Regizorul Tudor Giurgiu, despre „Teambuilding”: Zău că nu văd unde e problema
Regizorul Tudor Giurgiu intervine și el în lunga dezbatere despre comedia românească „Teambuilding”, spunând că este un moment istoric – după aproape 30 de ani, un film românesc face 1 milion de spectatori plătitori la cinema, iar „aici ar trebui să se termine orice discuție”.
Tudor Giurgiu a reacționat pe Facebook, spunând că a fost „somat” să își clarifice poziția: pro sau contra Teambuilding: „pare o situație fără ieșire, efectiv nu am de ales”.
- „Io cred că e de bine. E moment istoric – după aproape 30 de ani, un film românesc face 1 milion de spectatori plătitori la cinema. Aici ar trebui să se termine orice discuție.
- Matei Dima, Cosmin Nedelcu, Alex Cotet și toti cei din echipa lor și-au propus să facă un film de public, să dea o lovitură de box-office, apelând la tot arsenalul de rigoare al genului. Cine minimizează sau ia în bășcălie efortul de a pune cap la cap un astfel de proiect (nu mai zic de riscurile financiare, banii fiind privați) se descalifică din start. Sunt ani de zile de lucru, de căutat formule, de încercat marea cu sarea. Boom-ul ăsta nu a apărut de nicăieri.
- E f. bine că avem și filme comerciale de succes, după cum e de apreciat că filmele românești de autor continuă să fie căutate și vândute pe plan internațional”, afirmă regizorul Tudor Giurgiu.
El spune că România era cam singura țară din regiune unde filmele autohtone se regăseau rar în clasamentele de final de an, iar diversitatea de genuri sau de conținut era non-existentă.
- „Altfel, gusturile nu se discută, există telecomandă dacă vreți să schimbați canalul (sau filmul). Platformele de streaming, de la cele mari până la boutique-ul nostru de la TIFF Unlimited, au o ofertă generoasă pentru toate gusturile. Zău că nu văd unde e problema…
- PS Da, ar fi tare de tot dacă următoarele filme comerciale ar propune povești tot mai bine închegate, mizanscene și filmări mai deștepte care să iasă din zona care funcționează pe YT. Mai e de lucru, asta e clar”, adaugă regizorul.
„Teambuilding”, filmul românesc care a făcut istorie la box office-ul din țara noastră, și sezonul 2 al „Rise of Empires: Ottoman”, care prezintă lupta dintre Vlad Țepeș și sultanul Mahomed Cuceritorul, sunt cel mai vizionat lungmetraj, respectiv serial, în România la începutul lui 2023.
Teambuilding a devenit cel mai de succes film românesc din ultimii 30 de ani după lansarea sa în cinematografe pe 30 septembrie, comedia regizată de Matei Dima, Cosmin Nedelcu (Micutzu) și Alex Coteț generând încasări de 23,16 milioane de lei până la încheierea anului.
După ce filmul românesc Teambuilding a dominat discuțiile de pe internet aproape o săptămână, acum ar trebui trase niște concluzii: se regăsesc corporatiștii în personaje? De ce producția a stârnit atâtea pasiuni? Sunt necesare mai multe filme despre lumea din corporații (care reprezintă cam 30% din salariați)? CITEȘTE: Teambuilding: de ce toată lumea a vrut să-și spună părerea și cât se regăsesc corporatiștii în personajele din film