Sari direct la conținut

Speranță la Damen Mangalia, aflată în insolvență: a semnat pentru reparația a două nave

HotNews.ro
Speranță la Damen Mangalia, aflată în insolvență: a semnat pentru reparația a două nave
Șantierul naval Damen Mangalia / Sursa foto: Damen

Damen Shipyards Mangalia (DSMa), unul dintre cei mai importanți jucători din industria navală românească, a reușit recent să semneze contracte pentru reparația a două nave, chiar dacă se află în procedură de insolvență încă din luna iunie.

Lucrările de reparație la cele două nave vor începe până în finalul lunii septembrie 2024 și se vor desfășura simultan timp de o lună.

„Aceste lucrări sunt un prim pas promițător pentru redresarea companiei și alături de celelalte măsuri întreprinse sub ghidajul administratorului judiciar, dau o șansă reala DSMa pentru a ajunge la profitabilitate”, spun reprezentanții companiei, într-un comunicat.

Prima navă, „M/T Tahiti”, un tanc petrolier sub pavilion maltez, construită în 2014, va ajunge în șantierul DSMa în jurul datei de 18 septembrie 2024. Cu o capacitate de transport de 157.022 tone și o lungime de 274,5 metri, nava necesită lucrări de reparații mecanice și electrice pentru o perioadă de până la o lună, împreună cu lucrările de doc pentru aplicarea sistemului siliconic pe corpul navei.

A doua navă, „M/T Hadal Sally”, de asemenea sub pavilion maltez și construită în 2009, este un transportator de produse chimice și petrol având o capacitate de transport de 50,994 tone și o lungime de 183 metri. Lucrările de reparație vor începe în jurul datei de 18 septembrie 2024 și vor dura tot o lună, principalul obiectiv fiind aplicarea unei vopsele speciale in tancurile de marfă.

Obținerea acestor contracte de către Damen Mangalia reprezintă un pas important în direcția redresării economice

„Acest pas este important și din perspectiva pieței internaționale, unde încrederea în capacitatea unui șantier naval este crucială. Faptul că Damen Shipyards Mangalia continuă să atragă noi comenzi chiar și în perioada de insolvență este un semnal clar al potențialului ridicat al companiei de a-și reveni și de a continua să fie un pilon al industriei de construcții si reparații navale din Europa.

În contextul în care societatea se confruntă cu dificultăți financiare, semnarea contractelor reprezintă un pas important în direcția redresării economice. Atragerea de noi contracte, într-un moment critic, reflectă nu doar profesionalismul și capacitatea tehnică a echipei, ci și managementul eficient care, chiar și în condiții dificile, a reușit să securizeze proiecte importante”, a afirmat Sofien Lamiri, Managing Director, Damen Shipyards Mangalia.

Pe termen lung, succesul contractării acestor nave poate deschide noi oportunități de afaceri pentru șantierul din Mangalia. Stabilirea unui portofoliu solid de clienți și proiecte poate contribui la stabilizarea situației financiare și la asigurarea continuității activităților, un semnal pozitiv pentru toți partenerii și angajații companiei, se mai arată în comunicat.

Damen Shipyards Mangalia este una dintre cele mai mari și importante platforme de construcții și reparații navale din România, situată pe coasta Marii Negre, cu o tradiție îndelungată în industria maritimă. Parte a grupului Damen, șantierul din Mangalia se concentrează pe construcția și reparația de nave comerciale, militare și civile, cu accent pe inovație și calitate.

INTERVIURILE HotNews.ro