România Împreună și agenția care s-a ocupat de brandingul noului partid vin cu lămuriri despre identitatea mișcării
Partidul lansat de Dacian Cioloș, „Mişcarea România Împreună”, și compania care s-a ocupat de strategia de brand și design a noii formațiuni, Brandient, au transmis marți un mesaj comun în care explică, „spre corecta informare a opiniei publice”, cum trebuie înțelese elementele de identitate ale mișcării.
În mesajul postat pe site-ul romaniaimpreuna.ro se menționează că „anunțul de depunere a actelor pentru constituirea Mișcării România Împreună a generat un interes deosebit pentru proiect”, dar și pentru identitatea prezentată publicului. Potrivit sursei citate, „numele partidului în curs de constituire, simbolul cât și culorile au fost imediat înțelese de zeci de mii de susținători care s-au înregistrat pe site pentru a deveni voluntari sau pentru a-și afirma dorința de a deveni membri”, însă „pentru cei care au încă nedumeriri cu privire la identitatea noastră venim azi cu câteva clarificări care sperăm să lămurească intențiile noastre”.
În mesaj se precizează că agenția Brandient a lucrat pro-bono la crearea identității proiectului de țară Mișcarea România Împreună, „pentru a se regăsi astfel alături de toți românii onești, competenți, bine intenționați și patrioți, care vor să trăiască în România secolului 21”.
Sunt prezentate apoi „câteva repere ale brandului, spre corecta informare a opiniei publice”. Le redăm integral:
De ce este un proiect de țară, și abia apoi – unul politic?
Coagularea unei mișcări cu agendă națională și cu viziune națională, condusă după principii de integritate, moralitate și competență, este un eveniment național și nu al cercului politic.
După 28 de ani de exersare de către clasa politică a unor practici incorecte și păguboase pentru țară, de instituționalizare a unui tip de relaționare corupt, și după mai recentele încercări ale politicienilor aflați la putere de decuplare de la justiția aplicabilă nouă, tuturor, nu există altă soluție decât regruparea celor mulți și onești într-o mișcare care să repună România pe drumul drept.
Grupul de fondatori ai Mișcării România Împreună nu este format din politicieni, ci din profesioniști recunoscuți în domenii publice și private, și cu o experiență relevantă de administrare și guvernare – experiență care în 2016 s-a concretizat într-o lecție dată „guvernanților de profesie” reproduși de partidele politice în ultimii 28 de ani.
Ideologia Mișcării România Împreună este simplă: o schimbare în bine, de care să profite toată societatea românească, nu mai poate să fie făcută astăzi prin impunere, prin „bună-voința” unui partid care „dă ceva” pentru a fi votat, ci doar printr-o acțiune colaborativă în care trebuie să se înscrie cât mai mulți români cu intenții bune pentru patria lor; aceștia nu vor vota ca să li se arunce firimituri de la masa celor „aleși”, ci vor vota ca să li se ofere un context sănătos în care să poată să creeze prosperitate pentru familiile și comunitățile lor.
De ce Mișcare, și nu Partid?
Degradarea clasei politice în ultimele trei decenii a erodat și înțelesul atașat cuvântului „partid”. Nevoia de atragere a cât mai mulți oameni pe care nu îi leagă interese „de partid” sau „personale”, ci interese de bine național, de construcție și angajament național, este mai bine exprimată prin „mișcare” decât prin „partid”. O mișcare nu este de dreapta sau de stânga, ci este dedicată unei viziuni și unui set clar de valori, în numele unui progres ideologic, economic și social.
De ce varianta scurtă a numelui partidului este „Împreună” și nu un acronim?
Pentru că Împreună este ADN-ul pur al grupului care a generat această mișcare, și a fost folosit ca atare încă de la începutul anului 2017 în sintagma „Schimbăm România Împreună”.
Pentru că este o mișcare. Iar Împreună – ca variantă prescurtată a identității verbale, este o chemare! Și – da, știm că nu este în dogma învechită a categoriei politice de prescurtare prin acronim, dar nu ne dorim nimic static!
Și, mai ales, înțelegem cât de greu va fi să se impună o astfel de chemare în mentalul colectiv românesc, convins antropologic de atâtea sute de ani că românii nu sunt capabili de solidaritate și de împreună!
De ce simbolul RO+?
Pentru că împreună înseamnă o adunare – de oameni, de eforturi, de destine, iar această adunare este chiar spiritul acestei mișcări.
Simbolul RO+ este nu numai abordarea vizuală a numelui, dar oferă și un mecanism strategic excepțional de comunicare clară și populară, pentru oricine. Un „plus” nu are nevoie de explicații, nu este o metaforă, ci o noțiune simplă și la îndemâna înțelegerii oricui.
De ce această identitate vizuală?
O mișcare înseamnă multă comunicare descentralizată. Identitatea pentru o mișcare necesită cu totul alte instrumente decât una concepută pentru un partid clasic (care vorbește de sus în jos). Iată doar câteva exemple:
– De ce să creăm un simbol – câtă vreme simbolurile își pierd tracțiunea în comunicarea directă de pe WhatsApp și Facebook Messenger – când putem crea o monogramă inteligentă și scalabilă, RO+, ușor de inserat de oricine în textele mesajelor?
– De ce să ne centrăm pe o abreviere telegrafică, tipică peisajului politic românesc, seacă, descărcată de emoție, când putem folosi un nume scurt și încărcat de înțeles, Împreună – ușor de scandat și cu valoare de punchline folosit ca hashtag?
Dar poate cea mai importantă întrebare pe care ne-am pus-o a fost: De ce să stăm înlemniți în normă, când esența acestui partid este aceea de a crea o nouă clasă politică și un nou fel de a face lucrurile – când miza este însăși schimbarea?
Ce urmează?
O încercare, a fiecăruia dintre noi, cei cărora le pasă de patria lor, de ei și de familiile lor, să accepte că la nivel național, orice proiect are șanse și viitor doar dacă este susținut împreună de toți cei care nu mai au nimic de pierdut, decât chiar destinul lor în România.
Citeste si: