„Să faci un loc de parcare subteran în București ar costa 40.000 de euro”. Care e soluția?
Primarul Sectorului 2, Radu Mihaiu, susține că numai în sectorul său sunt, probabil, 100.000 de mașini parcate pe unde apucă fiecare. „E nerezonabil ca oamenii să aștepte parcări la 50 de metri de apartament”, crede el.
„Eu pot să fac locuri de parcare în zone în care nu locuiește lumea și aș putea să mă laud cu multe locuri de parcare făcute, dar care nu satisfac nicio nevoie. Este o realitate asta, faptul că nu prea este spațiu, sunt foarte puține spații. Pe Colentina, de exemplu, este un spațiu unde o să construim niște locuri de parcare, dar sunt puține spații unde putem efectiv să construim”, spune Radu Mihaiu, primarul Sectorului 2.
„Să construim sub bulevard, unu la mână, devine foarte scump costul unui loc de parcare. Astăzi cred că este undeva pe la 40.000 euro, dacă îl construim subteran, și asta ar însemna să avem în administrare și bulevardul și de foarte multe ori pe aceste bulevarde sunt lucrări pentru Termoenergetica, pentru termoficare, pentru tramvaie ș.a.m.d. Ele nu pot aștepta una după alta”, explică edilul.
El spune că există, de multe ori, o așteptare iluzorie din partea oamenilor.
„Parcarea de la Cora Pantelimon nu este plină pentru că oamenii spun, e prea departe, la 300 m de casă, eu aș vrea să fie lângă casa mea. Ori nu se poate asta pentru atâtea blocuri.
Sunt prea multe apartamente care își doresc ca parcarea să fie la 50 m. E nerezonabil, nu se poate, nu există spațiu”.
La întrebarea „Ce deficit de parcare are Sectorul 2?”, primarul a răspuns: „Depinde cum calculăm acest deficit. Oameni înscriși pentru locuri de parcare de reședință cred că sunt 8000. Realitatea probabil este undeva la câteva zeci, poate chiar 100.000 de mașini care nu au loc de parcare și care, de multe ori parchează, ori la bordură ilegal, ori pe trotuar ilegal”.
„Sunt însă niște sute, niște mii de locuri de parcare, sunt la privat și nu am această statistică, niște mii de locuri de parcare care sunt nefolosite. Dezvoltatorii sunt obligați să le construiască. Eu mă asigur că ei le construiesc. Și stau cu ele goale.Nu e normal să-i cer unui cetățean care își cumpără un apartament să-și cumpere și locul de parcare, că poate acest cetățean merge cu metroul, dacă stă, de exemplu, aproape de o stație de metrou, poate nu are nevoie de mașină, de ce să-i zic să-și ia o mașină în plus”, mai spune Radu Mihaiu.
De ce crede Mihaiu că soluția nu e codul QR, ci ”locurile nenominale”
„Dar de ce nu faceți un sistem de verificare cu cod QR, de exemplu, să fie lipit pe mașină și să puteți verifica dacă cel care parchează acolo are dreptul să parcheze?”, l-a întrebat HotNews.ro pe primarul Mihaiu.
„Asta e întrebarea. Dacă, să zicem că la ora 12:00 merg într-un loc din Colentina în care găsesc o mașină care nu are cod QR, pe un loc unde ar trebui să fie cod QR. Poate este prietenul, poate este vecina, poate omul este plecat la serviciu. Ce fac? Îl amendezi pe cel care a parcat și n-are cod QR? Nu știu, nu cred că este normal”.
Edilul crede că alta este soluția.
„Soluția există și soluția este aplicată în toate capitalele europene. Soluția este loc de parcare nenominal, cum sunt parcările albastre din centrul Bucureștiului, care ar trebui să se extindă, din punctul meu de vedere, în tot Bucureștiul. Am avut o discuție în acest sens cu domnul primar general la finalul anului trecut”, a conchis Primarul Sectorului 2.