Sari direct la conținut

7 idei despre economia circulară de la Flip Sustainability in Business Talks

Smile Media
​7 idei despre economia circulară de la Flip Sustainability in Business Talks, Foto: Flip
​7 idei despre economia circulară de la Flip Sustainability in Business Talks, Foto: Flip

​În contextul în care obiceiurile de producție și consum lasă o amprentă negativă asupra mediului înconjurător, dar și asupra bunăstării oamenilor, economia circulară oferă o alternativă de regândire, pentru crearea unui viitor sustenabil.

Iată 7 idei despre circularitate, sustenabilitate și dezvoltare durabilă descoperite în cadrul primului eveniment Flip dedicat sustenabilității, Flip Sustainability in Business Talks:

Refuzul de a consuma mai multe resurse decât avem nevoie – de cele mai multe ori, ne uităm la gradul de circularitate sau reciclare fără a contextualiza cu cantitatea de resurse pe care le extragem din natură sau le producem sintetic.

Regândirea felului în care companiile își creionează strategiile pe termen lung: sustenabilitatea și circularitatea trebuie să fie parte integrantă din aceste planuri. Pentru un start-up este mai ușor să integreze sustenabilitatea de la bun început, ceea ce atrage și finanțări. În companiile mari, procedurile anevoioase, sunt printre principalele piedici în integrarea unor practici mai sustenabile, așa cum reiese și din studiul Flip.*

Reducerea amprentei de carbon este cel mai relevant KPI pentru companii. Telefoanele recondiționate de Flip au, în medie, o amprentă de carbon cu până la 63% mai mică comparativ cu cele noi, astfel că devin o tactică măsurabilă pentru companiile atente la impactul lor asupra mediului.

Reutilizarea resurselor pe care le avem la dispoziție în companie – de la paharele pentru apă până la echipamentul de birou, inclusiv telefoanele mobile.

Repararea echipamentelor electronice de care dispune o companie, pentru a le prelungi durata de viață.

Recondiționarea echipamentelor ieșite din uz, în special telefoanele angajaților. Cu ajutorul serviciului de buyback Flip, companiile pot vinde telefoanele pe care nu le mai folosesc, iar acestea primesc o nouă viață, reintrând în circuit.

Raportarea este importantă pentru informarea publicului larg, dar pornește de la cunoașterea nevoilor stakeholderilor. În plus, nu este doar pentru companiile care sunt obligate prin lege – Codul Sustenabilității oferă sprijin tuturor companiilor care contribuie la protejarea mediului.

*Studiul a fost realizat pe un eșantion de reprezentanți ai 631 de companii din România, clienți și non-clienți Flip. Raportul studiului poate fi descărcat gratuit de pe site-ul evenimentului: https://flip.ro/business/sustainability-event-2023/.

La discuții au participat reprezentanți ai mediului de afaceri din România, dar și reprezentanți ai societății civile: Luminița Roșca (Stratos), Alexandru Laibăr (CERC), Constantin Damov (Green Group), Magdalena Caramilea (Autonom), Alina Saiu (Raiffeisen Bank), Gabriela Ciulacu Bițan (Departamentul pentru Dezvoltare Durabilă – Guvernul României), Dan Palage (eMAG), Iulia Dorobanțu (Charger.ro), Lelia Mancaș (Edenred), Aurelia Patulea (BCR), Cosmina Gurneanu (UiPath), Sarah Maria Joițoiu (eMAG).

Evenimentul a fost moderat de Teodora Tompea, jurnalist, antreprenor și creatorul emisiunii Planeta ești tu de pe Digi24.

​Articol susținut de Flip

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro