hotel, Foto: HotelGuru.ro
Camera de hotel, Foto: HotelGuru.ro

Aproximativ 10% dintre turistii cazati in pensiunile si hotelurile romanesti pleaca acasa cu diferite obiecte din unitatile de cazare, este concluzia unui studiu realizat in luna octombrie de catre platforma de rezervari hoteliere HotelGuru.ro. Printre obiectele luate de turisti se numara prosoapele, tacamurile, telecomanda, dar si obiecte mai putin obisnuite, cum ar fi furtunul de stins incendiul sau ghivecele cu flori.

Cel mai frecvent, unitatile de cazare se confrunta cu lipsa unor obiecte precum prosoapele (73% din cazurile in care turistii pleaca acasa cu obiectele hotelului), tacamurile (44%), telecomanda (22%), obiecte sanitare (10%) sau alimente/bauturi din mini-bar, nedeclarate de turisti atunci cand se decazeaza (27%). Lista obiectelor “imprumutate” de turisti contine si: halatul de baie, lenjeria de pat, cheia de la camera, jardiniere si ghivece cu flori, papuci, iar unul dintre respondentii studiului a declarat chiar ca a avut un turist care a plecat acasa cu furtunul de stins incendiul.

Per total, majoritatea respondentilor (proprietari de hoteluri si pensiuni) au afirmat ca li se intampla sa lipseasca ceva dupa plecarea clientului in aproximativ 10% din cazuri. Printre cele mai valoroase obiecte disparute se numara uscatoarele de par, halate de baie, o tava din inox dar si tablouri si obiecte artizanale.

Facand un calcul, valoarea totala a daunelor avute in acest an poate ajunge si la 2000 – 2500 lei, per unitate hoteliera participanta la studiu, sustin realizatorii studiului.

Pe langa obiectele lipsa, managerii de hoteluri si pensiuni sunt, uneori, si martorii unor evenimente mai putin obisnuite petrecute in incinta unitatilor sale. De exemplu, printre evenimentele relatate se numara si cazul unui turist care a plecat fara sa achite, pe usa de la balcon, luand si cheia cu el sau al unora care au inlocuit toate becurile cu led din apartament cu unele cu incandescenta.

„Cei mai multi hotelieri declara ca in cazul in care observa ca a disparut ceva, nu fac nimic, deoarece este riscul afacerii (63,33% dintre cazuri), in timp ce doar 26% dintre acestia contacteaza clientul pentru a-si recupera obiectele. Cei mai multi tin totusi o evidenta a clientilor care le-au provocat daune pentru a nu-i mai caza pe viitor. Turistul caruia i se reclama lipsa unor obiecte din camera in care a fost cazat, refuza, de cele mai multe ori sa recunoasca, declara majoritatea respondentilor, in timp ce doar 10 manageri au declarat ca turistii recunosc si restituie sau platesc daunele”, mai spun realizatorii studiului.

Studiul a fost realizat pe un esantion de 140 de respondenti din toata Romania, care au participat online la completarea chestionarului in perioada 01.10.2014 – 20.10.2014. HotelGuru.ro este un portal de rezervari online.

Alegeri 2024: Vezi aici prezența și rezultatele LIVE pe hartă și grafice interactive.
Sondaje, Comparații, Informații de la celelalte alegeri. Toate datele esențiale pe alegeri.hotnews.ro.
ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro