Sari direct la conținut

​DOCUMENT UPDATE Un grup de medici în frunte cu Vasile Astărăstoae, fost președinte al Colegiului Medicilor, cere respingerea proiectului Legii vaccinării, blocat de 3 ani în Parlament

HotNews.ro
Vaccinare, Foto: Hotnews
Vaccinare, Foto: Hotnews

118 medici români reuniți în cadrul „Asociației Medici pentru Consimțământ Informat”, în frunte cu Vasile Astărăstoae, fost președinte al Colegiului Medicilor, au semnat o scrisoare deschisă către Camera Deputaților – document obținut de HotNews.ro – în care cer respingerea proiectului Legii vaccinării (Plx 399/2017), blocat de aproape 3 ani în sertarele Parlamentului.

Cei 118 medici – specialiști în homeopatie, medici de familie, medici pediatri, medici chirurgi, specialiști în medicină de urgență, medici ATI, psihiatri sau stomatologi – se declară împotriva „obligativității vaccinării”. Ei susțin, de asemenea, că „nu există consens în medicină referitor la siguranța și eficacitatea vaccinurilor”.

  • ERATĂ În versiunea inițială a știrii, se afirma eronat că proiectul nu a prevăzut niciodată obligativitatea vaccinării. Prezentăm în articol un drept la replică transmis de Asociația „MEDICI PENTRU CONSIMȚĂMÂNT INFORMAT”.

Semnatarii scrisorii: „Nu există consens în medicină referitor la siguranța și eficacitatea vaccinurilor”

„Semnatarii prezentei, medici cu drept de liberă practică din România, considerăm că avem o datorie profesională și de conștiință să vă solicităm să respingeți proiectul de lege privind vaccinarea obligatorie a persoanelor în România (PLx 399/2017). Nu suntem împotriva vaccinării în sine, suntem împotriva obligativității vaccinării, suntem pentru consimțământul informat al pacientului. Contrar aparenței, nu există consens în medicină referitor la siguranța și eficacitatea vaccinurilor”, arată semnatarii scrisorii deschise adresate Parlamentului.

Pe lista semnatarilor se regăsesc de la Vasile Astărăstoae, fost președinte al Colegiului Medicilor din România, până la medici specializați în homeopatie, dar și medici de familie, medici pediatri, medici chirurgi, medici specialiști în medicină de urgență, medici ATI, psihiatri sau stomatologi.

Vasile Astărăstoae

„În decembrie 2019, în cadrul summitului global al Organizației Mondiale a Sănătății referitor la siguranța vaccinurilor, numeroși experți internaționali au ridicat probleme legate de scăderea încrederii populației în vaccinare şi lipsa studiilor adecvate referitoare la siguranța vaccinurilor. Vaccinurile sunt injectate în primul rând persoanelor sănătoase, dar în prospectele vaccinurilor sunt enumerate multiple reacții nedorite, ce pot apărea după injectare. Unele dintre acestea sunt boli invalidante permanente: convulsii, paralizii, encefalopatii (afectări ale creierului), șoc anafilactic. Chiar dacă aceste efecte nu apar la absolut toate persoanele vaccinate, la nivelul de cunoaștere medicală actual, nu avem metode să prevedem cu exactitate care persoane sunt vulnerabile şi vor dezvolta efecte nedorite şi care nu. Chiar şi efectuând analize medicale înainte de vaccinare, nu avem certitudinea identificării tuturor persoanelor care riscă dezvoltarea reacțiilor adverse postvaccinale. Efectul rezultat este că se previne o boală infecto-contagioasă, dar se creează alte boli cronice, cu evoluție imprevizibilă pe termen lung”, susțin semnatarii scrisorii deschise.

Scrisoarea deschisă poate fi consultată integral în documentul atașat obținut de HotNews.ro.

ERATĂ În versiunea inițială a știrii, se afirma eronat că proiectul nu a prevăzut niciodată obligativitatea vaccinării. Prezentăm mai jos un drept la replică transmis de Asociația „MEDICI PENTRU CONSIMȚĂMÂNT INFORMAT”:

„ Proiectul de lege a prevăzut tot timpul obligativitatea vaccinării!

Chiar HotNews a publicat în data de 28 ianuarie 2020 articolul intitulat „2 ani și jumătate de când proiectul legii vaccinării e blocat în Parlament. Apelul românului care a fondat cel mai mare grup pro-vaccinare de pe internet: E o prioritate de siguranță națională”, semnat de aceeași jurnalistă, Alina Neagu. Articolul preia afirmațiile Coaliției România Sănătoasă (formată din două ONG-uri), care spune: „Legea vaccinării în formă ei corectă, care să asigure, prin obligativitate, vaccinarea tuturor copiilor apți medical este fundamentală pentru întărirea prevenției în România (…). Speriați de termenul de ”obligativitate” politicienii pare că au uitat că obligativitatea este un concept legal legitim și necesar în politicile pentru sănătatea și siguranță publică.”

https://www.hotnews.ro/stiri-sanatate-23626784-2-ani-jumatate-cand-proiectul-legii-vaccinarii-blocat-parlament-apelul-romanului-care-fondat-cel-mai-mare-grup

Există mai multe variante de lucru ale proiectului de lege, dar TOATE conțin OBLIGATIVITATEA VACCINĂRII. Proiectul de lege a pornit de la Ministerului Sănătății, fiind asumat de Guvern, apoi a fost votat de Senat cu câteva mici modificări, după care a ajuns la Camera Deputaților unde a fost dezbătut de mai multe comisii, care au dat fiecare câte un aviz, pozitiv sau negativ. Tot timpul proietului de lege i s-au adus amendamente. Toate aceste forme ale proiectului de lege conțin obligativitatea vaccinării populației.

Reamintim că Plenul Camerei Deputaților este suveran în deciziile sale, având totala libertate de a alege pe care din aceste variante o va vota. Există și posibilitatea ca Plenul Camerei Deputaților să respingă prin vot acest proiect de lege, caz în care nu va exista nicio lege a vaccinării.

Așadar, toți cei care încearcă să spună ce va fi în final nu fac decât presupuneri și speculații!

Obligativitatea vaccinării și smulgerea consimțământului pentru vaccinare, prin toate formele viciului de consimțământ, reprezintă axul central al acestui proiect de lege. Aproape toate celelalte prevederi se regăsesc deja, într-un fel sau altul, în legislația actuală. Chiar și fără acest proiect de lege, vaccinarea ar putea continua ca și până acum. Există un Calendar Național de Vaccinare iar Direcțiile de Sănătate Publică știu să-și facă treaba și au reglementări în acest sens. Așadar, a scoate obligativitatea vaccinării din acest proiect de lege înseamnă a-l estropia și a-l face aproape inutil, în contextul legislației deja existente. Acesta este unul din motivele pentru care obligativitatea vaccinării este păstrată în proiectul de lege, deși se încalcă Constituția și unele legi subsecvente, Codul de deontologie medicală, drepturile fundamentale ale omului și unele tratate internaționale. În aceste condiții, prin dispozițiile cuprinse în proiect se aduc grave prejudicii drepturilor și libertăților fundamentale ale cetățeanului, obligându-l să consimtă la actul medical prin toate formele viciului de consimțământ, în esență, prin inducerea stării de frică.

Detaliind, proiectul de lege conține multe articole care prevăd explicit obligativitatea vaccinării copiilor și adulților din România. Amintim doar câteva dintre ele:

Art. 6 prevede clar că vaccinarea copiilor si a întregii populații, în situații epidemiologice speciale, este obligatorie;

Art. 16 menționează explicit crearea unui Calendar Național de Vaccinare pentru Adulți;

Art. 13 enumeră clar categoriile de vaccinări obligatorii:

  • • vaccinarea obligatorie a copiilor, conform CNV (Calendarul Național de Vaccinare);
  • • vaccinarea obligatorie a întregii populații în situații epidemiologice speciale (cum este, de exemplu, actuala pandemie Covid);
  • • vaccinarea obligatorie a personalului medico-sanitar din unitățile medicale de stat și private;
  • • vaccinarea obligatorie pentru alt personal din unitățile publice și private care „prin natura atribuțiilor sunt supuse [dezacordul le aparține] suplimentar la boli infecțioase sau pot reprezenta surse de infecție și pot pune în pericol sănătatea publică”. Atenție, aici este inclus personalul tuturor instituțiilor de stat sau private care lucrează în locuri unde oamenii sunt în contact unii cu alții.

Atragem în mod special atenția asupra prevederii conform căreia vaccinarea personalului medico-sanitar va fi obligatorie, fără niciun echivoc. În aparență este o măsură menită să protejeze personalul medical și pacienții. Problema este că în multe țări vaccinarea obligatorie a devenit o condiție pentru angajarea și menținerea în funcție a personalului medical. În proiectul de lege nu se prevede câte vaccinuri și cu ce frecvență vor fi administrate lucrătorilor din sănătate. Un medic vaccinat poate dezvolta reacții adverse post-vaccinale ușoare sau grave, ca orice pacient. Dar pentru un medic, o vătămare gravă ar însemna pierderea capacității de a profesa în domeniul îngrijirii sănătății.

În articol ați afirmat că părinții nu vor fi obligați să își vaccineze copiii, ci vor fi convocați la consiliere pe tema vaccinării. Ce nu ați menționat este faptul că această consiliere se va face, conform art. 40 lit. e) din proiectul de lege, la fiecare 3 luni, „până la acceptarea planului de recuperare” a vaccinării. Cu alte cuvinte, părinții care refuză vaccinarea vor fi obligați să meargă la consiliere din 3 în 3 luni, până când vor fi ”convinși” să își vaccineze copiii. Dacă totuși părinții nu au fost convinși în urma consilierii, urmează amenzile, distribuite în funcție de „numărul refuzurilor”. Practic, va fi dată câte o amendă la fiecare refuz, nu doar o amendă, o singură dată. Având în vedere că schema de vaccinare a sugarilor cuprinde aproximativ 4 vaccinări și rapeluri (la naștere, la 2 luni, la 4 luni și la un an), conform formulării din proiectul de lege, părinții care refuză vaccinarea copiilor lor se pot aștepta la cel puțin patru amenzi mari în primul an de viață al copilului. După care urmează vaccinările după vârsta de un an, cu alte amenzi foarte mari în caz de refuz.

(…)

Da, suntem în an electoral și insistența cu care acest controversat proiect de lege este împins înainte, spre votul final, va eroda definitiv capitalul electoral al deputaților care vor vota pentru vaccinarea obligatorie a populației.

(…)

Conform art. 4 din Codul de deontologie medicală, „în toate deciziile cu caracter medical, medicul va trebui să se asigure că interesul și binele ființei umane prevalează interesului societății ori științei”, iar conform art. 8, medicul „își va dedica întreaga știință și pricepere interesului pacientului său și va depune toată diligența pentru a se asigura că decizia luată este corectă, iar pacientul beneficiază de maximum de garanții în raport cu condițiile concrete, astfel încât starea sa de sănătate să nu aibă de suferit”. Așadar, medicii semnatari își îndeplinesc cu onoare îndatoririle cerute de Codul de deontologie medicală! Pentru a înțelege mai bine aceste aspecte vă rugăm să consultați Codul de deontologie medicală: https://www.cmr.ro/new/wp-content/uploads/2017/01/COD-DEONTOLOGIC.pdf.

În concluzie, proiectul de lege privind vaccinarea persoanelor în România PREVEDE EXPLICIT VACCINAREA OBLIGATORIE A COPIILOR ȘI A ADULȚILOR. Dacă va fi votat în forma lui actuală, și funcționarii publici vor fi, de asemenea, vaccinați obligatoriu.

Dr. Anca Nițulescu, Președinta asociației Medici pentru consimțământ informat”

Cine sunt cei 118 medici care cer respingerea Legii vaccinării

Cine sunt cei 118 medici care au semnat scrisoarea în care cer respingerea proiectului Legii vaccinării:

1. Dr. Astărăstoae Vasile, medic primar anatomie patologică, medic primar medicină legală, fost președinte al Colegiului Medicilor din România

2. Dr. Adam Camelia Cristina

3. Dr. Andreaș Elena Irina, Medic specialist MF

4. Dr. Avădanei Iuliana, medic MG competentă acupunctura și homeopatie Cod parafa 973415

5. Dr. Babak Hatami, medic chirurgie plastică

6. Dr. Baroi Roxana

7. Dr. Basceanu Maria Corina, medic specialist medicină de familie

8. Dr. Bebeșel Florin, medic specialist radiodiagnostic, competenţă acupunctura

9. Dr. Beian Raluca Maria, Medic de familie

10. Dr. Bilea Petru Virgil, medic medicină generală

11. Dr. Braguta Tatiana

12. Dr. Bratiloveanu Nicoleta, medic primar imagistică medicală

13. Dr. Briciu Mihail Gheorghe, medic specialist medicina generala

14. Dr. Broscaru Catinca, medic rezident dermatovenerologie

15. Dr. Broscaru Laurențiu, medic specialist medicină internă

16. Dr. Bucur Camelia Elena, medic stomatolog

17. Dr. Butiu Corina, medic specialist recuperare medicală

18. Dr. Cacovean Adrian, medic primar chirurgie cardiovasculară

19. Dr. Calota Oana Sandra, medic specialist radiodiagnostic, ecografie, homeopatie

20. Dr. Carantino Ingrid, medic primar chirurgie plastică

21. Dr. Cârstea Lăcrămioara-Nicoleta

22. Dr. Cheptenaru Andreea-Maria-Iuliana, medic stomatolog

23. Dr. Cherebețiu Mircea, medic stomatolog

24. Dr. Chirilă Pavel, medic primar medicină internă

25. Dr. Ciobanu Maria, medic pediatru

26. Dr. Ciumaşu Rimbu Mălina

27. Dr. Cîrlan Doina, medic primar de laborator

28. Dr. Cocea Gabriela, medicină de familie

29. Dr. Codreanu Ana Maria Florina

30. Dr. Constantin-Soare Mihaela, geriatrie şi gerontologie

31. Dr. Costescu Ioana, medic stomatolog

32. Dr. Cotună Alida Silvia, medic primar pediatrie

33. Dr, Cozma Daniela, medic primar ortodontie

34. Dr. Crăciun Dimitropol Oana Maria, medicină nucleară, competenţă homeopatie

35. Dr. Crăciun Otilia, medic specialist medicină de familie

36. Dr. Crainic Lia

37. Dr. Cucea Mirela, medic primar medicină internă

38. Dr. Cucuiet Daniela, medic primar medicină de familie, competenţă homeopatie

39. Dr. Damaschin Floarea, medic primar igiena publica

40. Dr Dascălu Aurelia, medic specialist MF, Sănătate Publica și Management

41. Dr. Dănescu Mihaela Sofia

42. Dr. David Gabriela Teona, medic primar alergologie imunologie clinică

43. Dr. Doicescu Ana Monica, medic MF

44. Dr. Dragomir Alina, medic chirurgie dento-alveolară

45. Dr. Drăgoi Magdalena-Lavinia, medic specialist pediatrie

46. Dr. Dragoş Diana-Stella, medic specialist medicină de familie

47. Dr. Druţu Teodora, medic specialist medicină de familie, competenţă homeopatie

48. Dr. Dumitrescu-Noica Angelica, medic primar MF

49. Dr. Enescu Cristina, medic primar ortodonție

50. Dr. Firicel Floarea, medic primar imagistică medicală

53. Dr. Gavrilovici Eugenia Cătălina, medic primar pneumologie

54. Dr. Gârlea Călin, medicină de familie

55. Dr. Găleșanu Mariana, medic primar laborator clinic

56. Dr. Gemanariu Elena Liliana, medic obstetrica ginecologie

57. Dr. Ghement Alexandra Victoria, medic primar medicină de familie, competenţă în homeopatie, acupunctură, apifitoterapie, planificare familială

58. Dr. Ghenoiu Livia Rocsana

59. Dr. Ghiţă Carmen Rozeta, medic specialist medicină de familie

60. Dr. Ghiuţă Simona

61. Dr. Gîdea Adriana, medic primar medicină de familie, atestat homeopatie clinică

62. Dr. Grăjdeanu Marta-Nicoleta, pediatrie

63. Dr. Grigoraș Cristina

64. Dr. Hampel Binder Andrea

65. Dr. Hanganu Mihaela Zizi

66. Dr. Hegyi Ioana, medicină de familie

67. Dr. Huzum Mariana, medic medicină de familie

68. Dr. Ignat Lorica, medic de familie

69. Dr. Ilade Elena, medicină de laborator

70. Dr. Ionescu Ioana, medic specialist de laborator

71. Dr. Isop Alexandru, medic specialist chirurgie OMF

72. Dr. Lazăr Corina, medic primar diabet, boli nutriție

73. Dr. Lazăr Georgeta Irina, medic specialist diabet

74. Dr. Liscan Alina, medicină de familie

75. Dr. Lupașcu Dana, medic specialist medicina dentara

76. Dr. Madon Alina, medic rezident chirurgie, Germania

77. Dr. Matei Mircea Bogdan, medic specialist psihiatrie

78. Dr. Matei Iorgu Dragoș, medic specialist psihiatrie

79. Dr. Mazilu Diana, medic primar med de laborator

80. Dr. Modval Victor Laurenţiu, medic specialist psihiatrie

81. Dr. Moldovan Silvia, medic specialist pediatrie, competenta homeopatie

82. Dr. Mușat Ionuț, medic stomatolog

83. Dr. Neguleasa Bogdan Adrian, medic primar MF

84. Dr. Neacșu Gabriela

85. Dr. Negoescu Dragoș, medic școlar

86. Dr. Niţă Greta, medic primar medicina muncii, competenţă homeopatie, consilier nutriţie MetabolicBalance

87. Dr. Niţoiu Lavinia-Olivia, medic specialist medicină de laborator, medic specialist medicină de familie, medic şcolar

88. Dr. Nițulescu Anca, medic primar ORL, Doctor în Medicină, președintă a asociației „Medici pentru consimțământ informat”

89. Dr. Nițulescu Elena

90. Dr. Oltean Anca, medic primar ortodonție și ortopedie dento-facială

91. Dr. Păun Adina, medic stomatolog

92. Dr. Peiu Daniela

93. Dr. Plăeşu Liliana

94. Dr. Popa Liliana Mihaela, medic rezident recuperare medicală

95. Dr. Popescu Elena Cristina

96. Dr. Popescu Rodica medic primar ATI

97. Dr. Pușcașu Mircea, medic stomatolog

98. Dr. Radu Eugen, anatomie patologică

99. Dr. Radu Marius, medic specialist medicină de familie

100. Dr. Rădulescu Mihaela, medic specialist chirurgie OMF

101. Dr. Roșca Veronica, medic primar ATI

102. Dr. Rudencu Teodora Cătălina, medic specialist expertiza capacităţii de muncă, competenta hoemopatie şi apifitoterapie

103. Dr. Şerbanescu Linda, medic specialist medicină de urgenţă

104. Dr. Soare Angela Mirela, medic primar neurolog, doctor în medicină

105. Dr. Speers Iosefina Maria, medic specialist medicină de laborator, Master Sănătate Publică şi Managementul Serviciilor de Sănătate

106. Dr. Stăncioiu Ancuța, medic specialist gastroenterologie

107. Dr. Strant Mirela, medic specialist medicină de familie

108. Dr. Strugar Georgiana, medic dentist

109. Dr. Strugar Constantin, medic stomatolog

110. Dr. Stumer Claudiu, medic stomatolog

111. Dr. Șerbănescu Linda, medic specialist medicină de urgență

112. Dr. Ștefănescu Eveline, medic specialist imagistică medicală

113. Dr. Țânțas Mihaela, medicină generală, acupunctura și apifitoterapie, rezident medicină defamilie, cod parafă C44046

114. Dr. Tigellia Alexandra

115. Dr. Topai Patricia, medic specialist medicină de familie

116. Dr. Ulkusal Diana, medic de familie

117. Dr. Vintilă Alexandra Tigellia, medic dentist

118. Dr. Voicu Roxana, medic specialist medicina internă

Proiectul legii vaccinării, blocat de aproape 3 ani în Parlament

Proiectul legii vaccinării, elaborat de Ministerul Sănătății, a fost aprobat de Guvern pe 9 august 2017 și a ajuns la Parlament o zi mai târziu. Pe 23 octombrie 2017, el a fost adoptat de Senat, apoi a ajuns la Camera Deputaților (for decizional) unde stă blocat de aproape 3 ani.

În prezent, proiectul se află în sertarul Comisiei de Sănătate din Camera Deputaților, unde termenul de depunere a raportului ar fi trebuit să fie 7 noiembrie 2017, iar apoi să meargă la dezbatere și vot în plen.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro