Sari direct la conținut

SUA: Barack Obama isi face campanie pe Xbox 360

HotNews.ro

Echipa de campanie a democratului Barack Obama a cumparat spatiu publicitar in cadrul jocului Burnout Paradise dar si in alte opt jocuri video, care sunt disponibile pentru platformele Xbox 360 si Playstation3, relateaza gigaom. Senatorul de Illinois a devenit astfel primul aspirant la Casa Alba care a cumparat publicitate intr-un joc video.

„Pot sa va confirm ca tabara lui Obama a cumparat publicitate in-game pentru Burnout”, a declarat Holly Rockwood, director pentru comunicare la Electronic Arts (EA), dezvoltatorul jocului. Rockwood a precizat ca EA permite, in mod curent, plasarea de reclame publicitare in jocurile sale online. „La fel ca si restul televiziunilor, radiourilor si a ziarelor, acceptam publicitate de la candidati politici credibili”, a afirmat ea, adaugand insa ca aceste reclame nu reflecta neaparat simpatiile politice ale celor de la EA.

Rockwood a declarat ca publicitatea cumparata de tabara democrata se adreseaza unei audiente care este, de cele mai multe ori, dificil de atras: barbati tineri, intre 18 si 34 de ani. Reprezentantul EA a refuzat sa precizeze care sunt castigurile din publicitatea in-game obtinute de companie.

Reclama lui Obama din Burnout Paradise si din celelalte opt jocuri reprezinta cea mai vizibila utilizare a unui joc online pentru a promova un anumit candidat, iar senatorul de Illinois a devenit astfel primul aspirant la Casa Alba care a cumparat publicitate intr-un joc video. In 2006, un avatar al fostului guvernator de Virginia, Mark Warner, a participat la o conferinta de presa in Second Life, in perioada in care politicianul lua in calcul participarea la cursa prezidentiala.

Gigaom sustine ca Obama ar putea fi criticat ca trimite mesaje confuze, dupa ce a declarat in repetate randuri ca „parintii trebuie sa inchida televizoarele si sa-i convinga pe copii sa puna deoparte jocurile video”. Bloggeri americani sustin insa ca, din moment ce reclama postata pe Burnout Paradise indeamna alegatorii sa voteze mai devreme, ea ar putea sugera ca democratii incearca sa-i faca pe utilizatori “sa se ridice de pe canapea si sa mearga la vot”.

ARHIVĂ COMENTARII
INTERVIURILE HotNews.ro