Raport Evaluare Națională clasa a II-a: 40% dintre elevii de clasa a II-a din mediul rural nu știu să scrie corect textul cerut
Rezultatele de la Evaluarea Națională pentru clasele primare arată că elevii români din mediul rural nu știu să scrie corect textul cerut. Raportul privind Evaluarea Națională de la clasa a II-a arată că aproximativ 40% dintre elevii de clasa a II-a care din mediul rural au participat anul trecut la Evaluarea Naţională nu reuşesc să scrie corect textul cerut.
Elevii de la școlile din oraș știu în proporție de aproape 80% să scrie corect. La nivel național aproape 70% dintre aceştia redactează un bilet respectând convenţiile de bază, mai arată Raportul naţional privind Evaluarea competenţelor fundamentale la finalul clasei a II-a – 2019, publicat pe site-ul Centrului Naţional de Evaluare şi Examinare.
În ceea ce priveşte scrierea corectă a cuvintelor şi a propoziţiilor, precum şi corectitudinea utilizării semnelor de punctuaţie, situaţia este „mult mai gravă”, deoarece mai puţin de 60% dintre elevi scriu corect biletul şi mai puţin de 50% scriu corect textul pe bază de întrebări.
„Pe baza informaţiilor prezentate în cadrul Raportului naţional privind Evaluarea competenţelor fundamentale la finalul clasei a II-a – 2019, la nivel naţional, reiese că: aproximativ 85% dintre elevii participanţi reuşesc să formuleze întrebări şi răspunsuri pe baza textului citit; în jur de 84% dintre elevii evaluaţi pot să redea prin cuvinte proprii, cu sprijin, un fragment dintr-un text citit; peste 90% dintre elevi formulează răspunsuri la întrebări, în legătură cu un scurt text citit”, se arată în raport.
”Ținând cont de faptul că aceste activităţi au vizat o singură competenţă generală, cea de receptare a unei varietăţi de mesaje scrise, în contexte de comunicare cunoscute, putem trage concluzia că 86,32% dintre elevii participanţi la Evaluarea Naţională la clasa a II-a 2019 au formată şi dezvoltată această competenţă”, se arată în document.
- Consultă aici raportul privind EN clasa a II-a – 2019, publicat de Centrul Naţional de Evaluare şi Examinare
În privința testelor la Secțiunea Matematică, la clasa a doua, raportul arată că:
- 75,06% dintre elevii participanți reușesc să utilizeze corect numerele în calculele elementare; mai mult, în timp ce 92% dintre aceștia compară corect numerele date, 68% reușesc să efectueze adunări și scăderi, mintal sau în scris, recurgând la numărare și/sau grupare ori de câte ori este necesar, iar 65% efectuează înmulțiri și împărțiri în concentrul 0-1000 prin adunări, scăderi repetate;
- 90,04% dintre elevi recunosc și denumesc figurile geometrice date, prin evidențierea unor caracteristici simple, specifice formelor geometrice plane și corpurilor geometrice identificate în diferite contexte;
- 81,25% dintre elevii evaluați știu să calculeze o perioadă de timp necesară desfășurării unei activități, prin utilizarea unor unități de măsură pentru determinarea și ordonarea duratelor unor evenimente variate