Studiu al Comisiei Europene: 8 din 10 foști studenți Erasmus+ s-au angajat în primele 3 luni de la absolvire
Peste 70% dintre foștii studenți Erasmus+ afirmă că înțeleg mai bine ceea ce doresc să facă în cariera lor viitoare atunci când se întorc din străinătate, arată Studiul de impact privind Erasmus+ în învățământul superior, elaborat de Comisia Europeană. Potrivit acestuia, 80% dintre studenți au fost angajați în termen de trei luni de la absolvire, iar 72% dintre aceștia au declarat că experiența în străinătate i-a ajutat să obțină primul loc de muncă.
De asemenea, nouă din zece foști studenți Erasmus+ au declarat că utilizează competențele și experiențele dobândite în străinătate în activitatea lor zilnică, mai arată același studiu.
Peste 90% din studenții Erasmus+ își îmbunătățesc capacitatea de a lucra și de a colabora cu persoane din culturi diferite și consideră că au o identitate europeană.
Cercetarea mai arată că programul a avut cel mai mare impact asupra studenților care erau mai puțin convinși în legătură cu UE înainte de a participa la programul de schimb și asupra studenților care au petrecut timp într-o țară mai diferită din punct de vedere cultural de țara lor. Dintre toți studenții Erasmus+, cei care provin din Europa de Est se identifică cel mai mult cu UE.
În privința cadrelor didactice universitare, studiul arată că peste 80% din cadrele didactice universitare raportează că experiența dobândită în străinătate a condus la dezvoltarea unor programe de învățământ mai inovatoare. Mai mult decât atât, două din trei universități participante au declarat că proiectele la nivelul UE contribuie, de asemenea, la sporirea incluziunii sociale și a nediscriminării în învățământul superior.
Din studii reiese și faptul că foștii studenți Erasmus+ sunt mai mulțumiți de locurile lor de muncă în comparație cu cei care nu au mers în străinătate. Aceștia au, de asemenea, o carieră mai internațională și au de aproape două ori mai multe șanse să lucreze în străinătate. Erasmus+ sprijină, de asemenea, spiritul antreprenorial. Unul din patru proiecte de cooperare a contribuit la educația antreprenorială și a consolidat spiritul antreprenorial. O treime din proiecte au contribuit la crearea de spin-off-uri și de întreprinderi nou-înființate.
„Este impresionant să vedem cum Erasmus+ le permite tinerilor să aibă succes pe piața modernă a forței de muncă și într-o societate mai diversă. Mă bucur să constat că absolvenții Erasmus+ se simt mai pregătiți să facă față noilor provocări, au perspective de carieră mai bune și sunt mai conștienți de beneficiile pe care UE le aduce în viața lor de zi cu zi. În același timp, universitățile care participă la programul Erasmus+ nu sunt doar mai internaționale, ci și mai bine plasate pentru a răspunde nevoilor pieței muncii”, a declarat Tibor Navracsics, comisarul pentru educație, cultură, tineret și sport.
Citește și:
Cercetarea a avut la bază feedback-ul primit de la aproape 77.000 de studenți și membri de personal, precum și de la peste 500 de organizații.
MedLife susține informarea și educarea ca sursă principală de dezvoltare a unei minți sănătoase. De aceea, recomandăm informarea continuă cu ajutorul articolelor din secțiunea Educație!