Sari direct la conținut

Rafila: Epidemia de rujeolă – o consecinţă a acumulării unei cohorte, a unui număr mare de copii nevaccinaţi

HotNews.ro
Alexandru Rafila, ministrul Sanatatii, Foto: AGERPRES
Alexandru Rafila, ministrul Sanatatii, Foto: AGERPRES

​Epidemia de rujeolă este o consecinţă a acumulării unei cohorte, adică a unui număr mare de copii care nu sunt vaccinaţi, nu sunt protejaţi, iar măsurile de sănătate publică sunt recomandate atât de Centrul European de control al bolilor, cât şi OMS, a declarat joi, la Timișoara, ministrul Sănătății, Alexandru Rafila.

„Această situaţie a apărut din cauza reducerii acoperirii vaccinale la nivel naţional, doar 78 % pentru prima doză, 62 % pentru doza a 2-a de vaccin rubeola rujeola oreion, este o consecinţă a acumulării unei cohorte, adică a unui număr mare de copii care nu sunt vaccinaţi, nu sunt protejaţi”, a declarat Alexandru Rafila, precizând că lucrul acesta s-a întâmplat şi în alte ţări, nu este unic pentru România.

Ministrul Sănătăţi a precizat că măsurile de sănătate publică sunt măsuri recomandate atât de Centrul European de control al bolilor, cât şi de Organizaţia Mondială a Sănătăţii, pentru reducerea consecinţelor unei răspândiri epidemice a rujeolei: „Există o ţintă de eliminare a acestei boli ca şi problemă de sănătate publică, la nivel global.”

Despre riscul de apariţie şi a altor boli, pe fondul scăderii vaccinării, ministrul a arătat că „vaccinurile sunt victima propriului succes”: „Prin vaccinare şi a mea, și a dumneavoastră, a copiilor dumneavoastră, multe dintre bolile pe care de care am auzit, dar nu le-am mai văzut – am auzit de difterie, dar eu personal nu am văzut niciun caz de difterie, am auzit de poliomielită, dar nu am văzut niciun caz de poliomielită, însă am văzut, e adevărat, oameni care aveau sechele de poliomielită, adică consecinţele infecţiei – dar toate aceste boli care aparent au dispărut se numesc în pericol de reemergenţă, adică de reapariţie, pentru că odată cu scăderea acoperirii vaccinale, există şi posibilitatea reapariţiei acestor boli. Mai apar cazuri sporadice în diverse ţări, mai ales din import, dar nu trebuie să lăsăm garda jos, pentru că orice caz ar apărea într-o ţară, în cazul în care populaţia nu este vaccinată, poate să ducă la răspândirea bolii şi nu ne dorim niciun fel acest lucru. Gândiţi-vă că avem la frontieră un război şi acolo, în Ucraina, sunt probleme cu siguranţă legate de acoperirea vaccinală şi trebuie să facem în aşa fel încât copiii din România să fie protejaţi”, a încheiat ministrul Sănătăţii.

ARHIVĂ COMENTARII
deer • 2013-05-28 16:27:49
In sfarsit o propunere inteleapta. Sper sa se si aplice.
6 3
un dac • 2013-05-28 16:37:33
Am de mult ideea de a schimba culoarea hartiei igienice din scoli din alba in portocaliu. Studii facute la gradinita harvard au demonstrat ca elevii de 7-11 ani se simt stimulati de culorile vii atunci cand stau pe WC. Rata de constipatie a scazut spre zero, iar in zonele experimentale de portocaliu cu verde au aparut chiar simptome de cufureala. Bai, treaba ai mai pe acolo? E foarte bine si cu engleza si cu franceza, ba chiar si cu chineza, ca tot o sa cucereasca Vestul in curand. Dar facem si noi treaba de ministru sau ragaim barfe?
3 5
Adi_ro • 2013-05-28 17:38:45
Bai da un ministru care sa-i mai descongestioneze pe copii de toate rahaturile pe care trebuie sa le inghita zi de zi sub forma de materie inutila, cand apare? Cand ii dai prea mult copilului sa studieze, il obosesti, la un moment dat isi pierde interesul si obtii contrariul, dupa cum se poate observa in toata scoala romaneasca, care a ajuns sa produca tampiti, in loc de candidati pentru Harvard, daca ar fi sa ne luam dupa materie.
1 4
Marian G. • 2013-05-28 18:34:56
Hai sa nu exageram, materia este suficienta pentru a invata lucruri care iti vor folosi in liceu si apoi in facultate. Doar nu o sa invatam sa scriem si sa citim si gata?! A doua limba straina cu 2 ani mai repede este o idee foarte buna. Sunt multi parinti care platesc pentru ca vlastarele lor sa invete o a doua limba straina in clasele primare. Materia e multa pentru puturosii care nu vor sa invete macar pentru nota 5.
5 2
un dac • 2013-05-28 23:43:40
care merge la concursuri nationale. Cred ca pot sa-mi exprim parerea, ca parinte. Materia este foarte multa din mai multe puncte de vedere. 1. Religia incarca degeaba programa scolara. 2. Manualele sunt facute pentru tampiti, copiii care vor sa invete se plictisesc de repetitia cantitativa care trebuie sa omogenizeze copiii undeva spre cei slabi. 3. Temele sunt ucigase. Uneori nu reusesc sa le termine nici in 2 ore. Cu 4 la scoala, inseamna 6 ore de studiu pentru copii de 7-10 ani. Nici tu nu muncesti pe bune 6h pe zi. 4. Aproape nimic din ce invata in clasa a 3-a nu vor retine in facultate. Manualele sunt gandite de niste habarnisti, invatatorii nu au carisma, nu se fac experimente, nu se dau exemple din lumea reala, nu se preda prin joc, nu se preda interactiv. dar oricum eu sunt de acord cu o limba straina, ceea ce spuneam eu era ca un ministru ar trebui sa faca o reforma "la sange", nu sa "scarpine" o muscatura de tantar si sa o prezinte ca fiind operatie pe creier.
0 1
Adi_ro • 2013-05-29 17:40:44
Eu am studiat franceza intensiv (4 ore/saptamana) din clasa a 2-a pana in clasa a 8-a, si apoi normal pana in clasa a 12-a. Lb. engleza am studiat normal din clasa a 6-a pana in clasa a 12-a (plus desene animate, internet, etc). Sa mai zic ca, la 11 ani de la terminarea scolii, nivelul meu de cunostinte pe limba franceza este la un nivel mediu (nefolosind-o deloc), iar cel de limba engleza este avansat? Atunci, la ce bun sa studiezi o limba daca nu stii sigur ca ai nevoie de ea? Capsunarii au plecat analfabeti din Ro catre Spania si au invatat foarte bine limba spaniola fara sa o faca la scoala. O limba straina, daca dupa ce o studiezi nu o exersezi zilnic, o uiti, ceea ce inseamna ca studiul ei e inutil. Ambasadorul Romaniei in Japonia nu cred ca a studiat japoneza in scoala ca sa poata accede la acest post. Asadar...
0 0
gigi1 • 2013-05-28 19:49:31
Cantitate in loc de cantitate, cati absolventi de scoala generala stiu o limba straina cum trebuie dupa ce invata 4 ani una? nici cei de liceu nu stiu prea multi, noroc cu tv si internet ca invata de acolo si e greu de demonstrat ca nu au invatat in scoala.
0 2
looser72 • 2013-05-28 23:14:57
ca nu i-a venit ideea sa invete copiii la matematica si integrale si derivate incepand cu clasa a 4-a, sa zicem... ca prea mult timp liber prosteste, nu ? bine ca aveti grija sa mariti numarul orelor de sport, unde oricum observ ca nici macar sa alerge ca lumea nu invata copiii... dar de, ce sa facem, sportul a fost materia preferata a lui victoras (prietenul lui somnorila)... tot inainte !!! ca inainte era mai..... :-(
0 0
INTERVIURILE HotNews.ro